מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשע״ה 05.01.2015

פולין: מזוזה כשרה התגלתה לאחר 70 שנה

זה מספר שבועות מתקיים מיזם מיוחד בעיירות שבפולין במסגרתו מחפשים אחר בתים בהם נראים סימני מזוזה על המשקוף, בכדי לסמן את המקום בצבע מיוחד ולהנציח במידת האפשר את התושבים היהודים שהתגוררו בבית זה לפני השואה האיומה ●  בשבוע שעבר, במהלך סימון בית בעיר פשמישל בדרום מזרח פולין, עליו נראו סימני מזוזה, הבחינו העובדים בקלף המבצבץ מבין החרכים לסיפור המלא
פולין: מזוזה כשרה התגלתה לאחר 70 שנה
זה מספר שבועות מתקיים מיזם מיוחד בעיירות שבפולין במסגרתו מחפשים אחר בתים בהם נראים סימני מזוזה על המשקוף, בכדי לסמן את המקום בצבע מיוחד ולהנציח במידת האפשר את התושבים היהודים שהתגוררו בבית זה לפני השואה האיומה.

עד כה סומנו עשרות בתים בכל רחבי פולין, לאחר שתושביהם אפשרו לבוא לביתם ולסמן את המשקוף כחלק מהפרויקט המיוחד בו גם שותפות הרשויות במספר אזורים בפולין.

בשבוע שעבר, במהלך סימון בית בעיר פשמישל בדרום מזרח פולין, עליו נראו סימני מזוזה, הבחינו העובדים בקלף המבצבץ מבין החרכים. בהסכמת בעלי הבית הסירו את השכבה העליונה של המשקוף ומתחתיה התגלתה מזוזה במצב מצוין, עדות למשפחה היהודית שהתגוררה בבית זה לפני 70 שנה בלבד.

המזוזה הגיעה לקהילה היהודית בוורשה ולאחר עיון קל התברר כי מדובר במזוזה כשרה במצב מצוין, כעת נעשים מאמצים לברר את זהות היהודים שהתגוררו בבית זה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.