מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תשע״ה 04.01.2015

האם פייגלין יחבור לבן-ארי? ● זירת הבחירות - סיכום יומי

מעוניינים להתעדכן בזירת הבחירות ולא מוצאים אתר חדשות נקי? COL מגיש סיכום יומי ● האם דווקא בעקבות הסערה יוקם בלוק טכני של כל המפלגות החרדיות? מה בדיוק קרה בפריימריז של הליכוד? והאם משה פייגלין יצטרף לבן-ארי, או יפתח מפלגה חדשה? וגם: תוצאות הסקר היומי, והפעם בנושאי חברה וכלכלה  בחירות תשע"ה
האם פייגלין יחבור לבן-ארי? ● זירת הבחירות - סיכום יומי

הערת מערכת: אנו מביאים את הדיווחים, ללא נקיטת עמדה. כידוע, חב"ד אינה מתערבת בפוליטיקה, כהוראת הרבי. חסידי חב"ד יצביעו אך ורק על-פי פסיקת בית-דין רבני חב"ד.

משה בן חיים

חשד לאי סדרים
בפריימריז של הליכוד

ועדת הבחירות של הליכוד תבצע ביממה הקרובה בדיקה בנוגע לתוצאות הפריימריז בכ-15 קלפיות לפחות, זאת לפני ההכרזה הסופית על תוצאות הבחירות המקדימות.

מדובר באי סדרים בספירה בכמה קלפיות, ובכמה קלפיות נוספות שלא נספרו כלל, בתוכן קלפיות ביהודה ושומרון.

הספירה והבדיקה הנוספת עשויה לשנות כמה מהדירוגים ברשימה, ולהביא לשינוי סדר המועמדים הסופי. כך למשל בצמרת הרשימה הפער בין יולי אדלשטיין וישראל כ"ץ, המועמדים הממוקמים במקום השני והשלישי, עומד על פחות מ-600 קולות.

כך גם הפערים בין סגן השר צחי הנגבי לממוקמים מעליו ומתחתיו, כמה מאות קולות בלבד לכל כיוון.

עם זאת, המועמדת שעבורה הבדיקה החוזרת היא קריטית היא סגנית השר ציפי חוטובלי. בין חוטובלי, הממוקמת במקום ה-26 ברשימה הסופית, ובין אבי דיכטר, הממוקם במקום ה-20, מפרידים כמה מאות קולות בלבד, שעשויים להפוך את סדר המקומות בין השניים.

בן ארי לפייגלין: "שוב הביתה"

לאחר שנפלט מרשימת 'הליכוד' לכנסת, למקום לא ריאלי, זוכה חבר-הכנסת משה פייגלין לקריאה מצד יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי שקורא לו לשוב הביתה.

בן ארי, שיגר מכתב לפייגלין, בו הוא כותב לו: "זו השעה לאיחוד כוחות כדי להוביל את המחנה הלאומי. היום גם אתה מבין שהליכוד הוא לא יותר מאוסף אופורטוניסטים, שהובילו את מדינת ישראל לאסון אחרי אסון, והכל בשם 'הימין' כביכול".

"מנחם בגין היה הראשון לגרוש יהודים והחרבת יישובים, הוא גם זה שהכיר ב'זכות ההגדרה העצמית של העם הפלשתיני', הגדרה שמפלגת העבודה בראשות גולדה מאיר דחתה מכל וכל. יצחק שמיר היה ראשון לקיום שיחות ארגון הטרור אש"ף בוועידת מדריד, ואת אסון 'ההתנתקות' והקמת מדינת החמאס על צווארה של ישראל, הביאו עלינו שוב אנשי ליכוד", מאשים בן ארי.

"הניסיון להשתלב מבפנים ולגרור את הליכוד אחריך, לא צלח. הגיעה העת לסלול דרך מבחוץ ולבנות הנהגה יהודית לאומית באופן ישיר, מבלי לתת הכשר למנהיג שחרט על דגלו את 'חזון שתי המדינות'. אני קורא לך לשלב ידים במרוץ לכנסת הבאה. למפלגה שתפנה אל הקהל המאוכזב ממפלגות שאומרות ימין ומבצעות את מצע השמאל".

"מפלגה זו שתשלב בתוכה את הכוחות הלאומיים הנאמנים מהמגזר התורני ומהמגזר הכללי, תתן מענה לדרישה של המונים בציבור שמאסו ב'תוכניות הרגעה', בשחרור מחבלים וברפיסות בפני האויב, והכל בשם 'הימין'", כותב בן ארי.

את מכתבו הוא מסיים וכותב: "משה ידידי, הגיע הזמן לחזור הביתה!"

משה פייגלין יכנס את תומכיו להחליט על צעדיו. האפשרויות העומדות בפניו: פתיחת מפלגה חדשה (לא סביר), ריצה משותפת עם אלי ישי (תלוי ברצון שני הצדדים), או פרישה והתארגנות מחודשת עד לבחירות - אחרי הבאות.

 והפעם: סקר בענייני חברה-כלכלה

המכון הישראלי לדמוקרטיה מפרסם הבוקר (ראשון) את מדד הדמוקרטיה הישראלית לשנת 2014, שהתמקד בנושאים כלכליים-חברתיים. מן הנתונים עולה כי עבור מרבית המשיבים (41% מקרב היהודים) חשוב יותר התחום הכלכלי-חברתי מאשר סוגיית החוץ והביטחון ונושאים מדיניים, וכי לרוב הציבור אמון נמוך במוסדות המדינה.

המדד, המבוסס על סקר שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, מגלה כי בכל הנוגע למצב האישי, חלק משמעותי באוכלוסייה דיווח על קושי. שליש מכלל הנשאלים דיווחו על הכנסה משפחתית נמוכה מהממוצע וחמישית מקרב הנשאלים השיבו כי הם מגדירים עצמם עניים. על פי המדגם, תחושת העוני גדולה באופן יחסי בקרב ערביי ישראל, יוצאי מדינות אסיה ואפריקה, ואלו המשייכים עצמם לימין הפוליטי מבחינה מדינית.

מרבית הנשאלים הביעו חוסר אמון כלפי המערכת החברתית-כלכלית ובהם משרד האוצר, הבנקים וועדי העובדים. 79% סבורים כי ועדי העובדים הגדולים (חברת החשמל, רכבת ישראל, הנמלים) מחזיקים בכוח רב מדי. רוב המשיבים ענו כי הם רואים בניסיונות בעלי ההון להשפיע על תהליכי קבלת החלטות כצעד הפוגע בדמוקרטיה.

יותר מ-42% מהנשאלים השיבו כי הם סבורים שהנהגת ישראל מושחתת ו-31% ענו כי לדעתם קיימת שחיתות מסוימת בקרב מנגנוני השלטון. רק מיעוט מקרב הנשאלים (19%) סבור כי לא קיימת שחיתות שלטונית כלל.

קרוב ל-60% מהנשאלים הביעו מידות אמון נמוכות במיוחד בבנקים ובמשרד האוצר.

הממשלה, הכנסת, המשטרה והרבנות הראשית הם הארגונים הזוכים לאמון המועט ביותר בקרב הציבור, בעוד שצה"ל, בית המשפט העליון ונשיא המדינה הם שלושת הארגונים היחידים הנהנים מאמון מרבית הציבור. 60% השיבו כי הם אינם מרוצים מהדרך בה מטפלת הממשלה בבעיות הקיימות במדינה.

רוב גורף (74%) השיב כי החלטות גורליות בנושאי שלום וביטחון צריכות להתקבל ברוב יהודי.

למרות המצב הכללי, הרוב שבעי רצון

למרות הנתונים השליליים, רבים השיבו כי הם שבעי רצון ממצבם הכלכלי והמשפחתי. רוב ברור מקרב המרואיינים הגדירו את מצבם האישי כ"טוב" או "טוב מאוד".

בהשוואה בינלאומית של הנתונים בין ישראל לבין 27 מדינות אחרות עולה כי ישראל ממוקמת בשליש העליון של המדינות במדד השוויון המגדרי ושביעות הרצון מהחיים. לעומת זאת, בכל הקשור למדד הזכויות האזרחיות, המעורבות האזרחית והיציבות הפוליטית ממוקמת ישראל בשליש התחתון של המדינות.

יו''ר הכנסת תוקף

יולי אדשלטיין, יו"ר הכנסת, התראיין לתכנית אולפן פתוח בערוץ הכנסת בה נשאל אם ביבי יתמנה שוב לראש הממשלה האם יממש את נאום בר אילן, וינסה להשיג את "חזון שתי מדינות לשתי עמים.

"זה לא חזון", אמר אדלשטיין "אני מקשיב למה שאומר ראש הממשלה בישיבת הכנסת הבוקר, ולא מה שאמר בנאום בר אילן, הם רוצים שנממש את 'חזון שתי מדינות לשתי עמים' עם החוליגנים האלה? צריך כבר עכשיו שהצבא יערך למלחמה. כי אם ככה הם מתנהגים כשהם מנסים להשיג משהו, כשתהיה להם מדינה הם לא יפנו למועצת הביטחון, הם ישר ירו עלינו טילים.

"אני ישבתי מול שרון במשרד שלו בארבע עיניים, ושאלתי אותו למה זה טוב ההתנתקות הזו, הוא אמר לי: 'אתה צריך להבין, אי אפשר לא לעשות שום דבר יותר, מופעל עלינו לחץ' ומה זה הביא לנו? 3 מלחמות שנקראות מבצעים? למה זה טוב?..."

המשבר בש"ס

הרב ראובן אלבז, ראש מוסדות "אור החיים" ומגדולי מחזירי התשובה, נכנס בימים האחרונים לעובי הקורה בסכסוך הספרדי כדי למצוא פתרון למשבר.

אמש (מוצאי שבת) נשא הרב אלבז דברים חוצבי להבות על המצב, במהלך מעמד סיום הש"ס בישיבת "אור החיים" בירושלים בהשתתפות אלפים.

"הגיע הזמן לאחדות ישראל, די לפילוגים ולמחלוקת", קרא הרב אלבז, "כל ציבור המאמינים יחד הוא מיליון נפש. זה כוח שניתן לנצח איתו - הכל אבל רק באחדות, כולם יחד - אשכנזים וספרדים.

"כל מי שמאמין ימצא מקום יחד. אנחנו קוראים די להשמדה העצמית, די לביזיון התורה. הזהות היהודית בסכנה. האמונה היהודית חייבת לנצח ואנו נתגייס כאיש אחד בלב אחד ללא פילוגים וללא מחלוקות.

"כולנו נעבוד, מיליון יהודים. בשביל מה? כדי להראות לקדוש ברוך הוא, באחדות מלאה, כלום לא מעניין אותנו, זה דגל, זה ש"ס, כלום, עבודת השם יתברך", המשיך הרב אלבז בדבריו הנרגשים".

הרב אלבז המשיך וזעק: "להפסיק לשחק, אין משחקים יותר, כולנו ביחד, כולנו נמצאים באותה ספינה, הספינה טובעת, האמונה נמחקת, התורה בסכנה, אין דבר שיציל אותה רק דבר אחד - אחדות השלימה. מהיום, מהיום מתחילים, כולם באמונה אחת, כל מי שמאמין, אתה בא לבית כנסת? אמונת השם, כולנו מתאחדים באחדות שלימה ללכת ולהשיג את המיליון בעזרת השם, אף אחד לא יכול עלינו, עלה נעלה ונרשנה", סיים הרב את דבריו הנרגשים.

כחלק מהמאמצים להביא לפיוס בציבור הספרדי, הגיע ביום שישי הרב אלבז למעונו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, לפגישה בנושא.

הפגישה עם הגר"ש עמאר מגיעה לאחר פגישתם של הרב אלבז עם האדמו"ר מבעלז ולאחר שהאדמו"ר שלח שליח למעונם של הגר"ש עמאר והרב אלבז בבקשה שיפעלו למען השלום בציבור הספרדי.

קריאתו של הרב אלבז, מצטרפת לקריאות רבות מכל גווני הציבור החרדי, הקוראים בשעה קשה זו לציבור החרדי, לשכוח מהמחלוקות, ולהתייצב לכל הפחות במסגרת "בלוק טכני", כדי לעמוד על נפש הציבור החרדי, שספג מכות קשות בדמות עשרות חקיקות אנטי דתיות בכל הנושאים בשנתיים האחרונות.

ליצמן: "איחוד בין המפלגות מורכב וקשה"

היוזמה לאיחוד בין המפלגות החרדיות נראית כצוברת תאוצה אך דווקא יו"ר הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל', ח"כ יעקב ליצמן, לא נותן לה סיכוי, כך על-פי ציטוטים בתקשורת. "אינני נותן לכך סיכוי וקשה לי לראות את האיחוד הזה יוצא אל הפועל", אמר ליצמן.

בלשכת ליצמן הזדרזו להוציא תגובה ואמרו כי "מדובר בחצאי משפטים ואמירות מתוך דברים שנשא הרב ליצמן באירוע ציבורי בארה"ב, שברובן לא נאמרו ואינם מדוייקים".

כזכור, בימים האחרונים, בעקבות המשבר הפנימי בתנועת ש"ס, ולאור סקרי דעת קהל מחמיאים, שבה ועולה במערכת הפוליטית החרדית, היוזמה לאיחוד בין מפלגות ש"ס ויהדות התורה על מנת לשמור על השלום ולהמשיך את שיתוף הפעולה שהיה בקדנציה האחרונה תוך שימור ההישגים לעולם התורה.

היוזמה שעלתה בימים האחרונים, הגיעה גם מ"השטח", וגם מכיוונם של רבנים ואדמורי"ם ידועים. מסקר שנערך לאחרונה עולה, כי איחוד של כל המפלגות החרדיות יחד, יביא 20 מנדטים (!) ואילו לפי הסקרים כיום, לפחות ארבעה מנדטים ילכו לאיבוד במקרה של ריצה נפרדת, וזאת במידה וכל המפלגות החרדיות יעברו את אחוז החסימה. (אם אחת לא תעבור את אחוז החסימה, המצב יהיה גרוע פי כמה).

כזכור, הממשלה הנוכחית היתה הגרועה ביותר עבור הציבור החרדי, וכמות החוקים שעברו נגד הדת, גדולה יותר מאי פעם. כך שמהלך אחדות מתבקש ביותר.

'כפר חב"ד' ציטט דברי הרבי על חזית דתית

בעיתון 'כפר חב"ד' צוטטו בהרחבה דברי הרבי על חשיבות הליכה משותפת של המפלגות הדתיות.

הרבי לאורך השנים דיבר על החשיבות של הליכה משותפת לבחירות של המפלגות הדתיות, והדרך הטובה ביותר להגיע להשגים בנושאי דת. אולם מעולם זה לא קרה. אולי הפעם זה יקרה דווקא בעקבות המחלוקת הקשה, מעז יצא מתוק? ימים יגידו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.