מערכת COL | יום ט' טבת ה׳תשע״ה 31.12.2014

בחירות תשע"ה: כל מה שקרה היום ● הסיקור היומי

מעוניינים להתעדכן בזירת הבחירות ולא מוצאים אתר חדשות נקי? מידי יום, COL מגיש לכם סיכום מקיף של כל ההתפתחויות ● בש"ס מסרבים לקבל את פרישתו של היו"ר אריה דרעי, ועשרות חברי מועצה הצהירו על נכונות להתפטר ● תוגברה השמירה האישית על אלי ישי בהוראת יו"ר הכנסת ● בישראל ביתנו נמשכות החקירות ● בליכוד יש פריימריז ● במפלגת העבודה מצרפים תגבורת חברתית ● וגם: מה תוצאות הסקר היומי? ● סיכום יומי  בחירות תשע"ה
בחירות תשע
צילום מסך: חדשות 10

הערת מערכת: אנו מביאים את הדיווחים, ללא נקיטת עמדה. כידוע, חב"ד אינה מתערבת בפוליטיקה, כהוראת הרבי. חסידי חב"ד יצביעו אך ורק על-פי פסיקת בית-דין רבני חב"ד.

תוגברה האבטחה סביב ח"כ אלי ישי

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הנחה היום (רביעי) את קצין הכנסת, לתגבר את האבטחה סביב ח"כ אלי ישי בעקבות איומים על חייו.

בנוסף ביקש אדלשטיין מקצין הכנסת להיות בקשר הדוק ורציף עם ח"כ ישי, זאת לאור רגישות הקיימת בימים האחרונים במפלגת ש"ס סביב פרסום 'הקלטת'.

בעקבות ההוראה, החל משעות הצהריים נראה אלי ישי כשהוא מסתובב עם שני מאבטחים.

בכנסת חוששים כי בעקבות ההסתה המתנהלת בימים האחרונים נגד ישי, המצב עשוי להידרדר עד לכדי ניסיון תקיפה פיזית, מצד תומכי תנועת ש"ס.

סערת הרוחות בש"ס קיבלה אמש תפנית אלימה, כאשר עיתונאים שהגיעו לסקר את המתרחש במאהל 'שאגת אריה 2' שהוקם בשכונת הר נוף, הותקפו סמוך למאהל, תוך שהמתפרעים מאשימים אותם בדיווחים נגד דרעי ונגד תנועת ש"ס. העיתונאים חולצו ע"י המשטרה, והעימות לא הגיע לכדי פגיעה פיזית.

בעקבות האלימות אמש הוציאה הבוקר תנועת ש"ס הודעה מיוחדת, בה היא מגנה בחריפות את האלימות, קוראת להרגעת הרוחות ומתנערת מהפעילים האלימים. בתוך המאהל עצמו יצא אמש חבר מועצת החכמים, הרב דוד יוסף, נגד אלי ישי בחריפות רבה.

סערת הקלטת

בתוך כך, וסביב הסערה שגרמה הקלטת שפורסמה, הרב משה יוסף, פנה היום באמצעות עורך דינו לחברת החדשות של ערוץ 2, ודרש להפסיק את שידור הקלטת, שהביאה לפיטוריו של יו"ר ש"ס והח"כ המתפטר אריה דרעי. לטענת עורך הדין ישראל באך שמייצג את הרב יוסף, שידור הקטע ללא רשותו מהווה עבירה על החוק.

אלי ישי חזר והכחיש היום כי הייתה לו יד בחשיפת ההקלטה. "זו קלטת שמסתובבת למעלה משנתיים. אם דרכי הייתה להוציא אותה הייתי מוציא אותה", הסביר ישי בריאיון שהעניק היום (רביעי) לרדיו "קול ברמה". "יש לי לא מעט דברים שאם אני אומר אותם תהיה רעידת אדמה".

"אני לעולם לא אוציא קלטות. לא הוצאתי ולא אוציא. את דבריו של מרן אני לוקח איתי", הדגיש ישי בריאיון. "נעשו דברים קשים מאוד, ושתקתי. ברגע שמסלפים את האמת ומסיתים ופוגעים, זו לא דרכנו. אני לא מתכוון להתייחס לאריה דרעי, אני יוצא לדרך חדשה".

ובינתיים, בש"ס

בתנועת ש"ס עדיין המומים מההתפטרות של יו"ר התנועה אריה דרעי, וממשיכים בהצהרות פיטורין. בהודעת התנועה היום נאמר: "עובדי תנועת ש״ס ופעיליה המומים וכואבים מהחלטתו של הרב אריה דרעי לעזוב את ראשות התנועה ולהתפטר מהכנסת. עובדי התנועה פעיליה ונציגיה יעסקו מעתה אך ורק בהחזרתו של אריה דרעי לראשות התנועה ולהובלת המהפכה".

לא כולם בש"ס אוהבים את ההיסטריה שמנסים לשדר אנשי דרעי. בתגובה להודעה הזאת, אמר ח"כ ניסים זאב לעיתונאי מנדי גרוזמן באתר
NRG: "לא אלמן ישראל. תנועת ש"ס התקיימה עשרות שנים תחת ראשים שונים, בתחילה כיהן הרב פרץ, אחר כך שנה אני, ולאחר מכן על ידי אריה דרעי, שהוחלף על ידי אלי ישי, ואז שוב דרעי. הכוח שלה הוא כוח רוחני ולא פוליטי".

זאב הוסיף: "ש"ס מובלת על ידי ההנהגה הרוחנית, ולא תלויה באדם פוליטי כזה או אחר. אנחנו רק שליחים של גדולי ישראל. התנועה מנוהלת על ידם, והיא לא דומה לכל התנועות. ברור שכואב לנו מאוד שאריה דרעי עוזב, ונעשה מאמצים להחזיר אותו".

הוא העריך כי הפרישה היא מהלך טקטי ואמר: "אני מאמין שזה משהו זמני, כדי לקבל כוח ולחזור ביתר שאת להנהגת התנועה".

במקביל, בש"ס ממשיכים בקמפיין הטוען לביזויו של הגר"ע יוסף זצ"ל, באמצעות פרסום הקופסה השחורה, בירושלים ניתלו שלטי ענק, עם הכיתוב 'אבא, מה עשו לך' ותמונותו של הגר"ע.

בינתיים,  חברי מועצות מטעם ש"ס בכל רחבי הארץ, שיגרו מכתבים למועצת, בהם ביקשו להתפטר מתפקידם באם אכן דרעי מתפטר.

פרשת השחיתות בישראל ביתנו


חלק מהחשודים בפרשה הגיעו היום לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

שר התיירות לשעבר סטס מסז'יניקוב שוחרר בתנאים מגבילים, כולל 10 ימי מעצר בית.

מעצרו של מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן הוארך עד ליום שישי, אז ישוחרר לעשרה ימי מעצר בית והרחקה של 60 ממשרד החקלאות.  ראש המועצה האזורית דב ליטבינוף שוחרר למעצר בית של 5 ימים והרחקה מהמעצר ל-15 יום.

נכון לעכשיו שוהים במעצר 11 חשודים.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'  יוצא נגד יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן, ומגבה את המשטרה. בהודעה מטעמו נאמר כי "השר מגבה את המשטרה, את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה בחקירת פרשת 242. עם כניסתו לתפקידו, הדגיש וביקש השר שיש לפעול על פי החוק ולהקפיד לא לערבו בחקירות אנשי ציבור, וכך היה גם הפעם. השר עודכן בדבר החקירה באופן אישי על ידי מפכ"ל המשטרה רק לאחר ביצוע המעצרים, והוא מקפיד שלא להיות מעורב כלל בפרטי החקירה עצמה ובממצאיה".

אמש, תקף ליברמן את המשטרה, וטען כי זו לא פרשת ישראל ביתנו אלא "פרשת להב 433".

טרכטנברג מצטרף למפלגת העבודה

חברי הכנסת יצחק הרצוג וציפי לבני, ראשי הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה, הודיעו הבוקר (רביעי) באופן רשמי כי פרופ' מנואל טרכטנברג מצטרף לרשימה. טרכטנברג כיהן בעבר כיו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה וכראש הוועדה שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול ביוקר המחיה בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר יו"ר 'העבודה' יצחק הרצוג כי  "הסכמתי עם לבני כי מעתה טרכנטברג יוביל את הכלכלה והוא מיועד לתפקיד שר האוצר".

במסגרת המשא ומתן הוא קיבל הבטחה לפיה ישובץ במקום ריאלי ויכהן בתפקיד שר האוצר (באם מפלגת העבודה תקים את הממשלה הבאה...)

מאז החלה מערכת הבחירות וקצת קודם לכן עלה שמו של טרכנטנברג כמי שעתיד להשתבץ ברשימתו של משה כחלון וישנם כאלו שדיברו על כך שיצטרף דווקא למפלגתו של יאיר לפיד, אולם לבסוף לאחר התייעצות עם אנשיו, החליט כאמור להצטרף למפלגת העבודה.

פריימריז בליכוד

96,651 חברי מפלגת הליכוד בוחרים את המועמד לראשות הממשלה ואת רשימת המפלגה לכנסת ה-20.

הקלפיות שהוצבו ב-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ נפתחו בשעה 09:00 וייסגרו בשעה 22:00 בערב.

בליכוד מנסים להילחם בתופעת ה"דילים" ו"רשימות החיסול", ולכן כל אחד מחברי המרכז שייכנס לקלפי יתבקש למלא את הטפסים בכתב יד ולא להביא טפסים שהוכנו מראש.

נוסף על כך, במעטפה אחרת, יבחרו המתפקדים מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה המועמד לראשות הממשלה: בנימין נתניהו או דני דנון.

כמו כן, נערכת הצבעה בפתק נוסף, בו יחליטו מתפקדי המפלגה אם להעניק ליו"ר המפלגה את האפשרות לשריין שני מועמדים מטעמו. אם המתפקדים יצביעו בעד ההצעה, יצטרך יו"ר המפלגה להציג את שני המועמדים בפני מזכירות המפלגה, כדי שתאשר את הבחירה.

הסקר היומי

סקר של פרויקט המדגם בפיקוח פרופ' קמיל פוקס, שפורסם הערב בחדשות10, מביא את התפלגות המנדטים, לו הבחירות היו נערכות היום.

בסקר שנערך אחרי סערת הקלטת בש"ס, זוכה התנועה ל-5 מנדטים, התחזקות של מנדט אחד מהסקר הקודם. מפלגת יחד העם איתנו של אלי ישי, עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.  יהדות התורה – 7.

איחוד העבודה התנועה מתחזק ומקבל 23 מנדטים לעומת 21 לליכוד.

ישראל ביתנו, אחרי חשיפת פרשת השחיתות מקבלת  -7.

הבית היהודי – 17, כולנו של כחלון – 10, יש עתיד – 9, מר"צ – 6, איחוד המפלגות הערביות – 11.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו עדיין מוביל עם 43% תמיכה, לעומת 33% ליצחק הרצוג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.