COL בנסיעת מבחן: הפעם עם קיה סול ● אלה ברכב
שמואל מתן
יום שישי, 10:00 בבוקר, בית קיה רחוב המסגר. חתימה על טופס קצר, החלפת פרטים ואני כבר בחניון, קל לזהות את הסול, אני מתניע ושם לב שאין קודנית וזה כבר התחלה טובה...
10:10. ביציאה מהחניון מקדם אותי גשם שוטף ("מבול" בלשון העם), אני מרגיש מספיק בטוח עם הסול וממהר דרומה הכבישים פתוחים והדרך שלי עוד ארוכה...
10:50. קרוב לצומת קסטינה, עצירה קצרה להתרעננות, אני מוציא את ערכת הקפה, ומרשה לעצמי להתבונן בעיצוב של הסול.
פיטר שרייר, המעצב עטור השבחים של קיה קיבל כנראה הוראה לעצב רכב שאין לאף אחד, אם תרצו אפילו ליונדאי (חברת האם של קיה), לסול יש עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו, זה יפה? יופי הוא עניין אישי, אבל הסול הוא מיוחד, הוא גבוה, יש לו פנסים ענקיים, מאחור הוא לא דומה לשום דבר ולגג שלו יש צבע לבן או צבע אחר שתבחרו, חושב לעצמי שאני עסוק יותר מידי בנושא העיצוב הפעם, בדיוק הקפה נגמר, מניע וממשיך דרומה.
חגיגת העיצוב נגמרת בפנים, אמנם יש תפרים על המושב, מיקום הרמקולים ייחודי וכאן בערך זה נגמר. כרגיל הצבע השחור שולט אבל מה שחשוב, שהנדסת האנוש המוצלחת של קיה נשארה והכל נמצא בדיוק איפה שאתם מצפים. הגובה של הסול הוא הוא גן עדן לגבוהים אבל גם אנשים סטנדרטים ייהנו מתחושת המרחב שנותן הגובה.
האיבזור כרגיל בקיה מצוין, וכולל: שלשה מצבי היגוי, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה אורגינלית של קיה שעובדת נפלא, מצלמה אחורית מצוינת, כניסת USB, בקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות ונשלטת מגלגל ההגה.
המושב האחורי מציג מקום מצוין לברכיים ויש כאן יותר מקום ממשפחתומטיות שנבחנו בעבר במדורינו, היתרון מגיע בדוגמת רצפה שטוחה לגמרי ללא תעלת הינע שמעניקה מקום נורמלי לרגליים של הנוסע האמצעי.
תא המטען הפתיע אותי, אמנם הוא בגודל 354 ליטר בלבד אבל העומק והגובה סיפקו בהחלט מקום למטען סופ"ש למשפחה עם 3 ילדים (לא כולל עגלה). המנוע 1.600 סמ"ק ו-132 כ"ס עובד מצוין ויחד עם תיבת ששת ההילוכים הוא עושה את העבודה.
מחיר המחירון של הסול הוא 119,900 ₪ לרמת גימור LX ויש גם רמת גימור גבוהה, EX עם עם גג פנורמי, צמיגים במידה 18 ותאורת LED שתעלה לכם 129,900 ₪
סיכום: המושג אל תסתכל בקנקן... קיבל משמעות שונה הפעם.
אם אתם מסוגלים לחיות עם העיצוב המיוחד ולא ממש חשוב לכם מה יאמרו השכנים, תקבלו בתמורה רכב שימושי, שגם מאשש את התחושה שזמנם של המשפחתומטיות עובר מן העולם ומפנה את מקומו לטובת רכבי פנאי שימושיים יותר, שבמקרה הזה הוא גם זול יותר.