מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ה 30.12.2014

האסון באסיה: יותר מ-40 גופות נוסעי המטוס חולצו מהים

יותר מ-40 גופות, השייכות ככל הנראה לנוסעי טיסת  "אייר אסיה" שהתרסקה, נמשו בשעות האחרונות מהים, כך מסר חיל הים האינדונזי. מוקדם יותר, נמצאו שברי המטוס, שנעלם ביום ראשון. על סיפונו היו 162 אנשי צוות   אסון באסיה
האסון באסיה: יותר מ-40 גופות נוסעי המטוס חולצו מהים
מטוס חברת התעופה "אייר אסיה". בתמונה הקטנה: אחד משברי המטוס

יותר מ-40 גופות, השייכות ככל הנראה לנוסעי טיסת  QZ58 "אייר אסיה"  שהתרסקה, נמשו בשעות האחרונות מהים, כך מסר חיל הים האינדונזי.

מוקדם יותר, נמצאו חלקי מטוס גדולים באזור החיפושים אחר טיסת אייר אסיה QZ8501, שנעלמה ביום ראשון בדרכה מאינדונזיה לסינגפור ועליה 162 נוסעים ואנשי צוות.

במהלך החיפושים אותרו הבוקר גם עצמים לבנים ואדומים, המזכירים בצורתם דלת מטוס, מגלשת חירום, מזוודות ומצופים. אינדונזיה אומרת כי בסבירות של 95% מדובר בשברי המטוס שהתרסק.

מחיל האוויר האינדונזי נמסר כי מטוס סיור "איתר עשרה עצמים גדולים", ועוד עצמים לבנים רבים "שהיו קטנים מדי כדי לצלמם". לדבריו, העצמים אותרו במרחק של עשרה קילומטרים מהמקום שבו המכ"מים הבחינו לאחרונה במטוס שנעלם.

ההערכה היא כי הקשר עם מטוס "אייר אסיה" אבד כשהיה באמצע הדרך, מעל ים ג'אווה שבאוקיינוס ההודי, בין קלימנטן - החלק האינדונזי של האי בורניאו - לאי ג'אווה שבאינדונזיה. לאחר קריאה של הטייס למגדל הפיקוח, בו הוא מבקש לעלות לגובה רב מעל לסופה, הקשר עימו נעלם.

חברת "אייר אסיה", נחשבת לאחת מחברות הטיסה הגדולות בדרום-מזרח אסיה, ולה צי מטוסים גדול, ברובם חדישים. עד כה, החברה מעולם לא איבדה מטוס בתאונה.

ב-8 במרץ נעלם מטוס בואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס", שיצא מקואלה לומפור לבייג'ינג, כשעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות. 16 ימים לאחר היעלמות המטוס הודיעה החברה כי על סמך המידע המצוי ברשותה הוא התרסק באוקיינוס ההודי.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.