מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ה 30.12.2014

תמונת נדירות וסיפורים חדשים מהמשפיע ר' שלמה חיים קסלמן

לרגל הדפסה חדשה של הספר "המשפיע ר' שלמה חיים קסלמן", הגיעו לידי מערכת COL תמונות נדירות וסיפורים חדשים, שהמשפחה קיבלה לאחר הדפסת הספר, ואנו מגישים אותם כאן בפרסום ראשון   המשפיע ר' שלמה חיים קסלמן
תמונת נדירות וסיפורים חדשים מהמשפיע ר' שלמה חיים קסלמן

מבני המשפחה נמסר לנו כי לאחר חודשים שלא היה ניתן להשיגו, הודפס הספר מחדש, וכעת הוא נמכר במחיר מסובסד (70 ₪ לשני הכרכים), הודות לתרומתם האדיבה של תלמידיו ומשפחתו.

לחביבותא דמילתא, מסרו לידינו המשפחה כמה סיפורים ותמונות שהגיעו לידיהם לאחר הדפסת הספר:

מעשה בבחור שעבר מישיבת הסדר לישיבת תות"ל, ולאחר מכן פנה לשרת בצבא. במשך כל שנות שירותו הצליח להחזיק מעמד איתן מבחינה רוחנית. לימים סיפר, שאימרה אחת שהיתה מרגלא בפומיה של המשפיע ר' שלמה-חיים, היא שהחזיקה אותו בתקופה ההיא:

כאשר אדם דופק בדלת ורוצה להיכנס, שואלים אותו 'מי אתה?', לאחר שעונה מי הוא, מחליטים בעלי-הבית אם להכניסו או לאו. והנמשל: כאשר עולה איזה רצון באדם לעשות משהו, הרי זו כדפיקה בדלת. עליו לשאול 'מי זה?, מי רוצה להיכנס אלי?'. ואז יחליט: אם רצון זה בא מהנפש האלוקית – ברוך הבא. ואם זה מהנפש הבהמית – יש לומר לו שיישאר בחוץ. כך צריך יהודי להתייחס למחשבות שנופלות במוחו (מהגה"ח הרב חיים שלום דייטש).

בעת שרש"ח היה מאושפז בבית הרפואה בחוליו האחרון לפני שנפטר, באו תלמידיו לבקרו וראו אותו שוכב במיטה בכיוון הפוך משאר החולים. כלומר, הוא סידר את המיטה כך, שראשו היה מונח בצד בו כולם הניחו את הרגליים, כך שמבטו היה מופנה לקיר. והסביר לתלמידיו, שעדיף לו לראות את הקיר של החדר מאשר את דלת הכניסה ואת מה שנעשה בחדר, כי כך לא יראה את האחיות והאורחים שמסתובבים בחדר (מהרב אברהם דרוק שי'). 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.