מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ה 29.12.2014

סוף לקיצבת 'הבטחת ההכנסה' לאברכים

בעקבות כניסת החלטת בג"ץ לתוקף: מעל עשרת אלפים אברכים לומדי תורה בעלי משפחות נזקקות קיבלו אמש (ראשון) בפעם האחרונה את תקציב 'הבטחת הכנסה'. בכך יגיע לסיומו תקציב 'הבטחת הכנסה' ששולם למשפחות אברכים נזקקות זה כשלושים ושלוש שנה  רעבים ללחם
סוף לקיצבת 'הבטחת ההכנסה' לאברכים
(אילוסטרציה: אלי קאהן)

מעל עשרת אלפים אברכים לומדי תורה בעלי משפחות נזקקות קיבלו אמש (ראשון) בפעם האחרונה את תקציב 'הבטחת הכנסה', ובכך יגיע לסיומו תקציב 'הבטחת הכנסה' ששולם למשפחות אברכים נזקקות זה כשלושים ושלוש שנה.

לפני כחצי שנה קבע הרכב מורחב של 7 שופטי בג"ץ, בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס כי המדינה לא תוכל להעניק יותר "מלגת לימודים ועידוד השתלבות אברכי כוללים בתעסוקה" כתמיכה תקציבית לאברכים, ובכך קיבל את עמדת העותרים (עמותת חדו"ש, המרכז לפלורליזם, והתאחדות הסטודנטים) שטענו כי מדובר בחוסר שוויון. נקבע כי "הבטחת הכנסה" לאברכים תשולם עד לסוף שנת 2014, וכאמור, אתמול קיבלו האברכים את הקצבה בפעם האחרונה.

חוק הבטחת הכנסה לאברכים לומדי תורה חוקק בשנת תשמ"א ביוזמת ח"כ דאז מנחם פרוש ז"ל בתוקף תפקידו כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, והיווה בזמנו הקלה משמעותית לאלפי אברכים לומדי תורה בעלי משפחות ברוכות ילדים ומצב כלכלי קשה.

כך העתירה התקבלה

השופטים בהרכב המורחב החליטו פה-אחד כי יש לבטל את החלטת הממשלה מדצמבר 2010, העוסקת בתמיכה תקציבית באברכים הלומדים בכולל, ובכך לקבל את עתירתן של התאחדות הסטודנטים, עמותת חדו"ש, המרכז לפלורליזם יהודי וגופים נוספים, שהוגשה בינואר 2011, לאחר שהממשלה החליטה על התקנה התקציבית החדשה, בעקבות פסק דין קודם שניתן בבג"ץ ב-2010, שביטל את ההעדפה התקציבית הניתנת לאברכי כוללים על פני סטודנטים באוניברסיטאות.

ביוני 2010 ניתן בעליון פסק הדין בפרשת יקותיאלי, 10 שנים לאחר שהוגשה העתירה, ובו נקבע כי ההעדפה התקציבית שמעניקה המדינה לאברכי כוללים, בדמות קצבאות הבטחת הכנסה, מהווה הפרה של עיקרון השוויון אל מול הסטודנטים באוניברסיטאות, שאינם זכאים לגמלה זו.

מדובר בפסק הדין ה-13 של בית המשפט העליון המבטל סעיף בחקיקה ראשית של הכנסת.

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.