מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשע״ה 25.12.2014

מלטה: אירוע עוצמתי ונשמות נדלקות בפעילות חנוכה

שגרירי ארה"ב, איטליה וישראל יחד עם חברי פרלמנט המלטזי, ראש עיר הבירה ומאות מהקהילה היהודית ותיירים האירו את עיר הבירה של המדינה האירופית - מלטה, עם חנוכית ענק בארגון השליח הרב חיים סגל ● במעמד מרגש ועוצמתי נשאו דברים שגרירים וחברי פרלמנט אשר בירכו את הקהילה היהודית והחג עם המסר המיוחד שהוא מעביר ליהודים ולשאינם יהודים  לסיפור המלא
מלטה: אירוע עוצמתי ונשמות נדלקות בפעילות חנוכה
שגרירי ארה"ב, איטליה וישראל יחד עם חברי פרלמנט המלטזי, ראש עיר הבירה ומאות מהקהילה היהודית ותיירים האירו את עיר הבירה של המדינה האירופית - מלטה, עם חנוכית ענק בארגון השליח הרב חיים סגל.

במעמד מרגש ועוצמתי נשאו דברים שגרירים וחברי פרלמנט אשר בירכו את הקהילה היהודית והחג עם המסר המיוחד שהוא מעביר ליהודים ולשאינם יהודים.

נציג הקהילה ראובן אוחיון בירך את המשתתפים והתיירים הרבים עם מסר של אור. הרב חיים סגל הסביר עד כמה אקטואלי סיפור נס הנרות ע"פ תורתו של הרבי.

הוקרן וידאו מיוחד מהדלקות שונות ברחבי העולם.

ברגעים שלא ישכחו הודלקה החנוכה כאשר מקהלת ילדי ה'היברו סקול חב"ד' פצחה בשירי חנוכה שלא השאירו את הקהל אדיש וברחובה הראשי של עיר הבירה לצד הפרלמנט ומשרד ראש הממשלה שרו מעל 200 איש 'באנו חושך לגרש'.

האירוע סוקר בטלוויזיה המקומית ובעיתונים בפרסומי ניסא נרחב, התיירים מסרו לרב סגל עד כמה היה מרגש לראות כזאת עוצמה יהודית בנכר.

הדלקות מרכזיות נוספות נערכו כל ערב בבית חב"ד בהשתתפות עשרות תיירים יחד עם שירה ושמחה ומסר של הרבי לחנוכה.

נשמות נדלקות:

ביקורי חנוכה בבתי ומשרדי הקהילה הדליקו גם נשמות רבות, סיפורים מדהימים נשמעים תוך כדי הביקורים.

כך למשל מספר הרב סגל על יהודי נשוי בן 26 שערכנו לו לפני חודש ברית במלטה בלי ידיעת אשתו ומשפחתו היהודים כדי שלא יפצירו בו להימנע מזה, בהגיע חג החנוכה לא הספקתי להביא לו נרות עבור הלילה הראשון.

התקשרתי ואיחלתי חג שמח ואמרתי שהיום זה הנר הראשון ואם הוא יכול להשיג נרות ולהדליק, בהתחלה אמר שאין לו והוא מסתפק אם ישיג, לאחר כשעה קיבלתי הודעת תמונה של נר נמוך ונר גבוה יותר שהדליק בביתו.

סיפורים נוספים מספרים יהודים על ילדותם איך שהגויים הציקו להם בקריאות גנאי, דבר שגרם להם לרצות ולשכוח מיהדותם ואיך שחב"ד יחד עם חנוכה מחזיר להם את האור והיופי ביהדות להמשיך ולשמור בגאון.

עוד יהודים רבים שזו הפעם הראשונה מאז שנים שהם חוו חג עם גאווה יהודית ברחובה של עיר, דבר שבוודאי יביא לפעולה נמשכת בעז"ה.

תודתנו נתונה לכל העוזרים והמסייעים ובמיוחד למל"ח הרב משה קוטלרסקי וידידנו היקר יוסף יצחק פאפק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.