מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשע״ה 24.12.2014

נס חנוכה: השר הבלגי שינה את דעתו ולא יפעל נגד שחיטה

לאחר שציין כי יפעל לאסור על קיום שחיטה כשרה בבלגיה כבר בשנת 2015, בן וויטס, השר לרווחת בעלי החיים במדינה, נענה לפנייתו של הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי', והחליט שלא לשנות את החוק הקיים במדינה המאפשר שחיטה כשרה  נס חנוכה בבלגיה
נס חנוכה: השר הבלגי שינה את דעתו ולא יפעל נגד שחיטה
לאחר שציין כי יפעל לאסור על קיום שחיטה כשרה בבלגיה כבר בשנת 2015, בן וויטס, השר לרווחת בעלי החיים במדינה, נענה לפנייתו של הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי', והחליט שלא לשנות את החוק הקיים במדינה המאפשר שחיטה כשרה.

בחודש ספטמבר השנה, קרא השר לאסור על קיום שחיטה כשרה במדינה וציין כי הנושא עומד על סדר היום של קבינט הממשלה וצפוי להפוך לחוק האוסר כל שחיטה ללא המום הבהמה ע"י מכת חשמל (דבר העומד בניגוד למצוות השחיטה הכשרה) כבר בשנת 2015.

במכתב ששלח היום השר לרב מרגולין הוא מציין: "לאחר שקיבלתי את פנייתך בנושא, אני מתחרט על ההצהרות שלי לגביי איסור קיום שחיטה ללא המום הבהמה." עוד מציין השר כי יפעל על מנת שהחוק הבלגי המתיר שחיטה דתית ייאכף במדינה.

הרב מרגולין הודה לשר וויטס וציין כי: "אני שמח מאוד שהצלחנו להגיע להבנות לגביי חשיבותה הרבה של השחיטה הכשרה לא רק ליהודי בלגיה אלה ליהודים בכל רחבי אירופה".

בתגובה לדברים פרסמו נשיאות ומועצת 'מרכז רבני אירופה' ברכה על ההחלטה החשובה והמשמעותית שעוררה הדים רבים בקרב רבנים וראשי קהילות יהודיות באירופה.

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב אריה גולדברג אמר: "אנו רואים בברכה את הצטרפותה של ממשלת בלגיה למגמה של בית המשפט לעניני חוקה בפולין שהביע תמיכה בהמשך המסורת היהודית של שחיטה כשרה. בטוחני שדבר זה יתרום להמשך הקשר בין העם היהודי וממשלות אירופה. זה המקום לקרוא לשאר מדינות אירופה לאמץ החלטה חיובית זאת".

כזכור לפני כשבועיים בעקבות מאמצים כבירים של הארגונים היהודיים בבריסל ו'מרכז רבני אירופה' קיבל בית המשפט לענייני חוקה בפולין את העתירה שהוגשה על ידי גופים אלה והחליט לבטל את ההחלטה שאסרה קיום שחיטה כשרה במדינה. ברוב של 9 שופטים מול 5 קבע בית המשפט שהחלטת הפרלמנט נוגדת את החוקה הפולנית.

משפטנים רבים העריכו אז כי יהיה לפסק הדין השפעה מכרעת על המערכות המשפטיות במדינות באירופה כולה, שבימים אלה מתחבטים בסוגיה בעקבות עתירות של גופים שונים, חלקם אנשטימיים מוצהרים, שמבקשים להצר את צעדיהם של היהודים באירופה בדרכים שונות. את רצונם האנטישמי הם מנסים להסתיר בנימוקים הומוניטריים שונים, שאין להם כל קשר עם המציאות, כפי שציין בית המשפט לעניני חוקה בפולין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.