מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשע״ה 21.12.2014

הרב קמינצקי בהדלקת נר שישי של חנוכה ברחבת הכותל

בטקס מרגש הודלק נר שישי של חנוכה בהשתתפותם של אלפי מתפללים, תיירים וחיילים. במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, והשליח הרב שמואל קמינצקי רבה של דנייפרפטורבסק ● לאחר טקס ההדלקה נשא דברים הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהזכיר את החולים והפצועים לסיפור המלא
הרב קמינצקי בהדלקת נר שישי של חנוכה ברחבת הכותל
בטקס מרגש הודלק נר שישי של חנוכה בהשתתפותם של אלפי מתפללים, תיירים וחיילים. במעמד הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, מנכ"ל משרד ראש הממשלה מר הראל לוקר , חה"כ יצחק הרצוג, חה"כ ציפי לבני, חה"כ מירי רגב יו"ר ועדת הפנים, הרב שמואל קמינצקי רבה של אוקראינה,והאלוף (במיל') יוחנן לוקר.

לאחר טקס ההדלקה נשא דברים הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א שדיבר על היות הכותל המערבי מקום תפילה ובעת הזאת של הדלקת הנרות נישא תפילה משותפת כי בורא רפואות יצמיח ישועות לכל בית ישראל. כשהוא מזכיר את החולים והפצועים.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א דיבר על הזכרת נס פח השמן בצורה בולטת יותר מאשר ניצחון המלחמה, ללמדנו כי עוצמתו של עם ישראל באה מעוצמה רוחנית ומאמונה באלוקי ישראל. מקום זה משמש עוצמה רוחנית ועלינו לשמור על קדושתו.

חה"כ מר יצחק הרצוג אמר בדבריו כי חובת כולנו לשמור על ירושלים וזאת נעשה אם נהיה מאוחדים ומלוכדים, על מנת שאכן נהיה ראויים לזכות שנפלה בחלקנו מה שדורות רבים לא זכו, להתרפק על אבני הכותל.

מר הראל לוקר מנכ"ל משרד ראש הממשלה סיפר שמשפחתו גרה שנים רבות בעיר העתיקה טרם המלחמה וסבו היה מראשי ישיבת חיי עולם. הקשר שלנו לירושלים הוא קשר רוחני ועלינו לשמור מכל משמר על הערכים של העם היהודי. הוא ציין כי זה לו זכות לפעול יחד עם הקרן למורשת הכותל המערבי, לפתח את הכותל המערבי ולשמור על אחדות זו.

המעמד הסתיים בשירה מרגשת של ר' יוסף חיים שוואקי ויענקי רובין ששרו שירי ערגה לבניין בית המקדש ולשלום ירושלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.