מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ה 10.12.2004

ראש עיריית ניו-יורק הדליק את המנורה הגדולה בעולם

"צריכים ללמוד לקח מארצות הברית ומניו-יורק, ארצות הברית לא ניהלה משא ומתן עם טרוריסטים, ניו-יורק לא ניהלה משא ומתן עם טרוריסטים וישראל לא תנהל משא ומתן עם טרוריסטים. גם רואים מההסטוריה שאלו שלא ניהלו משא ומתן, מימות החשמונאים, הצליחו" אמר ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, ממרומי המנורה הגדולה בתבל. "זו חוייה אישית בשבילי, להיות כאן ולהדליק את המנורה עם הרב בוטמן ועם ראש העיר. אנחנו נלמד את הלקח הדרוש מהחשמונאים ומהמנורה לעמוד בחוזק ולהיות איתנים" אמר אריה מקל, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. "זה המסר הנצחי של המנורה ומי שעשה ניסים לאבותינו 'בימים ההם' יעשה לנו ניסים גם 'בזמן הזה' " הדגיש הרב שמואל מנחם מענדל בוטמן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, "ממרומי המנורה".
ראש עיריית ניו-יורק הדליק את המנורה הגדולה בעולם
"לא לנהל משא ומתן עם טרוריסטים" ראש עיריית ניו יורק במנוף של "קון אדיסון" עם הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית * צילום: אשר ליצמן
ראש העיר מייקל בלומברג הגיע עם כל פמלייתו, מזכירים, שומרי ראש וכל ה"מי ומי" בממשלת עיריית ניו יורק. מצב רוחו חגיגי. הוא גאה שתנועת חב"ד שוכנת בעיר ניו יורק והוא גאה שהמנורה הגדולה בתבל עומדת בעירו. הוא מזכיר להרב בוטמן שהמשותף בין חנוכה לסוכות הוא לא רק ששניהם, המנורה והסוכה צריכים להיות לא יותר מעשרים אמה, כמו שהוא ציטט, רק ששניהם הם בני שמונת ימים. החשמונאים הם "הגבורים שלו" ואת המסר שלהם הוא משתדל להכניס בסדר יומו. "צר לי רק שאבא שלי לא זכה לראות את זה" אמר ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג. המנורה הזאת עוצבה על ידי האמן העולמי יעקב אגם, וזכתה לעמוד בפורמט קטן על שולחנו של הרבי ולאחר שהרבי אישר את תבניתה נבנתה בגודל הנוכחי. המנורה מודלקת בשמן, פתילה ואש ומברכים עליה כל ערב בשם ומלכות. "בחייו של יהודי תופסת המנורה מקום נכבד כי היא מפיצה את אור הקדושה מסמלת את גאון יעקב וגאון ישראל ואת האור הנצחי של הגאולה" אמר הרב בוטמן "ובמיוחד שדורנו הוא - כמו שהרבי אומר לנו -דור האחרון לגלות והראשון לגאולה, ונרות חנוכה שכל אחינו בני ישראל מדליקים בכל מקומות מושבותיהם, יקדמו את פני האור הנצחי של הגאולה כשהרבי יוציא אותנו מהגלות תיכף ומיד ממש".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.