מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״ה 16.12.2014

אור מול חושך: ההדלקה מול מקום הפיגוע שודרה למיליונים ● צפו

השליח הרב לוי יצחק וולף הגיע למקום הפיגוע במסעדת 'לינדט' בסידני, עם חנוכיה בידו, והניח אותה לצד זרי הזיכרון ● לאחר שעות אחדות, הדליק נר חנוכה באירוע שסוקר בהרחבה ברשתות טלוויזיה ותקשורת מכל העולם ● "מיד 'עטו' עלי צוותי תקשורת ושאלו מה 'המנורה' (חנוכיה) שאני אוחז בידי. הסברתי להם שהחנוכייה מסמלת את נצחון האור על החושך"  הדלקה בסידני
אור מול חושך: ההדלקה מול מקום הפיגוע שודרה למיליונים ● צפו
הרב וולף מניח את החנוכייה במקום הפיגוע

משה בן חיים

הרב לוי יצחק וולף ורעייתו, הגיעו אמש (שני) למתחם 'מרטין פאלאס' בו שוכנת המסעדה 'לינדט', בה בוצע אמש הפיגוע ונסיון החטיפה של כ-30 בני ערובה. כפי שכבר דווח, בנסיון ההשתלטות על המחבל, נהרגו שניים.

הרב וולף הגיע למקום עם חנוכיה בידו, והניח אותה בצד זרי הזיכרון שהונחו במקום. מאוחר יותר הדליק נר חנוכה באירוע שסוקר בהרחבה ברשתות טלוויזיה ותקשורת מכל העולם.

בראיון בלעדי ל-COL, מספר הרב וולף: "כשצוותי התקשורת והטלוויזיה מהעולם כולו ראו אותי עם החנוכייה, הם מיד 'עטו' עלי ושאלו מה אני אוחז בידי. הסברתי להם שבעוד שעות אחדות נדליק במקום זה את החנוכיה, שמסמלת את נצחון האור על החושך.

"הוספתי עוד, שעם ישראל לאורך כל הדורות הדליק את הנרות הללו, שמסמלות ש'מעט אור דוחה הרבה חשך', ושאנו מקווים שהאור של החנוכה ידחה את החושך'.
רשתות הטלוויזיה העבירו את המסר היהודי בשידור חי ונעשה מכך קידוש ה' גדול".

כמה שעות מאוחר יותר, זכה הרב וולף להדליק את החנוכיה הראשונה בעולם, במעמד אנשי ממשלה, יהודים ולא-יהודים, אנשי תקשורת ומבקרים, ליד מקום הפיגוע, ובכך המחיש כיצד 'מעט אור דוחה הרבה חושך' (באוסטרליה השעון מקדים את כל מדינות העולם).

"התחלנו את האירוע ב'רגע של שתיקה'", מספר הרב וולף. "זה היה רגע מאוד מרגש, זמן לא רב לאחר תום האירוע המצער שקרה כאן. לאחר מכן הדלקנו את נר הראשון של חנוכה בכל העולם! גם את אירוע זה סיקרו תחנות טלוויזיה, שהגיעו לסקר את מקום אירוע החטיפה. היתה זו הדלקה מרגשת", מתאר הרב לוי וולף.

כמה מילים על תפקידכם בשליחות באוסטרליה.

"אנחנו כאן בשליחות של הרבי. יש לנו בית כנסת בעל יותר מ-2000 מושבים. הקהילה היהודית באוסטרליה התחילה בעיקר לאחר השואה מפליטי שואה שהגיעו לכאן בשנות  תשי"ח – י"ט. הרבה הגיעו מהונגריה בעיקר פליטים. וב"ה היום הקהילה מאוד גדלה, מדובר במשפחות גדולות מבוססות שחלקם השתלבו במוסדות השלטון באוסטרליה. כיום זו 'עיר ואם בישראל', יש 45,000 יהודים כאן. בכל שבת כמעט בביהכנ"ס יש עלייה לתורה של נערי בר מצווה, בריתות, ושמחות כמו בכל מקום יהודי גדול. יש גם ישראלים אחרי צבא שבאים לכאן במסגרת הטיול שאחרי הצבא, או סתם לטיול. ב"ה יש כאן פעילות מסביב לשעון."

בפרט אחרי האירוע הקשה במסעדה, פורסם כי יש אוסטרלים שנסעו להצטרף לשורות "המדינה האיסלמית. איך האוירה באוסטרליה כלפי יהודים? יש גילויי אנטישמיות?

"אני יוצא ברחוב עם כובע וציצית וכך גם הילדים, ואף פעם לא קיבלתי יחס אנטישמי. להיפך, יש  רק יחס של כבוד. לדעתי, דווקא בגלל זה שהכל שקט ורגוע, כשיש משהו זה עושה רושם גדול.

"נקווה שבע"ה נוכל לבשר רק בשורות טובות, ועד הבשורה הגדולה של ביאת משיח בקרוב ממש", מסכם הרב וולף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.