מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשע״ה 15.12.2014

מי היה מאמין: בירת רוסיה חוגגת בגאווה את חג הגאולה ● תיעוד

תחת הכותרת "כשיפוצו מעיינתך חוצה", התאספו מעל אלף מיהודי מוסקבה, לחגיגת "חג הגאולה – י"ט כסלו", באירוע רב רושם שזכרונו לא יימחה זמן רב  לסיקור ענק
מי היה מאמין: בירת רוסיה חוגגת בגאווה את חג הגאולה ● תיעוד
(צילומים: אלי סגל)

תחת הכותרת "כשיפוצו מעיינתך חוצה", התאפסו מעל אלף מיהודי מוסקבה, לחגיגת "חג הגאולה – י"ט כסלו" יום שיחרורו של מייסד חסידות חב"ד בעל התניא והשו"ע אדמו״ר הזקן נ"ע, באירוע רב רושם שזכרונו לא יימחה זמן רב, מעל פני המשתתפים הרבים והנרגשים.

המענה של המשיח למייסד החסידות מורנו הבעל שם טוב הקדוש בעליית הנשמה הידועה, כאשר שאלו: "אימתי קאתי מר?" ותשובתו של המשיח: "לכשיפוצו מעיינותך חוצה" – קיבלה ביטוי רב ממדים בערב נרגש זה, בו התאספו שבת אחים גם יחד מכל שבטי יהודי בירת רוסיה, לחגיגה גדולה ומרשימה בראשות רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, שכיבד את החגיגה במשא המרכזי, לצדם של נואמים רבים, בהם: אורח הכבוד רב ושליח העיר חרקוב הרב משה מוסקוביץ, נשיא איגוד הקהילות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, ידידי הקהילה מר שיפרין ומר אמינוב – כאשר כל אחד בדרכו ובסגננו, הביא את דבר הפצת המעיינות בעולם בכלל וברוסיה בפרט – דברים חמים ונרגשים שעוררו את הציבור הענק, להתקרב עוד יותר לאורה של תורה וחסידות וללכת בדרכו של בעל הגאולה נ"ע.

בערב בא לביטוי עבודת עשרות השלוחים הפועלים בבתי חב״ד השונים בעיר, כאשר כל שליח הגיע להשתתף באירוע עם קבוצה גדולה ממקורביו ובני קהילתו.

ועד להכרזה של הרב הראשי הרב לאזאר בהתוועדות החסידית שנמשכה בהמשך: ׳יפוצו מעיינתך חוצה׳ - הכפלת מספר הבתי חב״ד בעיר, מתוך מטרה להגיע בתקופה הקרובה לחמישים בתי חב״ד בעיר!

שירי בעל הגאולה שוררו בקולו הנדיר והנרגש של הבעל מנגן ר' מרדכי שטיינמץ מבני-ברק, בליווי התזמורת המורחבת של "המנגנים" בראשות ר' שלום ווגשל ור' משה רוט.

החגיגה הגדולה אורגנה כמידי שנה, ע"י הגבאים בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" והיא נערכה באולם המפואר והגדול "איירופעייסקי" במרכז העיר מוסקבה, חגיגה שהמשכה בהתוועדות חסידית מרוממת עד לשעות הקטנות של הלילה, כאשר אחרוני היוצאים מהאולם יודעים גם הם, שחייהם חייבים להשתנות לטוב יותר, חסידי יותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.