מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״ה 14.12.2014

סיום הרמב"ם של התמימים במונטריאול

"מתיבתא עטרת מנחם מונטריאול" בקנדה, עורכת סיום רמב"ם משלה ● "רבים החוגגים סיומי הרמב"ם, בבתי חב"ד, בקהילות אנ"ש וכו', אבל אין זה מגיע להסיום שעורכים תלמידי הישיבה – דעם רבינ'ס קינדער, אשר חלקם סיימו רמב"ם בפעם הראשונה בחייהם"  סיום הרמב"ם של התמימים במונטריאול
סיום הרמב

מתיבתא מנטריאול עורכת סיום משלה. רבים החוגגים סיומי הרמב"ם, בבתי חב"ד, בקהילות אנ"ש וכו', אבל אין זה מגיע להסיום שעורכים תלמידי הישיבה – דעם רבינ'ס קינדער, ובזה גופא תלמידי ישיבה קטנה, אשר חלקם סיימו רמב"ם בפעם הראשונה בחייהם, וחלקם – בפרט תלמידי שיעור א' – אשר למדו כבר רמב"ם, אבל עכשיו קבלו על עצמם להתחיל מחדש וללמוד פרק א' כל יום עד ו' תשרי תשע"ח הבע"ל!

מיוחד הוא "מתיבתא עטרת מנחם מונטריאול", אשר בו לומדים התמימים כל יום במשך הסדר – רמב"ם היומי, ונבחנים ע"כ כל יום, בתיאום עם ועד תלמידי התמימים העולמי. למותר לציין גודל ה'געשמאק', ה'קאך' אצל התמימים שי', שהם עורכים סיום משלהם, על מה שהם למדו, על מה שהם חיו (געלעבט).

זאת מלבד הסיום המרכזי של העיר מונטריאול המתקיים למחרת ברוב פאר והדר. באו ג"כ אבות התמימים שי', אשר נתנו יד לחזק את בניהם בלימוד הרמב"ם, ובחיזוק ההתקשרות לאבינו רועינו נשיא דורינו.

הנחה את הסיום בטוב טעם ובחן האופייני לו – הרב צבי הירש רסקין שליט"א, משפיע ראשי דהמתיבתא, בן הרב יהודה ליב רסקין ע"ה מקזבלנקה מרוקו, הנודע בקשר לסיומי הרמב"ם, בקשר לחלוקת הרמב"ם שקדמה לתקנת הרמב"ם בשנת תשמ"ד, ואח"כ בסיומי הרמב"ם בביתו של הרמב"ם (עיין גליון "א חסידישע דערהער" כסלו תשע"ה).

פותחין בדבר מלכות – הר' פסח הכהן שפערלין שליט"א, מנהל וראש המתיבתא, אשר חזר על דברי כ"ק אדמו"ר בייסוד תקנת הרמב"ם, ועורר את לב התמימים להתמיד ולהתחזק בלימודם. דברי ברכה מאת ועד סיום הרמב"ם המרכזי של העיר מאנטרעאל – הרב שמואל קרעמער שליט"א, אשר ידיו רב לו באירגון חגיגות סיומי הרמב"ם כבר שנים רבות. סיום והתחלת הרמב"ם – ראשי הישיבה הרב מנחם מענדל מלול שליט"א והרב לוי יצחק קארפ שליט"א. המשא המרכזי מאת הרב יצחק רסקין שליט"א – שליח הראשי של מדינת וורמונט, שהעלה מזכרונותיו מסיומי הרמב"ם במרוקו, ודיבר במלים חמות על כ"ק אדמו"ר, ועל גודל ההתקשרות בפרט בדורנו אנו, ועל כאו"א מהתמימים לחזק ההתקשרות באילנא דחיי, והוא ע"י קיום הוראותיו ובפרט תקנת הרמב"ם.

לאחר הסיום הרשמי, התיישבו התמימים להתוועדות מרתקת עם האחים רסקין שי', שנמשך שעות ארוכות, שנפסק רק משום השעה המאוחרת, והמשך ההתוועדויות של הלילות שקדמו – ימי י"ט כסלו.

תודה מיוחדת לתלמידים השלוחים על סיועם במסירה ונתינה בכלל, ובפרט באירגון הסיום, וכן לכל התמימים שנתנו מזמנם ומכוחם בסידורים הגשמיים, ובפרט הת' אברהם שי' הרשקופ שהלהיב ושימח את לב הקהל ברוב שירה וזמרה. תודה מיוחד לר' יהושע פסח שי' לוריא על הסעודה דמלוה מלכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.