מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ה 11.12.2014

כך קיימתי התוועדות י"ט כסלו בין כותלי הכלא. בניזרי מדבר

בראיון מיוחד ל-COL, מספר ר' שלמה בניזרי על התוועדות י"ט כסלו שחגג 3 שנים בכלא, כיצד סיפור המאסר והגאולה נתן לו השראה ועל הערכתו לשלוחי חב"ד ● "כשהייתי בצבא, לפני שחזרתי בתשובה, למד איתי חסיד חב"ד שיעור תניא בקביעות", מגלה בניזרי ● וגם: על המצב של המפלגות החרדיות  הרב שלמה בניזרי
כך קיימתי התוועדות י
שלמה בניזרי בין כתלי הכלא, בעת ביקורו של הגר"ע יוסף זצ"ל (צילום ארכיון: כיכר השבת)

ראיין: משה בן-חיים

הרב שלמה בניזרי, מרצה ומגיש תכניות רדיו בנושאי יהדות שונים, מזכה הרבים, וידו רב לו הוצאת ספרים תורניים ובנושאים העומדים על הפרק. כיום הוא עמל על הוצאת ספר חדש בנושא האיסור לעלות על הר הבית, בראי זמנינו. 

תקופה לא קלה בחייו עבר הרב בניזרי בי כתלי "מעשיהו", אך גם שם לא רפה ידיו, וזיכה אסירים וסוהרים בשיעורי תורה מאלפים, למאות. בראיון מיוחד ל-COL, בחג הגאולה הוא מספר על מאסר וגאולה.

בפתח הראיון, שאלנו אותו על הקשר שלו לחסידות חב"ד.

לחב"ד יש לי הערכה רבה. קודם כל בצעירותי היתה לי מורה חב"דית וזו ההכרות שלי עם חב"ד לראשונה. היתה מביאה  לנו כל שבוע 'שיחת השבוע' והיתה מספרת לנו על הרבי ועל פועלו.

עם השנים, ראינו את הדברים היפים של חב"ד. כשהתעסקתי בהחזרה בתשובה וזיכוי הרבים, נחשפנו במיוחד  לעניין הפצת התורה בכל פינה בעולם, זה נותן השראה.  אני לא הייתי מסוגל בעצמי לצאת עם משפחתי לאיזו פינה בעולם. זה עוצמה כל הדברים הללו. כשהייתי בצבא לפני שחזרתי בתשובה, למד איתי חסיד חב"ד שיעור תניא בקביעות. 

3 פעמים התוועדות י"ט כסלו במעשיהו

כשהגעתי למעשיהו, רב הכלא הרב הרצל כהן היה מגיע עם החוברות 'דבר מלכות' ומוסר שיעורים בחסידות וכדו'.  הוא היה בידידות איתי, למדנו יחד. אחרי 4 חודשים מהגעתי למעשיהו, כבר זכיתי להשתתף שם בהתוועדות "חג הגאולה", ובמשך שהותי שם זכיתי לקיים התוועדות כזו 3 פעמים...

"זכיתי לשמוע על המאסר והגאולה, ולחוש הזדהות, להכנס למאסר ולצאת כבן חורין. הרגשתי הזדהות עמוקה עם בעל הגאולה. האדמוה"ז ישב כאסיר, עם כל זה הוא לא נשבר. יצא משם, כתב כל כך הרבה ספרים עמוקים, והמשיך והנהיג ופיתח את החסידות. אמנם אין להשוות כמובן, אך ברעיון, גם אני נפלתי וקמתי.

"גם אני ב"ה זכיתי היום לכתוב ספרים חשובים ולהשפיע. זה מאוד חיזק אותי אישית,  זה נסיון שגם גדולי עולם התנסו בו, והצליחו לעמוד בו, ואפילו התחזקו אחר כך. לכן הדמות של אדמוה"ז היתה מדהימה בשבילי...

"מי שרואה את הספרים של אדמוה"ז עומד נרעש ונדהם. הרב עובדיה יוסף היה מזכיר אותו בספריו. את אדמוה"ז בעיקר, וכן גם כל אדמו"רי חב"ד. גם האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש וסיפור מלחמתו לקיום הדת, נתנו לי כוח והשראה.

"בעצרת שערכו לי לפני שנכנסתי לכלא סיפרתי לעיני עם ועולם את הסיפור על הרבי יוסף יצחק ברוסיה והחוקר שכיוון לו אקדח לראש, ושהרבי אמר לו 'מי שיש לו עולם אחד וכמה אלוקים, מפחד מהצעצוע הזה. אני יש לי שני עולמות ואלוקים אחד'.
"'אתם מפחידים אותי?', שאלתי אז. אכנס ואלמד תורה בתוך הכלא! 900 שיעורים נתתי שם".

כמי שמוסר שיעורים רבים בציבור הספרדי, אתה חש שתורת החסידות חדרה לציבורים נוספים?

"
זה אחד הדברים היפים.
רואים תוצאות בשטח, הרבה בעולם התחזקו כתוצאה מהפעילות של חב"ד. החפץ חיים נשאל למה צריך את כל החסידים. הוא ענה שכל אחד יש את הכלים להגיע לקהלים מסויימים. אני יגיע ל'גהה' יותר מהר משאגיע ל'גואה'. אצלכם הגיעו למקומות שלא כל אחד אפילו מדמיין לעצמו.

"אני נחשב ב"ה כאחד ממזכי הרבים, ולעזוב עם המשפחה למקום בלתי ידוע, בלי אוכל כשר ובלי כלום להתחיל הכל מאפס - את זה אני לא יעשה. אני מצדיע להם על כל הפעילות. אין ספק שהצלחת השלוחים זה בכח הרבי. אציין כאן, שבספרי 'השמים מספרים' העלתי שאלה שדנו בה, מה גודלה של השמש, והבאתי את דבריו של הרבי בנושא. ידוע היה שהרבי התמצא גם בתחומים מדעיים שונים".

ואי-אפשר, לסיום, בלי התייחסות לנושא הפוליטי...

"נהי ובכי אני בוכה כשאני רואה מה שקורה היום. כתוב בגמ' פירוד לרשעים הנאה להם והנאה לעולם. תראה את העבודה התאחדו עם ציפי. על כמה אגו  ויתר הרצוג,  והכל על מטרה אחת, להיות ראש ממשלה, ולהחזיר חלקים מארץ ישראל. ואילו אנחנו היראי שמים לא מסוגלים להתאחד?! במקום שנתחבר ויכולנו בכל הארץ להתחזק, גם בבחירות בערים.

"ובמצב של היום כשיש מחלוקת ופירוד, ככה רק הפסדנו. סבלנו שנתיים, ובמקום להתאחד ולקטוף מנדטים, ממשיכים במריבות הקטנוניות. זה חילול השם גדול שהם מתאחדים בשביל להחזיר את ארץ ישראל. ב"ה אני לא שם, וגם לא רוצה. אין לציבור שלנו את הרב עובדיה. מה שנשאר לנו לעשות זה להתפלל 'השיבה שופטינו כבראשונה'.

"כיום אני עוסק בהרצאות, תוכניות רדיו, וקירוב יהודים. כעת אני עורך ספר חדש בנושא איסור העלייה להר הבית ע"פ ההלכה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.