מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ה 11.12.2014

שלוחים, כך תשמרו על המקורבים שלכם ● בנימין ליפקין

בפריז קיבלתי הוכחה מוחשית לכך ששליח שרוצה ומשתוקק לכך שהמקורבים שלו יישארו במחיצתו ויהיו טופחים על מנת להטפיח, חייב להשתית את מלאכת הקירוב שלו על שיעורי תורה אינטנסיביים. זו הדרך להביא לכך שהשליחות תהיה ברת קיימא בכל הקשור ליעדיה האנושיים ● אחרי ששב מהמסע המיוחד לממלכת חב"ד בפריז, לבנימין ליפקין יש כמה תובנות לשלוחים, ולא רק טור מיוחד
שלוחים, כך תשמרו על המקורבים שלכם ● בנימין ליפקין
תורים היו משתרכים עד הרחוב ואת פניהם קיבל רב שישב בחדר מרוהט בפשטות מחרידה. ליפקין בחדרו של הרב אזימוב

בנימין ליפקין

שלושה שבועות חלפו מאז שבתי ממסע מיוחד בפריז, בניסיון לפענח את סוד הצלחתו הכבירה של שליח הרבי, האחד והמיוחד, הרה"ח ר' שמואל (מולע) אזימוב ע"ה, אשר ניצח על מעצמת התשובה החב"דית בכל צרפת. התוצאה, על פני שלושה פרקים, התפרסמה בשלושת השבועות האחרונים על דפי עיתון 'המבשר' ועוררה גלים של הדים.

אין ספק, ואיש לא יכול להכחיש זאת, שהצלחת 'המהפכה הצרפתית' בקנה מידה בלתי נתפס, היא פרי כוחו וברכתו של הרבי – בראש ובראשונה, כפי אשר התבטאה בלשונה הרבנית ע"ה לר' מולע ולרעייתו (התוכן): את אשר אנחנו חרשנו וזרענו, אתם קוצרים, ולימים בברכות השמימיות שהרעיף על ר' מולע עצמו, בנוסחאות קודש נדירות ובלתי מצויים. כגון, "תהיה לך הצלחה רבה, ופירושה של הצלחה רבה היא הצלחה שאין לשער". ביחידות אחרת, לו ולרעייתו ע"ה, שתוכנה נחשף לבניו רק ככלות השבעה, בפותחם את הכספת שבה היו שמורים כל מכתבי הקודש ותיעודי היחידויות, אמר להם הרבי, כי הם יהיו בבחינת "כמופת הייתי לרבים".

על העובדה הזו אין עוררין. עם זאת, במהלך ביקורי במקום וסדרת המפגשים שערכתי עם אישים שונים אך ורק לצורך כך, ביקשתי לעמוד על הכלים שהוא העניק לברכות הקודש ועל השיטה שהסתתרה מאחורי סוד ההצלחה.

אחד הדברים המאפיינים ביותר והוא בעצם המוטו השולט בכל שיטת הקירוב שלו, שבאמצעותה קירב המונים, בא לידי ביטוי בכך שאת הכל השתית על שיעורי תורה. את תחילת דרכו עם חברי 'הגרופ' הנישא עד עצם היום הזה לשם ולתהילה, עשה כשמשך, בבחינת "משכהו לבית המדרש", את אותם סטודנטים מבריקים לשיעורי תורה וחסידות.

הרה"ח פרופ' גארי כהן, למשל, סיפר לי שבמשך שנה תמימה הוא למד עם ר' מולע את כל מסכת שבת. יחד עם הרה"ח ר' חיים מלול ועם עוד שורה של בני גילם, הם נסחפו למשך כל חופשת הקיץ ללימודים אינטיסיביים בהיכלה של ישיבת תומכי תמימים בברינווא. כשהחלה שנת הלימודים באוניברסיטה, ר' מולע עמד על כך שחופשת יום ראשון תנוצל אצלם ללימודים מבוקר עד ערב. הוא עצמו היה מוסר חלק מהשיעורים ושיעורים אחרים נמסרו על ידי בחורים מברינווא שר' מולע שילם להם תמורת זאת כרטיסים לנסיעה לרבי.

השיטה הזו לא היתה נחלתם של המתקרבים בלבד. קהילת ליובאוויטש בפריז מונה היום עשרת אלפים נפש. כל אברך, כל אב-בית, תהיה דרגתו אשר תהי, חייב להקדיש חמש שעות ביום ראשון בשבוע ללימודים, באחד מכארבעים בתי חב"ד הפזורים על פני פריז וגלילותיה: שלוש וחצי שעות לימוד גמרא, שעה וחצי – בחסידות ובשולחן ערוך.

כמלמד בחיידר – תופעת פלא כשלעצמה, פרי הוראתו הישירה של הרבי – דרש ר' מולע מכל הורה ללמוד בתום היום, עם שובו מהעבודה, כדי שהילדים יראו שאבא יושב ולומד. גם אם אתה שב הביתה והילדים כבר ישנים, שב ללמוד והשאר את ספרי הלימוד על השולחן, כדי שהילדים יקומו בבוקר ויראו שאבא ישב ולמד כאן אתמול בלילה.

עד עצם היום הזה, כל יום ב'בית ליובאוויטש' בטבורה של העיר, שהוא הכתובת לכל עניין יהודי, נפתח מדי בוקר בשיעור גמרא. במשך השבוע יש שיעורי תורה שבהם משתתפים אנשים ונשים באופן סדיר. איש בל יעדר.

● ●

י"ט כסלו, ראש השנה לחסידות, הוא יותר מכל יום שאמור להיות מנוף רב עוצמה להפצת מעיינותיה של תורת החסידות, הגעה לקהלים רחבים ככל הניתן. יפוצו מעיינותיך חוצה!

בפריז קיבלתי הוכחה מוחשית לכך ששליח שרוצה ומשתוקק לכך שהמקורבים שלו יישארו במחיצתו ויהיו טופחים על מנת להטפיח, חייב להשתית את מלאכת הקירוב שלו על שיעורי תורה אינטנסיביים. זו הדרך להביא לכך שהשליחות תהיה ברת קיימא בכל הקשור ליעדיה האנושיים. זו המתכונת הבדוקה והמנוסה לגרום לכך שלא רק מלאכת החרישה והזריעה תהיה שלנו, אלא גם מלאכת הקציר.

בראיון נדיר שהעניק פעם ל'כפר חב"ד', הגה"ח רבי מאיר צבי גרוזמן שליט"א, מראשי ישיבת תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד, הוא גילה כי הרבי אמר לו פעם ביחידות, בהתייחסו למאמר חז"ל, "לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצווה אפילו שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה" – כי ה'שלא לשמה' של תלמידי התמימים יכול להיות על מנת שיצליחו לימים בעבודת השליחות שלהם.

קטונתי מלהביע דעה פומבית לאחיי ורעיי, אנשי מסירות הנפש, שלוחי הרבי די בכל אתר ואתר. יתרה מכך: לא זו בלבד שההכרה בכך קיימת אלא שבשנים האחרונות היא עולה ומשתדרגת באמצעות שורה של מפעלים ומיזמים המבצרים את הפעילות הרוחנית במישור זה. ואני לא באתי אלא להעיד על התוצאה המופלאה הזו, מעדות בלתי אמצעית, לעודד ולחזק, ולומר לאחיי חזק!

גוט יום טוב! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.