מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״ה 10.12.2014

חגיגה של תורה: מעמד סיום הש"ס בישיבת תות"ל אלעד

ברוב פאר והדר נערכה בהיכל ישיבת 'תומכי-תמימים' באלעד חגיגת סיום הש"ס. אורח מיוחד: רב קהילת חב"ד במגדל העמק הרב ישראל-יוסף הנדל  סיום הש"ס באלעד
חגיגה של תורה: מעמד סיום הש
(צילומים: COL)
היכלי הישיבה לבשו חג כאשר התחילו באופן רשמי ההכנות לרגל חגיגת "סיום הש"ס" המיוחדת, שנערכה ברוב פאר והדר.

לאחרי חודשים ארוכים של השקעה אין סופית בכל רגע פנוי, זכה התמים שלום דובער בורקיס לסיים את כל הש"ס ולהיבחן על חלקים נרחבים ממנו אצל רבנים וראשי ישיבות.

בערב מיוחד זה השתתפו בנוסף לצוות הישיבה וקרובי וידידי המשפחה, הרב נתן אורטנר רבה של לוד, הרב ישראל יוסף הנדל רב קהילת חב"ד מגדל העמק.

את דבר הרב שניאור-זלמן ירוסלבסקי רב קהילת חב"ד באלעד, שנבצר ממנו להשתתף עקב אירוע משפחתי, מסר חתנו משפיע בישיבה הרב אלחנן רייצעס.

לאחריו נאם האורח הראשי רב העיר לוד הרב נתן אורטנר, שהרחיב במעלת לימוד התורה בכלל, ואצל תלמידים שתורתם אומנתם בפרט. ושיבח את המשפחה של מסיים הש"ס שאיתה יש לו היכרות רבת שנים.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב, שביאר בטוב טעם את דברי התוס' בקידושין שתחילת דינו של אדם הוא על לימוד התורה, ואעפ"י שהשאלה הראשונה היא האם נשאת ונתת באמונה דהיינו יראת שמים, אבל זה ע"מ לוודא שהתורה אמנם נלמדה כדבעי למהוי מתוך ירא"ש.

לאחריו עלה לדוכן הנואמים סב החתן, הרב גרשון בורקיס שהודה בשמו ובשם משפחתו לקב"ה על כל הטוב שגמל עימם, והעלה על נס את ההשקעה של צוות הישיבה בנכדו בפרט ובתלמידי התמימים בכלל.

אח"כ עלה החתן התמים שד"ב בורקיס אשר סיים את הש"ס ושזר בדבריו שיחות קודש של הרבי נשי"ד.

את מסכת הנאומים סיים הרב הנדל ממגדל העמק, שדיבר על התפקיד של תמים שצריך להיות בקי בנגלה ובחסידות כפי שהרבי דרש זאת ביחידות האחרונה - לעת עתה - לתלמידי התמימים.

את הערב המיוחד הזה הנחה בטוב טעם מנהלה הרוחני של הישיבה הרב יעקב קטן שקישר בין גברא לגברא ברוב כשרון ושיחות קדושות של הרבי בעניין ה"קאך" המיוחד שצריך להיות אצל כל תמים בלימוד התורה.

לאחמ"כ התיישבו תלמידי התמימים להתוועד עם משפיעי הישיבה, עד שעות הקטנות של הלילה מתוך התרגשות עצומה ומתוך שבח והודי' להשי"ת שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.