מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשס״ה 09.12.2004

אתפשטותא דמשה על הרמב"ם - הלכות חנוכה

כבר נקבע בזוהר הקדוש ש'אתפשוטתא דמשה (רבינו) בכל דור', והדבר מתקיים באופן מופלא גם כלפי רבינו משה בן מיימון ("ממשה עד משה – לא קם כמשה"). מדור לדור מתפשטת תורתו ואנו זוכים לגילוי אוצרות תורה המתפרשים ומתפשטים בדבריו הקדושים. בספר שלפנינו, מאת הרב יוסף יצחק יהושע העכט נפרסת יריעה חדשה וייחודית של ביאורים בלשונו הזהב של הרמב"ם בספרו משנה תורה, היא ה"יד החזקה", ונושאי כליו. הביאורים מקיפים, בבקיאות ובחריפות, כל פרט ופרט מדברי הרמב"ם ומאירים אותם באור יקרות של העמקה והרחבה. הביאורים מלוקטים מספרי וכתבי כל אדמו"רי חב"ד לדורותיהם החל משו"ע הרב וכולל את חידושי ופסקי הצ"צ והרבי. הספר החדש הוא המשך לספר "אתפשטותא דמשה" שכבר בא בדפוס, על הלכות חמץ ומצה ונוסח ההגדה. וכולם יחד הם חלק מהמונח באמתחת המחבר על כל ספרי הי"ד.
אתפשטותא דמשה על הרמב
הביאורם בספר נדלו מן האוצר העצום רב הכמות והאיכות הנמצא בתורתם של אדמו"רי חב"ד, ומופיע בין כתביהם, פסקיהם, ותשובותיהם וכו', חלקם בביאורים באופן ישיר וחלקם בהערות דרך אגב, פעמים תוך כדי דיון בנושא אחר בהלכה. במפעל זה הם מקובצים יחד ערוכים ומוגשים בטוב טעם ודעת על סדר ספרי הרמב"ם ז"ל.

לכך נלווים הערות וציונים של המחבר הכוללים השוואה לכל ספרות התורנית הדנה בנושאים אלה, בשילוב חידושים נפלאים של המחבר עצמו. החלק שלפנינו הוא על הלכות חנוכה ודיני הלל שצירפם הרמב"ם ביחד, השכיל המחבר לסלול שביל זהב בו יצעדו זה לצד זה גם המעיין שיעשיר את עולמו וגם מי שמבקש הלכה למעשה, כמו גם כל מי שמבקש להרחיב דעתו ולפתוח לב ומוח לקראת ימי חג ומועד.

ניתן להשיג את הספר בחנויות הספרים המובחרות, היכל מנחם, קה"ת. ואצל המחבר: 02-9995792 דואר אלקטרוני: [email protected]
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אתפשטותא דמשה
כ"ו כסלו ה׳תשס״ה
מזל טוב! ממש נפלא!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.