מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״ה 10.12.2014

ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' ראובן סירוטה ע"ה

האופה של הרבי – הרה"ח ר' ראובן סירוטה ע"ה, נפטר בקראון הייטס והוא בשנות השמונים לחייו.  בצעירותו ניהל מאפיית מצות במחתרת בטשקנט, ממנה הפיקו מצות לאלפי יהודים, וזכה להיות במשך שנים רבות "אופה המצות של הרבי" ● הותיר אחריו את רעייתו, אחים, אחיות, בנים ובנות, נכדים ונינים חסידים ושלוחים לסיפור המלא
ברוך דיין האמת: הרה
הרה"ח ר' ראובן סירוטה ע"ה. ברקע: אפיית מצות מחתרתית ברוסיה הקומוניסטית (מארכיון שמואל בן-צבי)

האופה של הרבי – הרה"ח ר' ראובן סירוטה ע"ה, נפטר בקראון הייטס והוא בשנות השמונים לחייו, הותיר אחריו את רעייתו, אחים, אחיות, בנים ובנות, נכדים ונינים חסידים ושלוחים.

נולד לאביו הרה"ח ר' מרדכי סירוטה מחשובי חסידי חב"ד בטשקנט. ר' ראובן למד בצעירותו בישיבת תומכי תמימים המחתרתית בטשקנט ורבות קיבל באותן שנים מהמשפיע הנודע הרב שלמה חיים קסלמן, אשר נהג להתוועד בבית משפחת סירוטה, יחד עם עוד רבים מגדולי וזקני חב"ד בדור ההוא, אשר שהו בתקופת המלחמה בטשקנט.

בהגיעו לפרק האיש מקדש, הקים את ביתו עם גב' רחל שתחי', ובשנים הבאות הקימו דור ישרים יבורך, ובמסירות נפש אמיתית, גידלו את בניהם ובנותיהם בדרכי התורה והחסידות.

מאפיית מצות מחתרתית, הוקמה בבית הוריו, ור' ראובן כבן הבכור היה ממנהלי המאפיה המחתרתית, אשר במשך עשרות שנים סיפקה מצות לאלפי יהודים בטשקנט.
בשנות הל' עלה לארץ הקודש, אך מצא את פרנסתו במאפיית מצות בניו יורק, ובתחילה היה נוסע מידי שנה למספר חודשים לניו יורק כדי לעסוק באפיית המצות, אך לפי הוראות מפורשות מהרבי, השתקע עם משפחתו בקראון הייטס, ועסק במסירות אמיתית באפיית המצות. במקצועיות ובקפדנות היה מכניס ומוציא את המצות מהתנור, וזכות גדולה לו שהרבי אכל ממצות אלו.

ביתו ברחוב אמפייר, היה פתוח לרווחה לאורחים רבים, במשך כל ימות השנה, אם ללינה ואם לסעודות שבת וחג. קרובים ומכרים התארחו אצלו, אך גם רבים אחרים שהכירם ברגע שדרכו על מפתן ביתו.

בשנים האחרונות פרש מעבודתו והשקיע את זמנו בלימוד במסגרת כולל תפארת לוי יצחק.

ביום י"ח בכסלו, השיב את נשמתו לבוראה. תנ.צ.ב.ה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.