מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״ה 09.12.2014

יוזמה חדשה בוושינגטון: כולל שבועי לשלוחים ו'כלי קודש'

כולל החדש ביוזמתו של הרב מרדכי פרקש, נועד לשלוחים ו'כלי קודש' ללימוד משותף ובצוותא חדא, של נגלה וחסידות בשבת אחים גם יחד ● "יתן  השראה גם למשך ימי השבוע לנצל יותר הזדמנויות  ללימוד התורה במקום שליחותו, בכמות ובאיכות"  כולל חדש לשלוחים בוושינגטון
יוזמה חדשה בוושינגטון: כולל שבועי לשלוחים ו'כלי קודש'

 "כולל שבועי לשלוחים  וכלי קודש", הוקם השנה במדינת וואשינגטון. הרב מרדכי פרקש יוזם וראש הכולל מספר על היוזמה והמטרה:

תוכנית עקרונית:
שלוחים וכלי קודש מהמדינה,  מעיירות ושכונות קרובים ורחוקים, מתאספים בהתחלת השבוע, יום שני בשעות הבוקר  במקום אחד מרכזי,  לשלוש שעות לימוד בצוותא נגלה וחסידות, בשבת אחים גם יחד.




תוכנית לימודים:
שעה וחצי לימוד חסידות:  נבחר מאמר (או קבוצת מאמרים בסוגיא אחידה)  שנלמד בחברותות, למשך זמן קבוע (לא יותר מארבע שבועות), ובסיום לימוד המאמר נמסר שיעור מסכם ע"י א' המשתתפים, או ע"י מגיד שיעור בחסידות דרך אמצעי מדיה וכיו"ב.

שעה וחצי לימוד הנגלה:  נבחר סוגיא בגמרא עם דגש מיוחד לעניינים שזמן (והשליחות) גורם, היינו לימוד בסוגיות אקטואליות  להלכה למעשה, ובסיום הלימוד נמסר שיעור מסכם וכנ"ל.

מילגה: כל משתתף מקבל מילגה  כספית על ההשתתפות הקבועה בלימוד,שתהווה  גם השתתפות (סמלית עכ"פ) בהוצאות הפרטיות  של השלוחים.

מטרה:
א. לתת לכל אחד מהמשתתפים הזדמנות להקדיש זמן מיוחד "קביעות בזמן וקביעות בנפש" ללימוד איכותי באופן עצמאי, "אליבא דנפשי'", בהתנתקות מהתחייבויות היום יומיות, הגשמיות והרוחניות, ובהתמסרות מלאה ללימוד.

ב. יכולת לשבת וללמוד במסגרת  "כולל" באווירה הטבעית והאוטנטית שהורגל בה בשנות נעוריו ,בדיבוק חברים ופלפול התלמידים, הן בלימוד החסידות והן בלימוד הנגלה ובאופן של לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.



ג. בנוסף לתועלת הנ"ל שהוא לשליח עצמו, הרי יתוסף על ידי זה גם בהצלחתו ב"שליחות", כי מסגרת זו  תעשיר את ידיעותיו ואיכות למודו במשך השבוע במסירת שיעורי תורה וכיו"ב, ובוודאי תתן  השראה גם למשך ימי השבוע לנצל יותר הזדמנויות  ללימוד התורה במקום שליחותו, בכמות ובאיכות.

ד. מפגש של שלוחים וכלי קודש -שנמצאים רובו ככולו של הזמן (ברוב המקרים) מנותקים מאוירה יהודית בכלל , ומהזדמנויות להיפגש ולהתוועד עם חברים וכיו"ב- תוסיף באופן נעלה ב"איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק", ויהיה לעזר וסיוע גדול להצלחת השלוחים  ועבודתם.

המעשה הוא העיקר:
מיד אחר שמחת תורה השנה תשע"ה הכרזנו - בעידודו של השליח הראשי הרב שלום דובער הלוי לעויטין שיחי'- על פתיחת "כולל השבועי" לשלוחים וכלי קודש שבמדינת וואשינגטון.
תאריך הפתיחה  הוקבע ליום שני  ג' מרחשון, וב"ה  חמש עשרה שלוחים וכלי קודש מגיעים כל יום שני בבוקר לבית חב"ד  בבעלויו וואשינגאטן "איסט סייד תורה סנטר", (בנין מפואר שנפתח לפני כשנה) ולומדים חסידות ונגלה מ9:30 בבוקר עד 12:30 אחה"צ. 

ותיקים עם צעירים
שלוחים ותיקים עם צעירים מעיירות הקרובים והרחוקים יושבים ולומדים בצוותא, ההשראה והעונג של המשתתפים  וה'קאך'  בלימוד אין לתאר, חברותות של שנים או שלשה ויותר  מתפלפלים בצוותא בענין בחסידות או הבנת דברי הגמרא, בחיות ובהתלהבות, "תתחדש כנשר נעוריכי".
דלים המילים לתאר את שמחת הלימוד בשעות אלו, וכל אחד באופני ביטויו , מהללים ומשבחים את ההזדמנות הנפלאה של הלימוד  בקביעות ובשבת אחים גם יחד.

בארבעת השבועות הראשונים למדנו מאמרי הרבי העוסקים בסוגית ה"שמחה" . וגם נמסר שיעור מעמיק ומסכם ע"י הרב אשר פרקש משפיע בישיבת חב"ד ארגנטינא, ובנגלה למדו גמרא סוגית "ייחוד" בסיום מסכת קידושין. לאחרי הפסקה לכינוס השלוחים, חזרו ללימודים והפעם מאמר י"ט כסלו וחנוכה (קונטרס מאמרים שיצא בתשנ"ב), וסוגית הגמרא של "חנוכה, במס' שבת. ותוכנית מפורטת מוכנה למשך השנה אי"ה.

חיזוק גם במבצעים
השתתפות השלוחים במסגרת הכולל כבר הניבה פירות וחיזוק גם במבצעים , במיוחד לקראת ימי י"ט כסלו וחג החנוכה נשארו השלוחים לאחרי סיום הלימודים לארוחת צהריים ואסיפה איך להגביר ולחזק הפעילות בימים אלו, והצעות חדשות להגברת הפעילות מתוך שיתוף פעולה בין שלוחים מעיירות שונות, תביא את מבצע חנוכה לתנופה חדשה בעזרת השם..

.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.