מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״ה 09.12.2014

קרית גת: התוועדות י"ט כסלו הראשונה בישראל

בקרית גת נפתחו חגיגות והתוועדויות י"ט בכסליו בעולם כולו: האירוע התקיים באולם המפואר אור החיים בו השתתפו למעלה מ-500 איש שגדשו את המקום ובלעו בשקיקה את דברי הרבנים שליט"א שכבדו בנוכחותם את האירוע ● אורחי הכבוד היו הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, והרב המקובל ראש מוסדות רב פעלים קול רינה רבי יורם אברג'ל  לסיפור המלא
קרית גת: התוועדות י
באירוע ענק מסוגו שטרם נראה בקרית גת נפתחו חגיגות והתוועדויות י"ט בכסליו בעולם כולו.

האירוע התקיים באולם המפואר אור החיים בו השתתפו למעלה מ500 איש שגדשו את המקום ובלעו בשקיקה את דברי הרבנים שליט"א שכבדו בנוכחותם את האירוע. אורחי הכבוד היו הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף  שליט"א והרב המקובל ראש מוסדות רב פעלים קול רינה רבי יורם אברג'ל.

ראשון הנואמים היה רבה של קהילת בעלז בעיר, ראש מערכת כשרות בד"צ קהל מחזיקי הדת ורבה של אמסטרדם שהמשיל את תורת החסידות לחול אשר על שפת הים, ים הוא ים התורה והחסידות היא השומרת על תורת הנגלה שתילמד כפי שצריך עם ביטול לה' ועם חיות והתלהבות. אחריו הוזמן ראש הכולל ורבה של קהילת אור החיים בעיר הרב רוני וקיים שליט"א.

הרב וקיים עמד בדבריו על שאלת אייכה המופנית לכל אדם בעבודתו את ה', שצריכה להיות במסירות נפש כאדמוה"ז וכיוסף הצדיק בשעתו. ראש המועצה הדתית שנבחר לא מכבר לא יכול היה להסתיר את התפעלותו מפעילות חב"ד בעיר שמקיפה את כל שכבות הציבור וכל הגילים במאור פנים ואהבת ישראל אמיתית, הוא הצהיר שיעמוד לימין המרא דאתרא שליט"א בכל אשר יידרש לטובת צרכי הדת בעיר.

בינות לדברי הברכה הנעימה מקהלת החסידים תלמידי ישיבת חב"ד בניגונים מעוררים ומשמחים כאחד, כשהקהל מצטרף לשמחה ולדביקות הנפש בניגוני חב"ד מעוררי הלב. בזמן זה שהקהל כולו בעיצומה של אווירת הקדושה וההתעלות לרגל שמחתו של אדמוה"ז הוזמן הראשל"צ ממשיך דרכו של אביו הגדול זצ"ל, בנו וממלא מקומו רבי יצחק יוסף שליט"א לשאת את דברו.

הרב התעכב על דברי רש"י ביקש יעקב לישב בשלווה שכמובן שלוותו של יעקב הוא העסק בתורה אך קפץ עליו רוגזו של יוסף משום שדרישת התורה מכל יהודי בכלל ואברכים בני תורה בפרט לראות את שלום אחיהם, להפיץ את התורה בין אחינו בנ"י.

הוא הרחיב בדבריו אודות מפעל השליחות העצום שהקים הרבי ומסירת נפשם של השלוחים בכל העולם על מנת לדאוג לכל יהודי באשר הוא. הרב שיתף את הקהל בסיפורים מימי ילדותו איך שאביו הרב זצ"ל שלחם בהיותם קטנים ללמוד בישיבות ערב של חב"ד ושם היו הם לומדים את תקנתו הקדושה של הרבי ללמוד חת"ת ומכאן הוראה עד כמה שלימוד התניא והחסידות חשוב בשיתוף עם לימוד ההלכה למעשה.

רב העיר קרית גת וראש הישיבה הרב הבלין שליט"א סיפר את רישומיו מכינוס השלוחים וקישר את תקנתו הק' של הרבי בלימוד הרמב"ם  שהוא לימוד התורה כולה המביאה לאחדות בין בנ"י, שאחדות זו ראינו תמיד בין עדות המזרח לתנועת החסידות בכלל ותנועת חב"ד בפרט.

הרב דניאל חזקיה שליט"א ראש מוסדות וקהילת חניכי הישיבות בעיר דיבר ועורר כדרכו על חשיבות לימוד התורה בהתמדה כפי שעולה במיוחד מפרק ח' בספר התניא וקישר זאת לגדלותו בתורה של המרא דאתרא הרב הבלין שליט"א והיותו אוזן קשבת ממש במסירות אין קץ לכל צרכי העיר וסיים שהרב הינו דוגמא לכל רב בישראל, וכשהקהל כולו נמצא בהתעוררות הלב ללימוד תורת החסידות הוזמן אחר כבוד הרב יורם אברג'ל שליט"א לשאת דבריו. בדבריו ששולבו בניחוחות חסידים אותנטיים  הזכיר את דברי הרבי הרש"ב שעניינה של תורת החסידות הוא להכניס אור וחיות, להאיר פירושו להוסיף בטוב דווקא ולא לעבוד רק בקו של סור מרע.

הוא תיבל את דבריו בשיחותיו של הרבי ורשימותיו של הרבי הקודם כשבמרכז דבריו עובר כחוט השני גדלותו של אדמוה"ז שהשאיר חותמו על כל הדורות שלאחריו הן בנגלה והן בנסתר וזכות וחובה על כל אחד להגות בדבריו הקדושים למען החיות את נפשו.

ההתוועדות הסתיימה  כשניגוני שימחה וריקודים חסידיים בניצוחו המוצלח של התקליטן החסידי ר' ערן שיחי' אברג'ל משאירים את חותמם לשנה הקרובה בהחלטה עמוקה להתחיל ולהוסיף בלימוד התניא ותורתו של בעל הגאולה.

מארגן האירוע הרב יוסף שיחי' וולף הביע את שמחתו מהצלחת הערב הגדול הזה ואף ביקש להודות לר' מאיר שיחי' ואזנה נציג חב"ד בעיריה שעובד ללא לאות להרבות כבוד שמים וכבוד התורה בעיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.