מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשע״ה 09.12.2014

ויניצה: שעות של חרדה - קרבות ליד בית הכנסת

קבוצה של מאות ניאו נאצים מהמפלגה האוקראינית הלאומנית־קיצונית 'סבובודה' השתלטה על בנין המושל של מחוז ויניצה באוקראינה ונסוגה לאחר קרב יריות עם כוחות מיוחדים של הצבא והמשטרה ● רב העיר והמחוז ושליח חב"ד במקום, הרב שאול הורביץ': "הקרבות היו במרחק חמש דקות מבית הכנסת ושתי דקות מביתי. היו אכן שעות של חרדה ואנשים פחדו לבוא לתפילה, אולם הצבא הצליח במבצע מהיר להשתלט על הבנין ולפנות אותם מהמקום"  לסיפור המלא
ויניצה: שעות של חרדה - קרבות ליד בית הכנסת
בנין הממשל בויניצה. משמאל: רב העיר והמחוז ושליח חב"ד הרב שאול הורביץ
קבוצה של מאות ניאו נאצים מהמפלגה האוקראינית הלאומנית־קיצונית 'סבובודה'  השתלטה על בנין המושל של מחוז ויניצה באוקראינה ונסוגה לאחר קרב יריות עם כוחות מיוחדים של הצבא והמשטרה.

בבחירות האחרונות שנערכו בויניצה חלה ירידה דרסטית בכוחה הפוליטי של המפלגה הקיצונית, וכתוצאה מכך היא לא נכנסה לקואליציה. לאחר נסיונות נוספים ומו"מ שלא צלח, החליטו מאות מאנשי המפלגה לכבוש בכוח את בנין הממשל ולהשתלט עליו.

נסיון ההשתלטות לווה בירי כבד ונמשך מספר שעות. כוחות גדולים של צבא ומשטרה שהגיעו למקום נאבקו עם הפעילים הקיצונים, ובתום מאבק קשה עצרו עשרות פעילים והשאר נסוגו מהמקום, לא לפני שנמסר על למעלה מ־ 10 שוטרים שנפצעו קשה ובינוני.

רב העיר והמחוז ושליח חב"ד במקום, הרב שאול הורביץ אמר בשיחה עם כתב 'המבשר': "הקרבות היו במרחק חמש דקות מבית הכנסת ושתי דקות מביתי. היו אכן שעות של חרדה ואנשים פחדו לבוא לתפילה, אולם הצבא הצליח במבצע מהיר להשתלט על הבנין ולפנות אותם מהמקום. כעת שורר במקום שקט מתוח ונראה כי הרוחות נרגעו. אנו מקווים בע"ה כי כך ימשך, ולא יהיה נסיון נוסף".

הרב הורביץ מוסיף: "אנו עסוקים כעת עם הכנות לימי החנוכה הקרבים ובאים, ובודאי מעט אור דוחה הרבה מן החושך. עקב ימי אידיהם שחלים השנה בחנוכה, השלטונות מערימים לעת עתה קשיים על הצבת חנוכיה בכיכר המרכזית של העיר כמו כל שנה, אבל בע"ה גם זה יבוא על מקומו בשלום".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.