מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ה 08.12.2014

היום: הכנסת תצביע על פיזורה

מליאת הכנסת תתבקש לאשר אחר הצהריים את פיזור הכנסת ה-19, לקראת הבחירות בתאריך כ"ו באדר ● ועדת הכנסת גם צפויה לאשר הליך חקיקה מזורז לעוד 15 הצעות חוק  מפזרים את הכנסת 
היום: הכנסת תצביע על פיזורה
(צילום: אתר הכנסת)

מליאת הכנסת תאשר היום פיזור הכנסת ה-19
מליאת הכנסת תתבקש לאשר אחר הצהריים את פיזור הכנסת ה-19, לקראת הבחירות בתאריך כ"ו באדר. קודם לכן תתכנס ועדת הכנסת להכין את החוק לפיזור הבית לקריאה שניה ושלישית, ולדון בסדרי עבודתה של הכנסת בפגרת הבחירות. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הצביעה המליאה, ללא מתנגדים, על פיזור הכנסת בקריאה ראשונה.

באופן סופי: לא תוקם ממשלה חלופית
האפשרות של הקמת ממשלה חלופית ירדה מהפרק, לאחר שמפלגתו של ליברמן "ישראל ביתנו" פרסמה הודעה ובה הסבירה את התנגדותה להקמת ממשלה חלופית. "מהלך כזה הוא דחיית הקץ ולא יותר", נמסר בהודעת המפלגה. "מהלך כזה הוא דחיית הקץ ולא יותר", נמסר בהודעת המפלגה. "הקמת ממשלה חלופית עכשיו, שתהיה ממשלת 61 שבה כל חבר כנסת בודד יכול לאיים ולסחוט, משמעותה המשך חוסר היציבות השלטונית לעוד כשנה - ואז נלך לבחירות אחרי שבוזבזו מיליארדים נוספים בכדי לתחזק קואליציה רעועה", נאמר בהודעה.

הצעות חוק
הוועדה גם צפויה לאשר הליך חקיקה מזורז לעוד 15 הצעות חוק כדי לאפשר את הבאתן להצבעה סופית כבר היום, לפני פיזורה של הכנסת. חברי הכנסת, שממהרים להעביר 'מרתון' של הצעות חוק, ינסו להעביר בין היתר את "חוק המסתננים", "חוק החמרת ענישה לזורקי אבנים", חוק החמרת ענישה למסתננים בלתי חוקיים", ועוד.

קיפאון בעבודת הכנסת
החל משבוע הבא, למעשה תוקפא עבודת הכנסת עד סוף חודש אדר, זמן הבחירות. ועדות הכנסת ומליאת הכנסת יתכנסו רק במקרים דחופים, חוץ מועדת חוץ וביטחון, וועדת הכספים, ההכרחיים.

עלות מוערכת של הבחירות
לדברי מומחים, עלות משוערת לקופת המדינה של הבחירות היא בין 50 מליון ל-100 מליון שקלים. אם כי ההערכה היא שהסכום הסופי יעבור את ה-100 מליון. ברור למדי, כי את המימון לכך ישלם הציבור מכיסו – מיד אחרי הבחירות...

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.