מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ה 07.12.2014

צרפת תשלם 60 מיליון דולר לניצולי שואה

בשורה לניצולי שואה ולבני משפחותיהם: אלפי משפחות ניצולי שואה שהובלו למחנות ההשמדה ברכבות של חברת הרכבות הלאומית הצרפתית SNCF, צפויים לקבל פיצויים מממשלת צרפת, כך הכריזו ביום ו' שר החוץ הצרפתי ומחלקת המדינה האמריקנית לסיפור המלא
צרפת תשלם 60 מיליון דולר לניצולי שואה
צילום: ישראל ברדוגו
בשורה לניצולי שואה ולבני משפחותיהם: אלפי משפחות ניצולי שואה שהובלו למחנות ההשמדה ברכבות של חברת הרכבות הלאומית הצרפתית SNCF, צפויים לקבל פיצויים מממשלת צרפת. כך הכריזו ביום ו' שר החוץ הצרפתי ומחלקת המדינה האמריקנית.

הסדר הפיצויים המדובר יעמוד על סדר גודל של 60 מליון דולר, והוא הושג, בעקבות תנאי שהציבו הרשויות במדינת מרילנד שבארצות־הברית, שהתנו את זכיית החברה במכרז ענק לסלילת קו הרכבת הסגול במדינה בשווי 2.2 מיליארד דולר, בהענקת פיצויים לנפגעי השואה ולבני משפחותיהם.

יצויין כי כ־76,000 יהודים גורשו מצרפת לאחר כיבושה על ידי הנאצים למחנות ההשמדה, רק כ־2,500 הצליחו לשוב בחיים לצרפת. הרשויות בפריז מעריכות כי ישנם בין 8,000 ל־13,000 איש בצרפת שהוריהם נספו במחנות ההשמדה.

הניצולים שעדיין חיים יקבלו עד 100,000 דולר, ואילו יורשיהם של ניצולים שכבר אינם בין החיים יקבלו פיצוי של עשרות אלפי דולרים.

ההחלטה להגיע לידי הבנה והסכמה, הגיעה לאחר שנשמעו במרילנד יותר ויותר קריאות שלא לאפשר לחברת הרכבות הצרפתית, שנמצאת בבעלות ממשלת צרפת, להתמודד במכרז להקמת לקו הרכבת הסגול במרילנד באורך של כ־25 ק"מ - עד שהחברה תפצה את ניצולי השואה האמריקאיים.

בעבר, הורה בית משפט בצרפת למדינה ולחברת הרכבות SNCF לשלם פיצויים בסך 60 אלף אירו לאזרח צרפתי שתבע אותן, זאת כיון שהן נטלו חלק בגירוש יהודים במהלך מלחמת העולם השניה.

ההחלטה תאפשר גם לניצולי שואה אמריקנים או ישראלים לקבל פיצויים מחברת הרכבות, בניגוד למצב עד עתה כאשר רק תושבי צרפת היו זכאים לפיצויים.

התובע, נציג הפרלמנט האירופי אלאן ליפיץ, טען כי אביו ושלושה מקרובי משפחתו הובלו ברכבות צרפתיות למחנות ההשמדה באמצעות וחברת הרכבות SNCF. הממשל האמריקני הבטיח לסגור את כל התיקים שנפתחו בארה"ב נגד חברת הרכבות הצרפתית, כאשר ההסכם בין צרפת וושינגטון ייחתם מחר (ב) בוושינגטון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.