מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ה 07.12.2014

פולארד הוחזר לכלא, לאחר שהתמוטט ביום שישי

לאחר שהתמוטט ביום שישי, וקיבל טיפול רפואי מחוץ לבית הכלא, הוחזר יונתן פולארד לבית הכלא ● במטה למען שחרורו של פולארד מעריכים כי הוא יזדקק בקרוב לניתוח ● רוה"מ נתניהו בפנייה למזכיר המדינה האמריקאי קרי: "לאחר 30 שנה, הגיעה העת שפולארד יהיה אדם חופשי"  יונתן פולארד
פולארד הוחזר לכלא, לאחר שהתמוטט ביום שישי
מודעה למען שחרור יונתן פולארד (צילום: תמר הירדני)

ביום ו' איבד יונתן פולארד את הכרתו וטופל מחוץ לכותלי הכלא. במטה למען שחרורו של פולארד מעריכים כי הוא יזדקק בקרוב לניתוח. ג'ונתן פולארד יצא מכלל סכנה ויוחזר בקרוב לבית הכלא בארצות הברית.

יונתן פולארד נמק 30 שנה בכלא בארה"ב, בלא שנקצב עונשו.

פניות בארה"ב לשחרור פולארד

ארגונים יהודים בארצות הברית מפצירים בנשיא אובמה לקצוב את עונשו של פולארד, ואומרים כי מצב בריאותו המתדרדר מחייב לשחררו מיד.

בתקופה האחרונה גברו בארה"ב הקולות הקוראים לשחרורו של פולארד. בין השאר קראו לשחרורו בכירים אמריקנים ידועים כמו מזכירי המדינה לשעבר הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ וראש הסי.אי.אי לשעבר ג'יימס וולסי.

במכתבים שכתבו לנשיא אובמה הסבירו הבכירים כי הם תומכים בשחרורו על רקע חוסר הפרופורציה של העונש וציינו כי זהו המקרה היחיד בהסטוריה של ארה"ב בו הוטל עונש כה חמור על עבירות דומות, ובפרט כשמדובר בידידה של ארה"ב.

עם זאת, בוושינגטון דחו את בקשת החנינה. דובר הבית הלבן הבהיר באחת מהפניות שהוגשו בנושא: "פולארד הורשע בפשעים חמורים ביותר, עמדתנו לא השתנתה ולא תשתנה".

רוה"מ פנה למזכיר המדינה שיפעל לשחרור פולארד

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, וביקש ממנו לפעול למען שחרורו של פולארד, על רקע הדיווחים על מצב בריאותו. לדבריו, לאחר 30 שנה שפולארד מוחזק בכלא, הגיעה העת שיהיה אדם חופשי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.