מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ה 05.12.2014

אסון אקולוגי חמור בדרום

בעקבות עבודות תחזוקה, פרצה דליפה מקו צינור נפט של קצא״א, דרומית ליישוב באר אורה ● נזק כבד נגרם לשמורת 'עברונה', וכביש בין אילת לקטורה נסגר למשך שעות ארוכות בעקבות הצפת נפט ● שלושה אנשים נפגעו משאיפת אדי דלק במהלך נסיונות שאיבה, ופונו לקבלת טיפול ● באילת: תושבים התלוננו על ריח נפט  אסון אקולוגי חמור 
אסון אקולוגי חמור בדרום
צילומים: המשרד להגנת הסביבה

אסון אקולוגי חמור בדרום
בעקבות עבודות תחזוקה, פרצה דליפה מקו צינור נפט של קצא״א, דרומית ליישוב באר אורה. כוחות מתוגברים של המשרד להגנת הסביבה יצאו למקום, וגילו כי מדובר בדליפה של מיליוני ליטרים של נפט גולמי. מדובר בפגיעה בצינור נפט בקוטר של מטר אחד.

אמש (רביעי): שלושה בני אדם נפגעו משאיפת אדי דלק
באיזור באר אורה בערבה נפגעו 3 בני אדם משאיפת אדי דלק, במהלך פעולות השאיבה של אלפי מטרים מעוקבים של דלק שדלף מצינור של חברת קצא"א. השלושה הועברו לבית החולים "יוספטל" באילת.

השפך נמשך לאורך מספר קילומטרים, שהגיעו גם לשמורת עברונה, מהשמורות החשובות בערבה, שם נמצאים דקלי הדום הצפוניים ביותר בעולם ואוכלוסיית צבאים גדולה.
לאחר בדיקה מהאוויר התגלה, כי יש פגיעה קשה בשמורה. הזיהום לא הגיע לירדן.
נפט גולמי עלול לזהם את הקרקע, ואת מי התהום, גורם למפגעי ריח ועלול לפגוע בחי ובצומח.

כתם נפט של שישה ק"מ
לאחר בדיקה מהאוויר של המשרד לאיכות הסביבה, אורך כתם הנפט מופה בתצלומי אוויר ועומד על כשישה ק״מ המתמשכים מבאר אורה ועד לשמורת עברונה. צוות המשרד להגנת הסביבה פועלים בכוחות מתוגברים ומירב המאמצים מתרכזים כעת בצמצום הנזקים הסביבתיים המיידיים ובעיקר בשאיבה של מצבורי הנפט הגולמי.

דרך הערבה הייתה סגורה אתמול (רביעי) לתנועה שעות ארוכות בין אילת לקטורה לאחר שהנפט הדולף הציף את הכביש. מחקירה ראשונה עולה כי הסיבה לדליפה - פגיעה בצינור שקוטרו מטר אחד בעת עבודות תחזוקה.

בעיר אילת: תושבים התלוננו על ריח נפט חריף באוויר. המשרד להגנת הסביבה פתח בבדיקת הנושא.

במשרד להגנת הסביבה אומרים כי בשמורת עברונה נגרם נזק כבד. גורמים במשרד להגנת הסביבה אמרו כי מדובר בנזק אקולוגי אחד הקשים שהיו, וכמו כן הנפט הגולמי זרם בשמורת עברונה וגרם נזק לחי ולצומח, וייקח שנים עד שייתוקן.

המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תפתח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע. במשטרה הירוקה הוקם צוות חקירה מיוחד שיפעל בשיתוף גורמים מחוץ למשרד להגנת הסביבה. החקירה תבחן גם האם ניתן היה למנוע את הדליפה וכיצד היא טופלה על ידי הגורמים השונים.


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.