מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ה 03.12.2014

חשיפה: חייל חב"די נשפט והודח על שמירת ההלכה

בינה בירוק? בטקס סיום טירונות של חיילים חרדים – הם אולצו לשמוע שירת נשים ● חייל חב"די שסירב להשתתף, נשפט מיידית והודח מהמסלול, מהטירונות, ונשלח לטירונות מחדש ולשיבוץ ביחידה אחרת ● אביו של  אחד החיילים: "האם זה מה שצריך לדעת אבא של בחור חרדי - שמעמידים למשפט על שמירה של כללי ההלכה?! להיכן הגענו?" ● בפנים: גורם רשמי בדובר צה"ל מגיב הדחה על שמירת ההלכה
חשיפה: חייל חב
צילום אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה

משה בן חיים

צה"ל משקיע מאמצים רבים לשכנע צעירים חרדים להתגייס למסלולים שונים. בכדי לשכנע, הצבא באמצעות פרסומים שונים, מבטיח "הרים וגבעות" במגוון הבעיות בהם עלול להיתקל בחור בעל רקע תורני: אוכל "מהדרין", סביבה שאינה מעורבת, הכוללת מפקדים ולא מפקדות, ועוד ועוד. לעיתים, החיילים החרדים נתקלים בפער בין הבטחות יפות, למציאות.

לכתבינו נודע
כי אתמול (רביעי) נערך טקס סיום טירונות בבסיס מפרשית, שם משרתים גם חיילים חרדים במסגרת המסלול הייחודי "בינה בירוק" (מסלול מיוחד לשילוב חיילים חרדים במערך המודיעין. מב"ח).

מתוך מחלקה זו, ארבעה חיילים חרדים ביקשו מהמ"פית, שתתחשב בהם ושתאשר להם לא להשתתף בטקס סיום הטירונות, היות ואינם יכולים לשמוע שירת נשים. החשש של החרדים, נבע מהעובדה שמחלקות אחרות - רגילות ומעורבות - צפויות להשתתף בטקס. המ"פית הבטיחה שתסייע והפנתה את הבקשה למפקד הבסיס.

מספר אביו של אחד החיילים: "
הבן שלי ועימו עוד שלושה, מתחילת שירותם בבסיס, ביקשו ממפקדיהם שיתחשבו בהם בטקסי שונים, בהם תוכננה 'שירת נשים' - דבר שאסור על-פי ההלכה בצורה מפורשת. ואכן, השתדלו עד היום להתחשב בהם. לקראת סיום הטירונות שהיתה היום, הם ביקשו מראש - שוב - שיתחשבו בהם. הפעם הם הופנו למפקד הבסיס בעצמו".

"אתם תשאו בתוצאות"

האב ממשיך ומספר על השתלשלות העניינים: "היתה להם אתמול (רביעי) שיחה עם מפקד הבסיס, במהלכה ביקשו מהסיבות ההלכתיות הנ"ל שלא להשתתף בטקס במתכונתו הנוכחית. המפקד טען שהיות והמחלקה שלהם עומדת בנפרד, אין סיבה שיסרבו, כי הם לא ישמעו שירת נשים.

"הם טענו שהיות והמחלקה שלהם באמצע, ומשני הצדדים עומדות מחלקות מעורבות, יש בעיה הלכתית של שמיעת שירת נשים, והם לא יכולים להשתתף. המפקד חתם את השיחה בכך, שאמר להם: 'תהיו חייבים להשתתף. אם לא – אתם תשאו בתוצאות'.

"אחד החיילים, חסיד חב"ד, בחר שלא להגיע ועוד באותו ערב הוא זומן למשפט מהיר אצל מפקד הבסיס, בו נחרץ דינו להדחה מהטירונות ומכל מסלול 'בינה בירוק', ולשיבוץ מחדש בבקו"ם. סיבת הענישה החמורה: ציות לכללי ההלכה!", מסכם את הפרשייה אבי החייל.

"האם זה מה שצריך לדעת אבא של בחור חרדי, שמעמידים למשפט על שמירה על כללי ההלכה?! להיכן הגענו?", הוא שואל. "גם לא מקפידים כמו שהצבא מבטיח, שלא יהיו מפקדות, גם יש קשיים עם קבלת אוכל מהדרין, ועכשיו, גם שופטים על שמירת הלכה?!", הוא מזדעק.

מה אומר על הפרשה רב היחידה?

"למיטב הבנתי, אין תקן במקום לרב ומסתמכים על רב צבאי איזורי. הבן שלי סיפר לי עוד, שרק לאחר שלושה ימים מאז שהגיעו לבסיס והתקיימו על לחם ושוקולד, הביאו להם מנות מהדרין. חבל שכך הוא היחס לחיילים חרדים", מסכם אביו של החייל.

תגובה

גורם בצה"ל אומר ל-COL בתגובה כי "אמרנו לארבעת החיילים שלא תהיה שירת נשים בטקס. החיילים קיבלו את הדברים, למעט חייל אחד. בטקס לא שולבה שירת נשים והשירה הייתה של בני המשפחות כולל נשים ואין זה מבחינת צה"ל 'שירת נשים'. באשר לטענה כי החייל הודח: אכן, החייל הודח, על רקע הפרת פקודה ואי-התייצבותו לטקס".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.