מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ה 02.12.2014

פורד גלאקסי - היתרון האירופאי ● אלה ברכב

ביקור בניו-יורק ועצירה קצרה באירופה, הובילו את כתב הרכב של COL, שמואל מתן, להתבונן בהבדלים המנטליים של האמריקאים והאירופאים ובסדר העדיפות שלהם ברכישת הרכב ● מי שסייע לו בהכנת המחקר הוא מיניוואן אירופאי גדול ורחב בשם "גלאקסי", שחידד לכתבינו  את ההבדלים בין שתי היבשות  פורד גלאקסי
פורד גלאקסי - היתרון האירופאי ● אלה ברכב
פורד גלאקסי

שמואל מתן

אי-אפשר להתעלם מהאווירה שאופפת את כלל חסידי חב"ד בימים אלו. צמד המילים "כינוס השלוחים" מעלה אצל כולנו רגשות מיוחדים השמורים לתקופה זו. השלוחים שנפגשים אחת לשנה, התמונה המסורתית שמחדדת את תחושת ה-"אשרינו" והגלריות האינסופיות מהאוהל, 770, הסדנאות והבאנקעט, מגביהות אותנו טפח מעל הקרקע וגאוות היחידה שלנו נוסקת.



מכירים את הרגע הראשון בו אתם יוצאים מהטרמינל החמים ופוגשים את הקור האופייני של ניו-יורק החורפית ואת ההימלטות המהירה לרכבי ההסעה או המיניוואן ששכרתם? לרובינו זו ההזדמנות היחידה בשנה, בו אנו נכנסים למיניוואן "פול סייז" אמריקאי עם מרחבים של מגרש פוטבול ומנועי ענק של טראק אמריקאי. אבל האם זה כך בכל העולם?



זהו שברוב העולם ובמיוחד באירופה התפיסה שונה ולא ממש מתחברת עם המציאות המוגזמת של האמריקאים והרגלי צריכת הדלק הבזבזניים שלהם. האירופאים מייצרים באופן מסורתי מיניוואנים צנועים יותר ומתוחכמים יותר.

בעוד שבאמריקה מיניוואן משפחתי, הוא לדוגמא הגרנד וויאגר של קרייזלר או הסיינה של טויוטה, באירופה מסתפקים בעיקר במיניוואנים 5+2 כמו המאזדה 5 וה-MAX-S של פורד.



המיניוואנים הגדולים פחות פופולאריים באירופה, אבל קיימים. האורח שלנו היום הוא הגלאקסי של פורד. שמבוסס על MAX-S  שנבחן כאן לפני מספר חודשים, בפורד האריכו והגביהו את החלק האחורי וכך יצאה לעולם הגלאקסי.

בין השניים, לטעמי הגלאקסי יותר נאה, במיוחד בצבע השחור מטאלי שהגיע ברכב המבחן, בפורד מתגאים בעיצוב ה"קינטי" שלו, ואבא שלי קרא לזה פשוט "רכב שרד"...



נעבור ברשותכם לסקירה מהשורה השלישית. כמה שבדקתי וחקרתי את שני הדגמים באולם התצוגה לא מצאתי שום הבדל בשורות הראשונות! (אז במקום העתק הדבק מהסקירה על ה-MAX-S פשוט תלחצו על הלינק...) דלתות הצד נשארו במקומם ולא הוחלפו בדלתות הזזה מיניוואניות. ההבדל מתחיל בעצם בשורה השלישית שהיא קצת יותר גבוהה וקצת יותר ארוכה. תקבלו בה פתחים למזגן, תאורה אישית לכל נוסע, מרווח מצוין לראש ואת המרווח לרגליים תיאלצו לבקש מיושבי השורה השנייה שיואילו לזוז מעט קדימה כדי שגם לכם יהיה יותר מקום.



המושבים בשורה השלישית גם הם נעים על מסילה כך שתא המטען פועל על אותו עיקרון ובמקרה של עומס חבילות ותיקים, ניתן להזיז את המושבים מעט קדימה ולקבל נפח הטענה גדול יותר אך לא עמוק מספיק (ובזה יש יתרון מוחץ למרחבים של המיניוואנים האמריקאים שמספקים שבעה מקומות אמתיים בלי מסילה ובלי לוותר על תא מטען).



במנוע האקובוסט המצוין של פורד (2.000 סמ"ק ,203 כ"ס שמצורפת אליו תיבת שישה הילוכים) אין שינוי מיוחד והוא זמין ונחוש לקחת אותם מהר ובבטחה, הוא מעט יותר איטי מאחיו הקטן אבל עדיין הוא אחד המהירים בסגמנט (8.8 שניות מ-0 ל-100). רק לחשוב שבאמריקה המנוע במיניוואן הוא כמעט כפול ! אחרי נסיעה בגלאקסי, תבינו שאין ממש צורך בכך, אם תנהגו רגוע תקבלו כבונוס גם צריכת דלק סבירה.
סיכום: משפחה של שבעה נפשות תקבל בשמחה את הגלקסי, וככזה הוא פוגע בול בקהל היעד. חבילת האבזור הנאה, העיצוב המדהים, המנוע המצוין, צריכת הדלק והמחיר (200.000 ₪ ), מסבירים היטב מדוע הגלאקסי הוא הכי נמכר בקטגוריה.

לתגובות הארות והצעות שלחו אימייל לשמואל מתן: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.