מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״ה 30.11.2014

110 שנים להולדת אחיו של הרבי

בשבוע שעבר, ביום ג' כסלו היה 110 שנה להולדת אחי הרבי הוו"ח דובער שניאורסאהן. פרט זה התגלה ברישומי קהילת ניקולייב, שם נכתב שהרבי נולד בי"א ניסן תרס"ב, ר' דובער נולד בג׳ כסלו תרס״ה ור׳ ישראל אריה לייב נולד בכ״א אייר תרס"ו ● תאריכים אלו זכו לאישרור נוסף על פי רשימות הרבנית חנה  אחיו של הרבי
110 שנים להולדת אחיו של הרבי
אחי הרבי הוו"ח דובער שניאורסאהן
יום הולדת אח הרבי - ימי חב"ד

בשבוע שעבר, ביום ג' כסלו היה 110 שנה להולדת אחי הרבי הוו״ח דובער שניאורסאהן. פרט זה התגלה ברישומי קהילת ניקולייב, שם נכתב שהרבי נולד בי״א ניסן תרס״ב. ר׳ דובער נולד בג׳ כסלו תרס״ה ור׳ ישראל אריה לייב נולד בכ״א אייר תרס״ו.

הרבי נהג לנסוע ביום זה לאהל הקדוש.

הרב דובער נרצח ע"י הנאצים ונקבר בקבר אחים בעיירה איגרען הסמוכה לדנייפרופטרובסק. במקום הקימו מצבה מיוחדת על שמו, בנוסף למצבת קבר האחים.

תאריכים אלו זכו לאישרור נוסף על פי רשימות הרבנית חנה.
וכה כותבת על זה הרבנית חנה ביום ג' כסלו תשט"ו בעת יום הולדתו ה-50:

יום זה הוא עבורי יום שאני חשה הכרח לחלוק עם מישהו, ולמרבה הצער – אין לי עם מי. אני יכולה לעשות זאת רק עם בני שליט"א, אבל אינני יכולה לדבר עמו על כך. אני סבורה שגם הוא זוכר את היום.

ג' כסלו הוא יום-הולדתו של בני האמצעי . בשנת 1941 הגיעה אלי ידיעה ממנו, אבל על הנעשה עמו מאז ואילך אינני יודעת דבר. באותה עת שהה ביקטרינוסלב (עכשיו דנייפרופטרובסק).

עז רצוני לכתוב משהו בעניין זה, בתקווה שייוודע לי משהו, אבל אינני יודעת אם כדאי שאעשה זאת. אולי עם הזמן תימצא הדרך להשיג את המידע. 
לא להזכיר זאת כלל – לא יכולתי, אבל אני חשה שאל לי להאריך בכך, בשל מצב בריאותי. יהי רצון שיבואו ישועות על ישראל, ושלא נדע דבר רע.

בשנה זו עבר עלי יום ג' כסלו בצורה קשה בהרבה מהרגיל. אינני יודעת מה הסיבה לכך, אם משום שבריאותי חלושה יותר או משום שנשמעות ידיעות כי השלטונות מאשרים את יציאתן של מספר משפחות מרוסיה. מתעורר הרצון לדעת שמא חי הוא אי-שם, ואם לא – מתי ואיך...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.