מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ה 28.11.2014

המהפכה השקטה בקווינס. כתבת וידאו מהשטח ● מיוחד ל-COL

בעיצומם של ימי כינוס השלוחים בשבוע שעבר, יצאו הרצל קוסאשוילי והצלם שניאור שיף לביקור במוסדות 'אור אבנר' בקווינס ● במשך מספר שעות הם תרו וביקרו בשלושה קומפלקסים ענקיים שמאכלסים מאות ילדים יהודים, שלולא המוסדות הללו, היו מגיעים ללמוד בפאבליק סקול ● לאחר הביקור, הם שוחחו עם השלוחים במקום, הרב זלמן זבולנוב והרב איציק וולוביק ושמעו מהם על המהפכה השקטה והיסודית שהתחוללה במקום מאז שלקח על עצמו ר' לוי לבייב לפעול למען חינוך יהודי מהפכה בקווינס
המהפכה השקטה בקווינס. כתבת וידאו מהשטח ● מיוחד ל-COL
סיפור הצלחה. בית-הספר 'אור אבנר' בקווינס (צילום ועריכת וידאו: שניאור שיף)
הרצל קוסאשוילי

הטמפרטורות צנחו כבר בלילה שלפני. עבור מי שביקר אשתקד בעיצומה של סופת הקור הקשה שפקדה את ארה"ב והחוף המזרחי בפרט, אין מקום לטעות. זה לא הקור הישראלי שהורגלנו אליו. ארבע-עשרה מעלות מינוס עם שמש שקרנית ובהירה שמחייכת מבעד לעננים גבוהים.

עשרים דקות נסיעה ברכב הביאו אותנו אל 'אוטופיה ג'ואיש סנטר' שבקווינס, כשהשלוחים במקום, הרב זלמן זבולונוב והרב איציק וולוביק מחכים לנו כבר בחוץ בכדי להקביל את פנינו.

זה שאמריקה אינה שונה כולנו כבר יודעים. ובכל זאת, משהו אמיתי בתוכך מתפעל ואפילו קצת מתרגש, כשאתה מבין שאתה עומד בקמפוס רחב ידיים שבו לומדים מאות ילדים יהודים החיים באזור, כשהם למעשה מותירים מאחריהם את החינוך האמריקאי הקלאסי בפאבליק סקול.

קשה לאמוד בדקות הראשונות את היקף הפעילות, אולם ככל שנוקפות הדקות ואנו מתחילים לסייר במבנים שנמצאים תחת פעילותה של 'אור אבנר' בראשות ר' לוי לבייב, התמונה מתבהרת ומרחיבה את הלב ממש. ללא ספק מדובר בתחיה יהודית מחודשת על אדמת אמריקה.

רק לראות את עשרות האוטובוסים הצהובים המפורסמים הממתינים לילדים בדרכם לביתם, וכבר אתה מרגיש בבית. שלא לדבר על הקירות הפנימיים שגדושים בתוכן יהודי וחסידי, וכיתות לימוד מאובזרות במיטב העזרים והכלים המשוכללים, עליהם תתקשו אפילו לחלום בזמן הזה.

בסך הכל סקרנו שלושה קומפלקסים ענקיים בהם מתנהלים למעשה כל חיי הקהילה היהודיים של יוצאי בוכרה בניו יורק ולא רק. רשת גנים, בתי ספר ומוסדות חינוך לבנים ולבנות, בתי כנסת ואולמי שמחות, מרכיבים יחד את הפסיפס המרשים ביותר שיכולתם לדמיין לעצמכם.

היה זה אך סמלי שבעיצומו של כינוס השלוחים העולמי נקפוץ לביקור במקום המיוחד הזה, בכדי לעמוד מקרוב על תופעות פלאיות הממשיכות לפעום גם בימים בהם נדמה לנו שראינו כבר הכל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.