מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשע״ה 18.11.2014

"יצא מתפלל כולו דם, וצעק: יש בפנים טבח!" ● עדות מהתופת

ר' זוהר רווס, חסיד חב"ד המתגורר משכונת הר-נוף בירושלים, היה עד הבוקר (שלישי) מחלון ביתו הסמוך לבית-הכנסת "קהילות יעקב" - לפיגוע הרצחני בעת התרחשותו, וקרב היריות עם המחבלים ● בשיחה מיוחדת ל-COL, הוא מתאר את רגעי האימה: "יצא מתפלל, כולו דם, ואמר: יש בפנים טבח!"  רגעי האימה בהר נוף
(באדיבות זק"א)

משה בן חיים

ר' זוהר רווס, חסיד חב"ד היה עד מחלון ביתו הסמוך לבית הכנסת "קהילות יעקב" להתרחשות בראשיתה ולקרב היריות שהתנהל מול המחבלים.

בשיחה מיוחדת למערכת
COL, הוא מספר: "הבן שלי העיר אותי כמה דקות לפני שבע בבוקר, ואומר לי : 'אבא, יש יריות!' הסתכלתי מהמרפסת בביתנו, ואני מבחין בגופה מוטלת על המדריגות של בית הכנסת מבחוץ. אחר כך יצא מתפלל, כולו דם, ואמר: 'יש בפנים טבח'!

"קודם לכן אחד מבני הבית הבחין במתפללים כשהם בורחים מבית הכנסת. התקשרנו מיד למשטרה, ורק אחרי כ-12 דקות הגיעו שוטרים", מתאר ר' זוהר, את רגעי החרדה הקשים. "חובשי איחוד הצלה" הגיעו ראשונים לזירה, אך בגלל היריות מצד המחבלים הם לא יכלו להכנס.

"אחרי זמן שנמשך כנצח", הוא ממשיך לספר, "הגיע שוטר על אופנוע ועוד ניידת עם שני שוטרים. ונראה היה בהתחלה שהם לא הבינו מה קורה. עד שהבחינו בגופה על המדריגות, ונורו יריות.

"השוטרים נעמדו לפני קיר המדריגות, והחלו בחילופי אש עם המחבלים. לפתע יצאו בריצה שני המחבלים, הראשון עם הגרזן ביד, ואחריו השני עם אקדח. בחילופי האש עם השוטרים, שני המחבלים נהרגו, והשוטר נפגע קשה בראשו. השוטר והמחבל השני ירו זה על זה", מסכם ר' זוהר את האירועים, כפי שראם במו עיניו.

איך התחושות בשכונה בשעות שאחרי?

"כולם פה בהלם. שכונה שקטה. יש לנו שכן מבוגר, שכל יום הולך להתפלל שם במניין הזה. היום בבוקר, לא חש בטוב, וכך ניצל. יש לנו שכן אחר, שבשעה שבע בבוקר ירד לבית הכנסת למטה. אמרנו לו: 'אל תרד, יש שם יריות!'

"היו כאן כלי תקשורת זרים. שאלו אותי מה דעתי על המצב. עניתי להם: תראו לדוגמא את נשיא המעצמה הגדולה בעולם, אובמה. הנה הוא מתנהג יפה לערבים, והם יורקים לו בפרצוף. בואו תסתכלו איך מדינות ערב מתייחסות לטרוריסטים. אין פשרות במזרח התיכון, צריך להלחם בטרור עד הסוף", אמרתי לעיתונאים הזרים. "אסור לוותר, כל וויתור מסכן אותנו יותר, כמו שהרבי אמר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.