מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשע״ה 18.11.2014

תגובות זעם בעקבות הטבח: "שיא של שפלות ואכזריות"

הרב הראשי לישראל דוד לאו: "המחזה הנורא של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים פוגרומים מן העבר. לדבריו, דם יהודי נשפך כמים בחוצות ירושלים על לא עוול בכפם" ● ראש-הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל תגיב ביד קשה על רצח של מתפללים יהודים" ● יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הפלסטינים שוברים שיאים של שפלות ואכזריות"  תגובות זעם על הטבח
תגובות זעם בעקבות הטבח:
זירת הפיגוע (צילום: משטרת ישראל)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס בצהרים התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים. לדבריו, הפיגוע בבית הכנסת בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה של חמאס ושל ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן. נתניהו ציין כי הקהילה הבין-לאומית מתעלמת מן ההסתה הפלסטינית והדגיש כי ישראל תגיב ביד קשה על רצח של מתפללים יהודים.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: "הטבח המזעזע הבוקר בבית כנסת בירושלים הוא לצערנו תמצית העמדה הפלסטינית: בעוד אנו עושים מאמץ וקוראים לרגיעה, ההסתה הברוטאלית של מנהיגי הרש"פ נמשכת ומחריפה. שולחיהם אינם בוחלים ברצח מתפללים בתוככי מקום התפילה ובעיצומה.

"הם שוברים שיאים של שפלות ואכזריות. לישראל לא צריך להיות כל שיג ושיח עם מי שדרכם היא לטבוח בחפים מפשע בתוככי מקומותינו הקדושים. אני שולח תנחומיי למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים".

יו״ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: ״כאשר שרי החוץ באירופה ובארה״ב מגנים בשפה רפה רצח יהודים ומצד שני נותנים גיבוי להסתה הבלתי פוסקת של אבו מאזן, המחבלים מבינים ששחזור אירועי טבח תרפ״ט הוא לגיטימים.

"אני דורש מראש הממשלה לכנס את הקבינט מיידית ולפעול מיידית להחזרת הביטחון לתושבי ישראל. דיבורים לא מחזירים ביטחון״.

סגן שר לענייני דת אלי בן דהן הגיב לפיגוע: "גירוש משפחות המחבלים והריסת בתיהם היא הדרך היחידה להחזיר את ההרתעה. גם הרוצחים של שמונת התלמידים מישיבת מרכז הרב  הגיעו היו משכונת ג'בל מוכבר והם ממשיכים במסע הטרור שלהם".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "ירושלים כואבת ומרכינה ראש ביום הקשה הזה. לדבריו מתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז הבירה ברצח נורא. לא נעבור על כך לסדר היום אני קורא לממשלה ולכוחות הביטחון להקצות את כל האמצעים הדרושים כדי להמשיך בשגרת חיים ולהשיב את השקט".

השר נפתלי בנט: "אבו מאזן נושא באחריות ישירה לדם יהודים שנשפך והגדיר אותו גדולי הטרוריסטים שהצמיח העם הפלסטיני. אבו מאזן הכריז עלינו מלחמה ועלינו להתייחס בהתאם".

יושב ראש מפלגת העבודה וראש האופוזיציה יצחק הרצוג: "הפיגוע היום הוא מעשה נפשע מהסוג החמור ביותר. ישראל צריכה להעניש כל מי שמעורב במסע ההרג הזוועתי".

בתוך כך, גם הרב הראשי לישראל דוד לאו פרסם את תגובתו לטבח: "המחזה הנורא של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים לכולנו פוגרומים מן העבר. לדבריו, דם יהודי נשפך כמים בחוצות ירושלים על לא עוול בכפם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.