מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשע״ה 17.11.2014

תקציב או בחירות? זעזועים בקואליציה

זעזועים בקואליציה מאיימים על שלמותה: יש שמכנים זאת "התרגיל המסריח תשע"ה" ●  הסיעות החרדיות אישרו כי נעשתה אליהם פנייה להקים ממשלה חלופית בראשות יו"ר העבודה חה"כ בוזי' הרצוג. לטענתם, הם דחו את ההצעה על הסף  הבחירות בדרך?
תקציב או בחירות? זעזועים בקואליציה
חה"כ ליצמן וגפני מ"יהדות התורה" (אילוסטרציה: col)

זעזועים בקואליציה על רקע חוק התקציב: גורמים בליכוד אמרו אתמול,  כי אם התקציב לא יעבור, יתקיימו הבחירות בתוך כמה חודשים.

אתמול (ראשון) נאמר ע"י חכי"ם חרדים, שגורמים בקואליציה חידשו עימם את המגעים על כניסה לממשלה במקום 'יש עתיד'. לדבריהם, מדובר במהלך בעל סיכויים נמוכים ביותר.

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי  אמר אתמול  כי בש"ס לא נפגשו עם ראש הממשלה נתניהו ואיש לא פנה אליהם. עוד אמר דרעי כי החרדים אינם 'גלגל חלופי' והוסיף ש"מי שלא רצה את החרדים בקואליציה שיסתדר כעת לבד."

חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני מ"יהדות התורה" אמרו אמש כי בחודשיים האחרונים קיבלו הצעות להקים ממשלה חלופית בראשות יאיר לפיד ויצחק הרצוג. נציגי יהדות התורה דחו את ההצעה. חבר הכנסת יעקב ליצמן סיפר אתמול ב'כנס הנבחרים' בניר עציון כי "הציעו לנו להיכנס לקואליציה עם לפיד בפנים, כשבוז'י הרצוג יהיה ראש הממשלה - וסירבנו. זו הצעה מלפני שבוע ומלפני חודשיים. עלתה הצעה, ודחינו אותה, אין אפשרות. אצלנו ברור שאנחנו לא הולכים לממשלה עם לפיד, ומה שנשאר עכשיו הוא ממשלה עם נתניהו. בימים אלו כל הזמן יש משברים חדשים".

בראיון הבוקר (שני) ברדיו "קול ברמה", אמר  ליצמן כי אינו פוסל קואליציה עם נתניהו אחר הבחירות – אם יוקדמו, אך גם זאת בתנאים מוגדרים של ביטול חוק הגיוס, הגיור, חידוש תקציב הישיבות, ועוד.

חה"כ משה גפני: "עם יאיר לפיד אנחנו לא יושבים. מטרתו היא לחסל חלילה את עולם התורה, ואנחנו לא יושבים לאותו שולחן. הכיוון שלנו הוא להמתין כמה ימים, אבל בישלתם את הדייסה לבד ותאכלו אותה לבד".

תרגיל מסריח?
לפיד נשאל בראיון על האיום שהשמיעו אנשיו כלפי אנשי ראש הממשלה בשבוע שעבר, בדבר הקמת קואליציה חלופית בכנסת הנוכחית מבלי ללכת לבחירות.
על כך השיב שר האוצר לפיד כי "אלו דברים שאומרים בשיחות חצר. אני לא חושב שמישהו רוצה בחירות. במובן מסוים השבוע האחרון הוא תזכורת בשבילי למה הלכתי לפוליטיקה. באנו במיוחד להתמודד עם אינטרסים פוליטיים צרים".
לפיד הוסיף כי "מדינה לא יכולה לחיות בלי תקציב. במיוחד תקציב שמוריד את יוקר המחיה ועוזר למעמד הביניים.  לא צריך לדאוג לאינטרסים של מישהו. צריך לדאוג לאזרחי מדינת ישראל".

בליכוד אמרו בתגובה כי "לפיד שאומר שהוא לא רוצה בחירות כי הוא יודע שהוא יפסיד בהן, לא מכחיש שהוא מנסה לעקוף את רצון העם באמצעות "תרגיל מסריח" שיהפוך אותו לראש ממשלה בקומבינה פוליטית".

יו"ר ישראל ביתנו שר החוץ אביגדור ליברמן מתנגד בתוקף לכניסתם של החרדים לממשלה, וכן הוא מתנגד לכל שינוי בהרכב הקואליציוני הנוכחי ומעדיף הליכה לבחירות במקרה של אופציה כזו.

ח"כ יוני שטבון מ"הבית היהודי" קרא לליברמן להסכים לשינוי הקואליציה ואמר לו כי "לא ייתכן שידיך ישפכו את דמו של המחנה הלאומי. החרדים, לא יש עתיד, היו תמיד חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי. הקמת ממשלת המחנה הלאומי בלעדיהם היא אם כל חטאת. עלינו לתקן את הטעות ההיסטורית ויפה שעה אחת קודם". עוד אמר שטבון ליו"ר ישראל ביתנו כי "הכדור בידיים שלך. גלה אחריות ושמור על המחנה הלאומי. בהתעקשותך, אתה עלול לדחוק להקמתה של ממשלת שמאל. ההיסטוריה לא תסלח לך".






הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.