מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ה 16.11.2014

אוקטביה ספייס – זה סטיישן! ● אלה ברכב

במהלך יום המבחן מצאתי את עצמי מתיישב במושב האחורי המרווח של האוקטביה, פותח את המחשב הנייד ומדמיין שאני בכלל מנכ"ל של חברה גדולה, עד שהתחלתי לחשוב ברצינות שאולי אקח נהג צמוד... ● אחרי שעה שמתי לב שהכתבה כמעט מוכנה והנהג האישי מאחר... מבט בשעון הזכיר לי שעוד שעתיים נסגרת הסוכנות... תודות למנוע הטורבו הצלחתי להגיע בדיוק חב"די... אה, תודה לסרגיי מהבודקה של צ'מפיון שהסכים לקבל אותי  ● שמואל מתן לקח את האוקטביה ספייס לנסיעת מבחן וחזר עם דרישות להעלאה בתפקיד  אוקטביה ספייס
אוקטביה ספייס – זה סטיישן! ● אלה ברכב
אוקטביה ספייס

שמואל מתן




אין צורך לעשות היכרות מיוחדת עם האוקטביה, גם אם לא נהגתם בה, בוודאי ישבתם בה לא פעם במונית שבאה לאסוף אתכם. נהגי המוניות יודעים להעריך את הצ'כית שידועה באמינותה לאורך זמן וקילומטרים, הציבור בישראל עדיין לא מספיק מכיר את יתרונותיה, אך מי שנהג בה יודע להעריך את מרחבי הענק שלה, האבזור העשיר, איכות החומרים, צריכת הדלק שמזכירה כמעט נתונים של מכונית היברידית ואת תא המטען העצום!

העיצוב החיצוני והפנימי של האוקטביה סולידי ואלגנטי והינו אבולוציה מעודכנת לדגם היוצא, דווקא מתאים מאד למי שלא מחפש לבלוט יותר מידי עם תאורת לדים וכל מיני שטויות.



כבר מבחוץ ניתן לאמוד את המידות הנדיבות של האוקטביה החדשה והמרחב העצום שהיא מספקת לנוסעים ובתא המטען.

הנה קצת נתונים בהשוואה לאוקטביה הקודמת: האורך צמח לכדי 466 ס"מ, נוספו ארבעה ס"מ לרוחב, שעומד כעת על 181 ס"מ. וכמובן תא מטען ענקי עם 588 ליטר (וגלגל רזרבי מלא!) אם תקפלו את המושב האחורי תקבלו 1,718 ליטר ושלט "פנוי להובלה"...




מבפנים האוקטביה מציעה הנדסת אנוש מעולה, מושבים מרווחים ותומכים ואבזור שעד לפני שנים ספורות היו נחלתו הבלעדית של קבוצות רכב גבוהות יותר: גלגל ההגה בציפוי עור מתכוונן לגובה ולעומק ובעל כפתורים לשליטה על מערכת השמע והטלפון וקשיחות המותאמת למהירות הנסיעה. מחשב הדרך נפלא ומציע אינפורמציה רבה שמצריכה לימוד אבל קל לתפעול. מערכת השמע מקורית וכוללת מסך מגע ודיבורית בלוטות' שמונה רמקולים, יכולת קריאה של קבצי MP3 עם חיבור לנגנים חיצוניים ושקע USB (רק חבל שבהפעלת הרדיו מושתקת לגמרי מערכת הניווט – WAZE) ידית ההילוכים ובלם היד מצופים עור. מערכת בקרת שיוט, ארבעה חלונות חשמל AUTO וגימור כרום לפתחי האוורור והכפתורים.

האוקטביה מציעה שפע של תאי אחסון. ממחזיק כוסות כפול בקונסולה המרכזית, כיסי אחסון שימושיים בגב המושבים, תא כפפות מואר עם מערכת קירור ותא אחסון ייעודי למשקפיים וכרטיס חנייה.



אם האוקטביה מרווחת מקדימה, אז מאחור היא מציעה מרחב שמזכיר רכבי שרים, יש כאן מקום לשלשה ברווח ויחד עם פתחי המיזוג ומשענת היד עם מתקן הכוסות תוכלו להרגיש מנכלי"ם. אבל לא הכל מושלם והנוסע האמצעי ייאלץ לאתר מקום לרגליים בגלל תעלת ההינע המרכזית.

האוקטביה מוצעת עם מנועי טורבו TSI חזקים ומהנים אך חסכוניים מאד. בנסיעה ארוכה בכביש 6 הראה לנו מחשב הדרך צריכת דלק של ליטר אחד לכל 20 ק"מ, בנסיעה משולבת בעיר עם מזגן ועצירות תכופות השגנו ממוצע של ליטר אחד לכל 14.5 ק"מ! אז מי צריך מכוניות היברידיות עצלות?

לחיצה על הדוושה מייצרת דחף עדין ואסרטיבי ויחד עם תיבת ה-DSG של פולקסוואגן שיורה את ההילוכים בזריזות, העסק עובד נפלא ויתאים אפילו לחובבי נהיגה!  ולחשוב שכל זה מגיעה ממנוע בנפח 1,200 סמ"ק?!

כפי שתראו בטבלה, תוכלו לרכוש את האוקטביה גם עם מנוע 1.4 טורבו וגם עם מנוע טורבו דיזל, כמו"כ מוצעת האוקטביה גם ברמת איבזור גבוהה יותר שמציעה בקרת אקלים, מגנזיום, ועוד קצת...

לדעתי מה שיהפוך את האוקטביה למושלמת, זה עוד מספר ס"מ לגובה, כמו  הקרוסאובר של סוזוקי והטראקס של ששברולט והייתי שמח לקבל מצלמת אחורית ברכב כזה.

מנוע הטורבו 1.2 TSI שנבחן כאן מציע הספק של 105 כ"ס ותאוצה מאפס למאה ב- 10.5 שניות. ואם אתם חובבי שקט, אז בוודאי תשמחו לדעת שבכל דגמי האוקטביה מוצעת כסטנדרט מערכת ה- Start & Stop המסייעת לחסכון בדלק. אך מאידך מכבה את המזגן. גרסת המנוע בנפח 1.4 TSI מציעה הספק של 140 כ"ס, ותאוצה מאפס למאה ב-8.5 שניות.




לסיכום: האוקטביה מנצחת כמעט כל סטיישן שנמכרת בארץ בנוק אאוט. מרחבי הענק, האבזור העשיר, המנוע, הגיר והנדסת האנוש נותנים חבילה מנצחת ! אם החלטתם להחליף את הרכב או שיש לכם רכב צמוד מהעבודה, אל תוותרו על נסיעת מבחן עם האוקטביה ספייס.

הערת הכותב: חלק מהתמונות הם מהגרסא המאובזרת והיקרה יותר של האוקטביה ספייס.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.