מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ה 12.11.2014

אהרנוביץ': אין מקום לבעלי זקנים בכבאות • אייכלר: "אטימות לב"

בתגובה לשאילתה שהגיש ח"כ דוד אזולאי על ההוראה של נציבות כבאות האש לפיה כבאים חייבים לגלח זקנם, השיב השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ' כי אכן אין מקום למגדלי זקנים בשירות הכבאות, ובתגובה אייכלר תקף  לסיפור המלא+ הכבאי החב"די ניצח: יורשה לגדל זקן והתקבל כלוחם אש'ידיעות': מלחמתו של הכבאי החב"די שמתעקש לגדל זקן
אהרנוביץ': אין מקום לבעלי זקנים בכבאות • אייכלר:
חרדים 10

הקרב על הזקן: השר לביטחון פנים יצחק אהרנוביץ', טען היום במליאת הכנסת, כי אין מקום לבעלי הזקנים בקרב לוחמי האש.

את הדברים אמר אהרנוביץ' בתגובה לשאילתה שהגיש ח"כ דוד אזולאי, בעקבות ההוראה של נציבות כבאות האש, לפיה אסור לכבאים לגדל זקן זאת בשל בעיות בטיחות עם המסיכה שאמורה להגן על הכבאים מפני שאיפת עשן.

לדברי אהרנוביץ', אכן אין מקום למגדלי זקן בשירותי הכבאות, מכיוון ואין מסכות מתאימות להם.

אזולאי מחה על הדברים ואמר, כי המשרד לביטחון פנים למעשה אמר כין אין מקום לחרדים בכבאות.

גם ח"כ ישראל אייכלר מחה על הדברים ואמר: "כשמדברים על תעסוקה ומקומות עבודה אני רוצה להביע את מחאתי בשם מאות-אלפי יהודים שחסומה בפניהם הדרך למקומות עבודה, בגלל היותם שומרי תורה ומצוות החרדים לדבר ה'.

"היום קיבלנו דוגמא נוספת מפי השר לביטחון פנים", המשיך אייכלר. "שבעלי זקנים לא יוכלו לעבוד כמכבי אש, בגלל העדר מסכות מתאימות לבעלי זקנים, מול חומרים רעילים. זה דבר מדהים. במדינות נאורות יש מסכות מתאימות גם לבעלי בלורית ומדוע שלא יהיה לבעלי זקנים? בודאי שבמדינה יהודית, שיש בה בעלי זקנים ברוך ה', חייב להיות מפוחים מתאימים לבעלי הזקנים. למרות שהיו כאלה שחשבו לפני שבעים שנה שלא יהיו פאות וזקנים תוך עשר שנים. ברוך ה' יש הרבה כאלה, ולא יעלה על הדעת שלא יוכלו לעבוד במקום עבודה כלשהו בגלל כך. יש בעיה של אטימה ? כשם שמצאו מסכה לבעלי בלורית, ימצאו גם מפוחים לבעלי זקנים".

האפליה הזאת אינה רק בתעסוקה אלא גם נוגע למלחמה עתידית, שלא תבא. כבר במלחמת המפרץ הראשונה אמרו לבעלי זקנים, שצריכים להתגלח, שמא יבוא איזה טיל סקאד עם ראש נפץ כימי. אבל היו אז מפוחים, לקשישים. המדינה סירבה להכין מפוחים לבעלי זקנים. היה בג"ץ בענין אמר שצריך למצוא את הפתרון, ולא מצאו עד היום הזה.

לכן, כשמדברים על עבודה, אני מצפה מועדי עובדים שידרשו כי כבאי אש, שרוצה לגדל זקן, שיתאימו לו אטימה מתאימה עם מפוח אטימה, גם כשהוא נכנס למקום מסוכן, ולא להגיד: הם לא יכולים לעבוד כאן".

אייכלר הוסיף, "יש להדגיש שגם בשאר מקומות העבודה יש ליהודי בעל זקן בעיה להתקבל, בגלל אטימות הלב של המעסיקים גלוחי הזקן. אם זה בהיי-טק, אם זה במקומות אחרים, ודאי במגזר הציבורי. בכל מקום תעסוקה יש מחסום לקבלת חרדים לעבודה. ביקשנו, למשל, הצעת חוק ייצוג הולם במיגזר הציבורי, שכמוהו יש לגבי נשים, לגבי אתיופים, לגבי ערבים. רק לחרדים אין ייצוג הולם. פעם אחר פעם הכנסת לא הסכימה להעביר את החוק הנדרש הזה. פתאום דואגים לחוק להשיב בשלילה או בחיוב לכל מי שהגיש מועמדות לעבודה. כשאנשים מגישים מועמדות לעבודה עם מספר כשר או כתובת חרדית או תמונה חרדית, הוא לא מקבל תשובה בכלל. אולי זאת הצעת חוק טובה. גם תשובה שלילית, עדיפה על אין מענה".

כזכור, לפני כמה חודשים, התפרסם כני נציבות הכבאות, הוציא הנחייה חדשה, לפיה אסור לכבאים לגדל זקן. זאת בנימוק כי המסכה, שאמורה להגן מפני שאיפת עשן, לא אטומה כראוי בגלל הזקן.

אחד מהנפגעים מההוראה החדשה היה חסיד חב"ד בשם שניאור. הוא סיים קורס כבאות, אך מכיוון שסירב לגלח את זקנו, לא הוסמך כלוחם – והוצב בתפקיד מנהלתי.

באותו קורס היו שלושה בעלי זקן, ורק כמה שעות לפני טקס הסיום הציבו להם תנאי: או שיתגלחו או שלא יעלו לטקס. שניים מתוכם התגלחו מחוסר ברירה, אך החב"דניק שאל את רבותיו, שאסרו עליו להתגלח – והוא לא הוסמך כלוחם.

בתגובה לכך החליט יו"ר ועד הכבאים אבי אנקורי, להוציא הנחייה לכלל הכבאים בארץ שלא לגלח את זקנם, עד שהנציבות תחזור בה ותאפשר גם לבעלי זקנים לשמש כלוחמי אש.

אנקורי אמר אז לחרדים10: "הוקמה ועדה לדיון בעניין הזקנים, בשיתוף איתנו, אבל לפתע החליטו לבטל הכל, ולתת הוראה חד צדדית, אי אפשר לכפות דבר כזה על אנשים. שחר אילון צריך להבין שהוא כבר לא במשטרה ונותן פקודות, יש ועד וצריך לדבר איתנו".

לטענתו, "ניתן לפתור את בעיית הזקן עם רכישת מסכה מיוחדת, שעולה מעט יותר כסף מהמסכה הרגילה".

כאמור, אחרי מאבק ארוך, נציבות הכבאות נכנעה ושניאור הוסמך לשמש כלוחם אש מן המניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.