מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ה 12.11.2014

האם המשטרה שיקרה בדיווחיה על האירועים האלימים בי-ם?

בספטמבר היו בבירה 262 מקרים של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, ובאוקטובר זינק המספר ל-526. במשך כל התקופה הזאת טענו במשטרה כי חלה דווקא ירידה באלימות. האם המשטרה שיקרה בדיווחיה? בפנים: כל הפרטים  אירועים אלימים בירושלים
האם המשטרה שיקרה בדיווחיה על האירועים האלימים בי-ם?
מכונית שנפגעה בשבוע שעבר מיידוי אבנים בירושלים
המתיחות והמהומות בבירה עוררו דיון ציבורי באשר להיקף וסדר גודל האירועים הבטחוניים שם. במשטרה מנסים למזער ולהגיד שאין עליה, וכי בסך הכל מדובר במשהו רגיל. לפני שבועיים, אמר המפכ"ל, יוחנן דנינו, כי "כבר עכשיו אפשר לראות שיש ירידה גדולה מאוד גם ביידוי האבנים וגם בהפרות הסדר".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, טען גם הוא לירידה. "אני יכול להגיד לכם שיש ירידה של קרוב ל-30% בזריקת האבנים, והשלכת בקבוקי התבערה כמעט הופסקה לחלוטין".

עם זאת, נתונים שפורסמו בגל"צ מראים אחרת. בחודש אוקטובר השנה ירושלים ידעה אירועים רבים של זריקות אבנים, זריקות בקבוקי תבערה וזכוכית, שריפת צמיגים, ירי זיקוקים, אלימות וונדליזם.

הנתונים שנרשמו בחודש זה באזור הר הזיתים וגזרת עיר דוד-העיר העתיקה מצביעים על 526 אירועים. בחודש ספטמבר לעומת זאת, היו 262 אירועים בסך הכל - כמעט חצי מהאירועים שנרשמו באוקטובר.

העובדות, שמוצגות בנתונים של משטרת ישראל, מראות את סדר הגודל של האירועים שחור על גבי לבן: ירידה בוודאי שאין, ועם זה צריכה להתמודד היום משטרת ירושלים. אלו היו השבועיים קשים ביותר גם בהיבט של פיגועים והתלהמות באזורי החיכוך הגדולים במזרח ירושלים, ובמקומות אחרים בכל רחבי הארץ בכלל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.