מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ה 12.11.2014

נתניהו: "אבו מאזן מלבה את הרוחות ומפיץ שקרים"

בהודעה מיוחדת לתקשורת, בתום ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני, פרט רוה"מ נתניהו את הפעולות שבכוונת הממשלה לנקוט על מנת לחזק את הביטחון ● הוא האשים את יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, כי "הוא מלבה את הרוחות ומפיץ שקרים והסתה" ● שר החוץ איווט ליברמן: "אבו מאזן מסוכן יותר מערפאת"  לדיווח המלא
נתניהו:
רוה"מ נתניהו בהודעה לתקשורת, אמש

בהודעה לתקשורת לאחר ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני, שבה השרים דנו בגל הפיגועים והפרות הסדר, ראש הממשלה נתניהו התייחס למצב הביטחוני המידרדר ופירט את הפעולות שבכוונת הממשלה לנקוט על מנת לחזק את הביטחון.

"זו מערכה שנמשכת מאז קום המדינה, ועוד קודם לכן. אנחנו ננצח את הטרור גם הפעם", פתח את דבריו בהודעה לתקשורת מלשכתו שבירושלים. "כינסתי את שרי הקבינט ועדכנתי אותם בהחלטות שהתקבלו עם כל גורמי הביטחון. הצעדים כוללים: תגבור הכוחות בשטח ברחבי הארץ, הריסת בתים, יד קשה וענישה מוגברת נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה, קנסות להורים לילדים ולנערים שזורקים אבנים, פעולה להוצאה מחוץ לחוק נגד המתסיסים בירושלים ועוד".

"יו"ר הרשות מלבה את הרוחות ומפיץ שקרים והסתה"
הוא האשים את יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, כי במקום להרגיע את הרוחות הוא מלבה אותן ומפיץ שקרים והסתה. "היום הוא שב והוכיח כמה הוא חסר אחריות כשטען שאנו מנסים לשנות את מעמד המקומות הקדושים. זה שקר וכזב", הדגיש נתניהו. נתניהו הטיל על יו"ר הרשות אבו מאזן את האחריות למצב ואמר כי הוא לא שותף למאמץ, אלא להיפך - הוא "הוכיח היום עד כמה הוא חסר אחריות". הוא מתח ביקורת גם על הקהילה הבינלאומית על שאינה מגיבה על ההסתה הפרועה של אבו-מאזן, ובכך למעשה מעודדת אותו. בעקבות מעשי הטרור שהתפשטו בכל רחבי הארץ, פנה ראש הממשלה לאזרחי ישראל הערבים ואמר: "אל תיסחפו אחרי פעולת ההסתה ואחרי מיעוט מתלהם. אתם אזרחים שווי זכויות ושווי חובות - והחובה הראשונה של כל אזרח היא לכבד את החוק".

צה"ל תגבר כוחותיו ביו"ש
בהתאם להערכות המצב הביטחוניות, צה"ל תיגבר את כוחותיו ביהודה ושומרון בסך הכל ב-2,500 לוחמים נוספים, וזאת במטרה לאבטח טרמפיאדיות, צירים מרכזיים ואזורים הומי אדם.
גורם בטחוני מסר כי מטרת תיגבור הכוחות היא להרתיע מפגעים בודדים מלפעול נגד חיילים ואזרחים, לשבש פעילות טרור עממית ולמנוע הפרות סדר המוניות.

"יעלון: לא ניתן להסלמה להתפתח"
נוכח האירועים, קיים שר הביטחון משה יעלון הערכת מצב במפקדת חטיבת עציון. הוא העריך כי גל הטרור הנוכחי עוד רחוק מסיום - אולם הוסיף שישראל לא תיתן למצב להימשך. "אנחנו נמצאים בעיצומה של הסלמה, שהתחילה מאירועים בהר הבית לפני שבועות ספורים, התפשטה לירושלים, ליהודה ושומרון וגם למקומות אחרים בארץ, כולל לצערנו גם בקרב ערביי ישראל", אמר יעלון לעיתונאים. "אנחנו לא ניתן להסלמה הזאת להתפתח".

יעלון אמר עוד כי מערכת הביטחון פועל מתוך הנחה שעלולים להיות פיגועים נוספים. "מאחר שהאווירה היא של הסתה ושל הסלמה, כל מי שהעלה על דעתו לבצע פיגוע, עלול לעשות מעשה וכתוצאה מזה עלולים להיות עוד אירועים מהסוג הזה", אמר יעלון.

אבו מאזן ממשיך להסית
יו"ר הרשות אבו מאזן מצדו חזר והאשים  את ישראל במצב. לדבריו, פעולותיה של ישראל "מוליכות את האזור ואת העולם למלחמת דת הרסנית". בטקס לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, הוסיף אבו מאזן כי על ממשלת ישראל "לחדול מן הפרובוקציות שהיא מבצעת". עוד אמר כי "בעולם לא ישמעו לטענות ישראל על ירושלים".

"אבו מאזן מסוכן יותר מערפאת"
שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב לדברים הללו ואמר כי "אין שום הבדל בין ערפאת לאבו מאזן" וכי "שניהם שונאי יהודים המאמינים בטרור ומקדמים טרור". לדבריו, ההבדל היחיד בין השניים הוא ש"אבו מאזן מסוכן יותר כי הוא יודע להסוות את פרצופו האמיתי טוב יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.