מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״ה 11.11.2014

שליח הרבי בתקוע: "התושבים בהלם, רבים נשארו בבית"

לאחר הפיגוע המחריד אמש בצומת אלון שבות, בו נרצחה דליה למקוס הי"ד, תושבי היישוב 'תקוע' בהלם כבד ● הרב דוד דהן, שליח חב"ד ביישוב, מסייע בסידורים אחרונים לקראת ההלוויה, ומספר בשיחה כואבת ל-COL על המנוחה הי"ד, על המשפחה, ועל התמודדות של היישוב כולו עם האסון הכבד  דליה למקוס הי"ד  
שליח הרבי בתקוע:
אנשי זק"א במקום הפיגוע הרצחני, אמש (צילום: נתי שפירא, דוברות זק"א) בעיגול: היישוב 'תקוע'

משה בן חיים

הרב דוד דהן, שליח חב"ד ליישוב 'תקוע', מספר ל-COL
:
"משפחת למקוס גרים מספר בתים מאיתנו. אנשים מאוד טובים, בית של חסד. מבית של חסד יצאה דליה הי"ד,  להתנדב ב"יד שרה". לפני כמה שנים היתה עוזרת לפעילות של בית חב"ד, בשמחה ובמאור פנים. היתה לה יראת שמים, ממש פרח", אומר הרב דהן בעצב.

הרב דוד דהן, נמנה על "פורום הרבנים של תקוע". הוא אחד מחמשת הרבנים שמונו ל'פורום', לאחר פטירת הרב פרומן ע"ה. הבוקר, הוא עסוק בלסייע בסידורים שלפני ההלוויה.

איך ביישוב קיבלו את הבשורה הקשה?

"בהלם מאוד קשה. הרבה אנשים נשארו בבית, מאוד קשה. יש לציין שזה לא האירוע הראשון ביישוב. לפני 11 שנה שני נערים נרצחו ע"י בני עוולה בוואדי תקוע, ליד מערת החריטון. עדיין אנו מתמודדים עם המצב, ומסייעים לשני המשפחות במסגרת "המחלקה לנפגעי טרור" של צעירי אגודת חב"ד. אנו בקשר טוב איתם, ומשתדלים לסייע. בל"ג בעומר מידי שנה בית חב"ד עורך מעין "אזכרה", לפני תחילת התהלוכה לזכר הנערים הי"ד", מספר הרב דהן. "וכעת נחת עלינו האסון הנורא הזה", הוא מסכם בצער.

הרגשת הביטחון נפגעה?

כולם אצלינו עומדים באותם טרמפים, זה חיי יום יום אצלינו. אין פה תחבורה סדירה ורציפה, אי אפשר בלי טרמפים. ביישוב הזה היום שתי היציאות כבר לא בטוחות. היציאה דרך אפרת, וגם דרך ירושלים. כל הזמן משתמשים בטרמפיאדות האלו, ביום או בלילה. תחושת הביטחון התערערה, לצערינו.

תוכל לספר לנו על פעילות חב"ד ב'תקוע'?

"בהנהלת צא"ח, כשמקבלים את הדוחו"ת על הפעילות, אומרים שביישוב 'תקוע', יש פעילות שלא מביישת סדר גודל של  עיר", הוא מספר. יש לנו ביכנ"ס פעיל, מניינים שחרית מנחה, וערבית. מתקיים בית מדרש ל'בעלי בתים', בו לומדים עשרות מידי יום. יש פעילות ענפה ומיוחדת עם בני נוער וילדים, וסיפרתי על כך כשנאמתי ב"כינוס השלוחים".

בכל שבוע ביום שני, יש לנו שיעור מיוחד עם סעודה בשרית או חלבית, ובאים נערים עם קרחות, עגילים, וכדו'. אתמול בערב, התקיים השיעור למרות המצב, וגם רכז הנוער של היישוב הצטרף, ביודעו שהנערים הללו, הם 'במקום טוב'.
"אתמול", מספר הרב דהן, "קראנו עם הנערים תהילים לרפואת החייל שנפצע אנוש בפיגוע בתל אביב. במהלך השיעור, הודיע לנו אחד הנערים שהוא כבר נפטר הי"ד."

עוד מספר הרב דהן על הפעילות המיוחדת עם בני הנוער:
הפעילות עם הנערים הללו היא לאורך השנה: מסע לקבר רחל, קידוש לבנה, תפילות בחגים ועוד. מסבירים להם איך מברכים, איך מתפללים, מה המשמעות של דברים. הקשר עם בני הנוער הללו, נמשך עד שירותם הצבאי, וגם במהלכו. חלק מהנערים הללו התחיל את דרכו ברחובות, וזו פעילות חשובה מאוד."

"זאת בנוסף לפעילות סביב השנה, והחגים, שבהם הפעילות ענפה, וזוכה להערכה רבה מצד התושבים ביישוב."

"נשמח לבשר רק בשורות טובות", מסכם הרב דוד דהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.