מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ה 10.11.2014

"הדרך היחידה למנוע אינתיפאדה שלישית היא להודות בטעות"

משלחת ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' יצאה לסדרת פגישות עם שרים וח"כים בנושא ההתדרדרות הביטחונית בערי ישראל. הרבנים הדגישו בפגישותיהם, כי מקורן של כל ההתפרעויות והפיגועים הן של הפלסטינים והן של הערביים אזרחי ישראל הוא אחד – הכניעה בשנים האחרונות ללחץ ולאלימות של המחבלים הערביים לסיפור המלא

משלחת ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' יצאה לסדרת פגישות עם שרים וח"כים בנושא ההתדרדרות הביטחונית בערי ישראל. הרבנים הדגישו בפגישותיהם, כי מקורן של כל ההתפרעויות והפיגועים הן של הפלסטינים והן של הערביים אזרחי ישראל הוא אחד – הכניעה בשנים האחרונות ללחץ ולאלימות של המחבלים הערביים.

"כשאויבינו מסתכלים לאחור, ורואים שהאינתיפאדה הראשונה והשנייה ופיגועי ההתאבדות הביאו להם ל'הישגים', להסכמי אוסלו ולהשפלת ישראל, אין כל סיבה שלא יגבירו את ניסיונותיהם ולא יפתחו באינתיפאדה שלישית", אמר מזכ"ל קונגרס הרבנים, הרב אברהם לוין, "חייבים להראות שכל ניסיון לפגיעה ביהודים יביא להגברת השליטה היהודית התקיפה בכל שטחי ארץ ישראל".

שרים מהקואליציה טענו בפני הרבנים, כי כיום ממשלת ישראל מתנהלת בנושא זה על-פי רוח ההלכה, איננה מנהלת כל מו"מ ממשי על נסיגות, ואף אישרה בניה בכמה מקומות מחוץ לקו הירוק. על כך השיב יו"ר הקונגרס הרב יוסף גרליצקי: "ישנו פסוק מפורסם שכתב דוד המלך בתהילים "סור מרע ועשה טוב, בקש שלום ורדפהו". הדרך להגיע לשלום היא קודם כל 'סור מרע', ורק לאחר מכן 'עשה טוב'. לא ניתן להתחיל ללכת בדרך הנכונה מול אויבינו, לפני שמודים בטעות ומתנערים באופן מוחלט ורשמי מן הדרך הרעה שהלכו בה ב-25 השנים האחרונות. על ישראל קודם כל להכריז באופן רשמי על חרטה מלאה ומוחלטת מהסכמי אוסלו ומן הנסיגות משטחי ישראל, לא רק בגלל ש'כרגע אין פרטנר', אלא מהסיבה האמורה בהלכה, בשלחן ערוך סימן שכ"ט – שכל נסיגה תביא רק לדבר אחד: לחיזוק כוח האויב ולהגברת הלחץ והפגיעה בחיי יהודים".

גם רב העיר קרית גת הרב משה הבלין אמר לחברי-הכנסת, כי על ישראל להודיע בקול רם וצלול שלעולם לא תנהל כל מו"מ על שליטתה המלאה בכל שטחי ישראל ומבחינתה אין כל הבדל, אפילו לא טכני, בין שני צידי הקו הירוק. "רק כך ניתן יהיה לשקם שוב את ההרתעה ההרוסה, ולהתחיל לטפל בבעיות הבטחוניות בישראל".

בכאב גדול דיבר גם הרב שלום גולד, רב שכונת הר נוף בירושלים, שזעק כי אסור שמבחינת הרשויות בישראל יהיה הבדל כלשהו בין מזרח ירושלים ובין מערבה: "אין כל סיבה שיהודי לא יוכל להלך בחופשיות ובביטחון בעיר העתיקה בכל יום ובכל שעה – בדיוק כשם שהוא מטייל ב'גאולה' ובמרכז תל-אביב. הסיבה שהערבים חושבים שיש הבדל היא משום שכך משדר להם הגמגום הישראלי".

הרבנים הדגישו כי לפי ההלכה אין כל הבדל בין ערבי ישראלי הזורק אבנים על רכב של יהודי, לבין מחבל חמאס המשגר רקטה, או רוצח מדאע"ש. כל מי שרוצה לפגוע ביהודי יש להילחם בו בכל הכוח, ורק כך תימנע המשך ההתדרדרות. "אחרי כל כך הרבה שנים של כישלון מוחלט בטיפול בבעיית הטרור הערבי, הגיע הזמן שממשלת ישראל תאמץ סוף סוף את דרך התורה, שהיא "תורת חסד" ו"תורת חיים", ורק היא מתווה את הדרך הברורה להגיע לשלום ובטחון אמיתי, כמובטח בתורה "ונתתי שלום בארץ".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.