מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ה 10.11.2014

פרשת דו"ח התפילין: הסיפור המלא ● מיוחד

אמש (יום ראשון) נחשף לראשונה ב-COL על דו"ח שקיבל חסיד חב"ד, ר' לוי-יצחק שוקרון, על-סך של 730 ש"ח, לאחר שהניח תפילין בעיר נתניה לעוברים ושבים ● החשיפה חוללה סערת תקשורתית ופורסמה לאחר-מכן במקומות נוספים ● כעת, שוקרון מספר בשיחה ראשונה על השתלשלות הפרשה  פרשת דו"ח התפילין  
פרשת דו
הדו"ח השערורייתי (באדיבות אתר חסידות) על רקע דוכן להנחת תפילין (צילום: מנדי הכטמן)

משה בן-חיים

אמש, ראשון, נחשף לראשונה, כאן באתר, כי ר' לוי יצחק שוקרון חסיד חב"ד מנתניה שעלה לארץ מצרפת, קיבל ביום שישי דו"ח של 730 ש"ח בגלל שעסק במבצע תפילין במקום ציבורי אחרי שהוזהר כמה פעמים.

בראיון ל-COL
, מספר שוקרון מנתניה, על המקרה והנסיבות שבאו בעקבותיו: "יש לנו דוכן קבוע, בו אנו מניחים תפילין לעוברים ושבים. הפעילות במקום היא בהנהלת הרב יעקב מזוז מבית-חב"ד לדוברי צרפתית'. כמו בכל דוכן של חסידי חב"ד, אנו מניחים בדוכן עצמו, וגם מסתובבים מעט באזור בכדי להציע לאנשים. כל שבוע, במהלך פעילותי, הפקח עוקב אחריי. ".

מה קרה ביום שישי האחרון?

"הגעתי למשמרת הקבועה שלי מהשעה 9:30. הנחתי תפילין בדוכן, מעט הסתובבתי מסביב. בתום המשמרת, בשעה 11:30, הלכתי לכיוון האוטו שלי, לקחת הילדים הביתה. ממש בדרך לאוטו, פגש אותו יהודי דובר צרפתית, ורצה להניח תפילין. 'צדיק, אפשר להניח תפילין?', שאל.  כמובן שהסכמתי בשמחה, ובדיוק אז... 'קפץ עלי' אותו פקח. 'הזהרתי אותך, עכשיו אני אתן לך דו"ח!'. עניתי לו: 'אתה פקח ויודע את עבודתך. אני לא מבין למה אתה חושב שמגיע לי דו"ח'.

מוסיף שוקרון: "אנחנו לא מפריעים לאף אחד, ולא רוצים גם שיפריעו לנו. כל שבוע אני הולך להניח תפילין ליהודים, עם חששות.

"אתן דוגמא איך אנו חשים. בערב יום כיפור השנה, הלכתי למבצע תפילין. היה זה סמוך לדוכן, וביום כזה הרבה יותר אנשים מעוניינים להניח תפילין. הגיעה פקחית של העירייה, והחלה לומר שכבר הזהירו אותי, והיא תתן לי קנס וכדומה. עניתי לה: "הנה בבקשה קחי הפרטים. אני עסוק כעת בהנחת תפילין'. למזלי, האירוע עבר בשלום".

לפני שבועיים: "הפקח זרק את התפילין לרצפה"

"לפני שבועיים, קרה מקרה חמור במיוחד", הוא מספר. היה זה חסיד חב"ד שאני מכיר ושפעיל איתי באותו הדוכן. הוא הניח לעוברים ושבים לא-ממש צמוד הדוכן, אלא במרחק מה ממנו. הגיע אליו הפקח (הפקח שרשם הדו"ח מב"ח) ואמר לו להוריד את התפילין מראש האיש שהניח. הוא ענה לו שאי אפשר ושימתין עד שיסיים קריאת שמע. הפקח, קפץ, הסיר את התפילין מראש האיש, וזרק אותם לריצפה", מספר ר' לוי שוקרון בכאב".

לסיום, הוא אומר: "אנחנו ממשיכים בדרך שהרבי הנחה אותנו, ואכפת לנו מכל יהודי, זה הכל. אנחנו מקווים שבעירייה יבינו זאת ויאפשרו לנו להמשיך ולעשות את השליחות שלנו – בדרך שלימד אותנו שליח הרבי ר' מולע ע"ה, זה הכל".

יצוין כי לפניית עיתון יהדות בשרון, הגיבה עיריית נתניה בפרטות לדו"ח המדובר וטענה בין היתר כי "לאחר שבכל הדוכן לא נענה לאזהרות, נרשמה ברירת משפט (דו"ח) בעניין".

ולעיריית נתניה, נאמר: אתם העירייה הראשונה בעולם שנתנה דו"ח על "עוון" הנחת תפילין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.