מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״ה 04.11.2014

מיזם ענק בחבר העמים: נפתחו עשרים 'כוללי תורה'. צפו

רוחות מהפיכה מנשבות בחבר העמים. לא מדובר בהפיכות מדיניות או צבאיות, אלא מהפיכה אמיתית של לימוד התורה חסרת תקדים בכל קנה מידה ● עשרים 'כוללי תורה' חדשים נפתחו בעשרים ערים שונות במדינות חבר העמים, המיועדים ליהודים מקומיים, שחשקה נפשם בלימוד התורה, אך לא ניתנה להם היכולת עד כה להשקיע בלימוד התורה באופן עקבי ואיכותי ● סיקור מלא וגלריית ענק  כוללי תורה בחבר העמים
מיזם ענק בחבר העמים: נפתחו עשרים 'כוללי תורה'. צפו
רוחות מהפיכה מנשבות בחבר העמים, לא מדובר בהפיכות מדיניות או צבאיות, אלא מהפיכה אמיתית של לימוד התורה חסרת תקדים בכל קנה מידה.

עשרים 'כוללי תורה' חדשים נפתחו בעשרים ערים שונות במדינות חבר העמים, המיועדים ליהודים מקומיים, שחשקה נפשם בלימוד התורה, אך לא ניתנה להם היכולת עד כה להשקיע בלימוד התורה באופן עקבי ואיכותי.

'כולל תורה' יגרום להם שינוי פנימי עמוק, מהיום והלאה, יצטרפו למאות אלפי לומדי תורה, תהיה להם יכולת להתקדם ולעלות במעלות התורה וידיעותיה, להכיר מקרוב את מקור חיינו ואוצרנו, ולהכיר מקרוב את חלקי התורה על רבדיה השונים.

כמה מרנין היה לראות השבוע האחרון את בתי הכנסת והמדרש במדינות חבר העמים, שהתמלאו בבת אחת, במאות לומדים חדשים, הלומדים תורה במתכונת יומיומית, וזאת עפ"י תוכנית לימודים מסודרת, איכותית ועקבית, שנערכה ע"י קבוצת תלמידי חכמים ושלוחים בעלי ניסיון בתחום, קבלה גם את ברכת הרב בערל לאזאר יו"ר וועד השלוחים, ורבה הראשי של רוסיה.

כל תלמיד, נכנס למאגר לומדים גדול, קיבל לידו חוברת לימוד איכותית ומשובחת בשתי שפות רוסית ולה"ק, החומרים חולקו לחמשה נושאים שונים: גמרא, משנה, הלכה, חסידות, ופרשת שבוע. ויזכו למלגת לימודים גבוהה. בסוף כל חודש נערכים בחינות ידע בנוסף למענק החודשי עבור הלימוד, למצטיינים מובטחים בונוסים מיוחדים מצד הקרן.

השליח הרב בן-ציון ליפסקר ממרכז חב"ד - 'מאור' בפטרבורג, ומנהל קרן "מרומים חו"ל״ העומדת מאחורי היוזמה הברוכה, ונותנת את החסות העיקרית למימון הפרויקט והמלגות למשתתפים, מסביר את מה שעמד מאחורי היוזמה:

כשליח ורב קהילה נוכחתי לראות את הצימאון ללימוד התורה הקיים בשטח, מבלי למעט בערכם של כל התוכניות שהיו עד כה, כאן מדובר על משהו שונה, לימוד תורה אמיתי, השקעה רצינית של יהודי בהתעמקות בדף גמרא, משנה והלכות משולחן ערוך, חסידות לעיון, ופלפול התלמידים כפי שהיה מאז ומתמיד. זאת עליית מדרגה אמיתית ברמת לימוד התורה. והכל באופן קבוע ויום יומי, מחייב את התלמידים הבאים בקביעות בנפש ללימוד התורה, ונותן חיות חדשה בעשרות קהילות ובתי כנסת״ מסכם הרב ליפסקר.

"ביום שלישי שהוכפל בו כי טוב, ג' מר חשון הורם קרן התורה בעשרים ערי מפתח ראשוניים בחבר העמים, קול התורה הושמע ברמה במדינות אוקראינה, רוסיה, לטביה, בלארוס, אוזבקיסטאן, קזאחסטאן, איזרביז'אן ועוד. ובתקווה שמספר כוללים זה יהווה הפתיחה לעוד נוספים שיפתחו במקומות נוספים בהמשך. המשתתפים קורנים מאושר על הזכות שנתנה להם להיות שותפים במיזם אדיר שישנה את פני הקהילות" כך מסכם לכתבנו מי שעומד בראש הפרויקט והפעלתו הרב משה וובר מוותיקי השלוחים לדנייפרופטרובסק, אשר צבר ניסיון בפרויקטים מסוג זה. הרב וובר שב ומבטיח "כי בשיתוף הקרן, השלוחים, זהו רק תחילתו של מהפך שיצבור תאוצה ויעניק לעשרות אלפי יהודים אפשרות ללמוד תורה ולהאדירה."

על עריכת התוכן ובחירת חומרי הלמידה, הופקד הרב עקיבא נימוי, מהשלוחים לברדיטשב, אשר ידיו רב לו בתחום הפצת ועריכת תוכן לימודי עיוני בתורה וחסידות.

תשע"ה התחילה במדינות חבר העמים בתנופה אדירה להרמת קרן התורה ולהאדירה.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.