מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״ה 04.11.2014

אתמול בכנסת: אושר "חוק המחבלים"

אתמול אושרה בכנסת הצעת חוק המאפשרת לשופטים במהלך גזר דין לקבוע במקרי רצח חמורים במיוחד, כי הרצח "בוצע בנסיבות חריגות בחומרתן", ובכך להוציא מידי הממשלה את האפשרות לשחרר אסירים במסגרת מגעים מדיניים ● עפ"י הצעת החוק, 'וועדת השחרורים' לא תוכל להמליץ במקרה כזה על קביעת עונש הפחותה מ-40 שנה  כל הפרטים
אתמול בכנסת: אושר

 אתמול  (ב') אושרה בכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק המוציאה מידי הממשלה את האפשרות לשחרר אסירים במסגרת מגעים מדיניים. 35 תמכו בהצעה ו-15 התנגדו.
את הצעת החוק הגישו חה"כ איילת שקד, וחה"כ דוד צור.

לפי הצעת החוק יוכלו השופטים לקבוע בעת מתן גזר הדין, כי הרצח "בוצע בנסיבות חריגות בחומרתן". לאחר קביעה זו לא יתאפשר יותר לממשלה לשחרר את הרוצחים. גם וועדת השחרורים לא תוכל לדון בשחרורם לפני תום 15 שנה מתחילת ריצוי העונש, וכמו כן לא תוכל להמליץ על קביעת עונשם לתקופה הפחותה מ - 40 שנה.
החוק אמנם משאיר את הסמכות לחנינה בידי נשיא המדינה, אך גם על זה חשבו בכנסת. לפני מספר חודשים עבר חוק המגביל את סמכויות החנינה של הנשיא ומעבירם לידי הסמכות החוקתית – כלומר הכנסת.

ובנתיים: מה דינם של המחבלים שכבר נשפטו, ואלו שנתפסו ועדיין לא נשפטו?
החוק החדש לא חל על מחבלים שכבר נשפטו. מאידך, הוראות החוק יחולו גם על מי שנתפס וטרם נגזר דינו. בהקשר זה אמרה ח"כ שקד כי יש להאשים את רוצחה של שלי דדון במגדל העמק השנה ב"רצח בנסיבות מחמירות".
אביה של שלי דדון ז"ל, יעקב אמר: "הצעת החוק תסייע להכיר במקרי רצח מסוימים כחריגים בחומרתם, על מנת שרוצחים כמו רוצחה של בתי שלי ז"ל לא יוכלו להשתחרר מהכלא".

גורמי שמאל: מנסים לחשק את ה"תהליך המדיני"
גורמי שמאל שונים טענו כי החוק נועד לחשק את ה"תהליך המדיני". מגיש החוק חה"כ דוד צור אמר אתמול: " כשחמישה בני משפחת פוגל נרצחו,  זה לא קשור לתהליך מדיני.
החוק פונה קדימה ולכן הוא לא כובל את הממשלה לגבי האסירים הביטחוניים שנמצאים כעת בכלא".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.