מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשע״ה 03.11.2014

היום לפני: יחידויות עם רבה של רומניה ועם האדמו"ר מסלאנים

במסגרת המדור היומי 'היום לפני', באדיבות 'יום יום עם הרבי', אנו מגישים קטעי יומנים מי' חשוון תשמ"ג, על יחידות רבה של רומניה והאדמו"ר מסלונים י' חשוון, היום לפני
היום לפני: יחידויות עם רבה של רומניה ועם האדמו
תמונה נדירה של הרבי
י' חשוון
תשמ"ג – יום רביעי

יחידויות עם רבה של רומניה ועם האדמו"ר מסלאנים

אתמול נפטר הרה"ח הישיש ר' ישראל נח בליניצקי והובא לקבורה באה"ק, היה כבן ק' בפטירתו. עד יומו האחרון התגורר בבנין תומכי תמימים בברינוא. לפי דברי בנו ר' אהרן יוסף יבלחט"א, שאל פעם את אד"ש האם יכול לנסוע למקום אחר, וענה לו אד"ש שישאר, כי בהימצאו שם הוא מוסיף יראת שמים לבחורים.

10:10 הגיע כ"ק ל-770. בהיכנסו עמדה אשה מצרפת עם בנה ונכדה, וביקשה מכ"ק ברכה לצאצאיה, אד"ש בירך אותה בצרפתית שיהיה לה נחת (מילה זו אמר בלה"ק), נתן לנכד מטבע ואמר לו לשים אותה בקופה.

6:50 מעריב. ב-8 נכנס לחדרו הרב משה רוזן שי' – הרב הראשי במדינת רומניה, ושהה שם עד 9:50 (קרוב לשעתיים!). ביציאתו, נכנס למזכירות לדקה, ומיד יצא ונסע מבלי לספר מילה, כמובן.

11:55 נסע כ"ק לביתו.

יחידות עם כ"ק אדמו"ר מסלאנים

ב-10 בערב נכנס לחדרו האדמו"ר מסלאנים (ר' אברהם וינברג, שהיה בעבר ר"מ בישיבת תו"ת בלוד), עם כמה מחסידיו. החסידים נתנו ידם לאד"ש לקבל שלום כנהוג ברוב החסידויות (אחד מהם אמר לאד"ש את שמו – לא בשביל ברכה, אלא להודיעו. כ"ק אד"ש שאלו: "מה?" ונשתתק). לאחר מכן רמז להם האדמו"ר לצאת, והמתינו עם ר' לייבל בגן עדן התחתון.

לימים סיפר האדמו"ר מסלאנים שליט"א להגה"ח הרב שמואל אלעזר הלפרין ע"ה כי שאל את הרבי, האם מי שמלמד ב'תומכי תמימים' גם הוא נחשב ל'תמים'? והרבי השיב בחיוב.

ב-11 בערך יצא האדמו"ר, ואד"ש ליווהו עד לפתח גן עדן התחתון, ושם עמד וליווהו במבטו עד ליציאתו מ-770.

בדרכו החוצה, הבחין האדמו"ר בקהל בכמה מתלמידיו מישיבת תו"ת בלוד, ודרש בשלומם בלבביות, ואד"ש עמד והתבונן בנעשה, כמובן שלא האדמו"ר ולא הבחורים הבחינו שמתבונן בהם, מגודל הצפיפות, והיה ניכר מעין קורת רוח על פניו הקדושות...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.