מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשע״ה 02.11.2014

בטקס מרגש: "חלאקה" בבית הכנסת באלמאטי

ידידים, ובני משפחה רבים גדשו את אולם האירועים של בית הכנסת באלמאטי כדי להשתתף בחגיגת ה"חלקאה" של הילד נתנאל דוד – יקובי * הרב אלחנן הכהן הסביר את מהות מנהג התספורת- בהמשילו את קדושת שיער התינוק לפירות האילן בטרם הגיעו לגיל שלוש מנטיעתו, בתקופת היותו "ערלה"  לסיפור המלא
בטקס מרגש:
לפני שלוש שנים חגגו את ברית המילה, השבוע, בד' מר-חשון, מילאו את אולם האירועים של בית הכנסת באלמאטי ידידים, ובני משפחה רבים כדי להשתתף בחגיגת ה"חלקאה" של הילד נתנאל דוד – יקובי.
 
ההורים, שלוה ורגינה דוד - יקובי דאגו לשמור על מחלפות ראשו של נתנאל בן השלוש מאז נולד ועד הגיעו לגיל שלוש, כנהוג במסורת ישראל. אמש, כאמור, הזמינו את קרובי משפחתם וידידיהם לשמוח יחד איתם בטקס החלאקה, גזיזת השערות בפעם הראשונה.
 
את האירוע החגיגי פתח השליח הראשי לאלמאטי הרב אלחנן הכהן שהסביר את מהות מנהג התספורת- בהמשילו את קדושת שיער התינוק לפירות האילן בטרם הגיעו לגיל שלוש מנטיעתו, בתקופת היותו "ערלה". הרב כהן סיים בדברי ברכה להורי הפעוט שיגדלוהו לתורה ומצוות, וירוו ממנו נחת יהודי, וסיים בברכת הכהנים.
 
וכאן מגיע הרגע לו ציפו זה זמן רב: כשבתווך ניצב "חתן השמחה" מאושר ומתולתל, מתכבדים השלוחים הרב כהן והרב בצלאל ליפשיץ לגזור, לראשונה את שיערו. אחריהם, בזה אחר זה שאר המשתתפים, מכובדים, איש איש בתורו, לגזוז אט אט את קווצות שיערו עד אשר נשלמת מלאכת החלאקה.
 
עם סיום התספורת, עטף הרב אלחנן את הילד בטלית והושיבו על ברכיו. לפניהם מונח ספר עם אותיות האלף בית הקדושות, וכמנהג "כניסה לחיידר", חזר איתו על האותיות תוך כדי שהילד נהנה גם מהדבש המתוק. מתוק!
 
לצלילי התזמורת, כששמחה רבה ממלאת את האולם ואת הלבבות, נישא הילד על הכתפיים ומסביבו מעגלים, מעגלים של רוקדים שמחים בשמחת הילד והוריו. אף אנו נאחל למשפחת דוד- יקובי מזל טוב! מזל טוב!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.