מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשע״ה 31.10.2014

דירה חדשה ב-250,000 שקל? מסתבר שיש

בשורה למחוסרי דיור? משרד השיכון פרסם הודעה על פתיחת רישום לזכאים ביום ראשון הקרוב, להגרלה על 38 דירות חדשות בביתר עילית, במחירים הנעים בין 250 ל-300 אלף ₪ ● מדובר בתכנית ישנה של משרד השיכון, בה הקבלן שיציע המחיר הנמוך ביותר לדירה - הוא יזכה בפרוייקט ● השאלה שנותרה: כמה יירשמו להגרלה?  מכרז הפוך
דירה חדשה ב-250,000 שקל? מסתבר שיש
הפרוייקט בבנייה, השבוע. למעלה: המודעה של משרד השיכון (צילום: col)

משה בן-חיים

משרד השיכון פירסם הודעה על רישום לזכאים של דירות 3 חדרים בביתר עילית במחירים נמוכים במיוחד. 20 דירות 3 חדרים כשמחיר כל דירה הוא 250,826 שקלים כולל מע"מ, ועוד 18 דירות 3 חדרים במחיר 300,845 שקלים כולל מע"מ. מדובר בשני פרויקטים בבנייה מתקדמת, אחד ברחוב "קדושת לוי" בביתר והשני ברחוב חב"ד. שני הפרויקטים נבנים ע"י חברת "טרקלין", ברמת גימור גבוהה מאוד.

הידיעה עוררה התפעלות רבה, לנוכח המחירים הנמוכים מאוד ביחס למחירי השוק. לפי הערכות שמאי ועיסקאות שנערכו לאחרונה, דירה בנויה באיזורים אלו שווייה בשוק קרוב למליון שקלים. זאת ועוד, במכרזים אחרונים בהם התמודדו קבלנים וקבוצות רכישה על קרקעות לבנייה, הממוצע הזוכה על מחיר קרקע לדירה היה כמעט 450000 שקלים!


פרוייקט בבנייה (צילום אילוסטרציה: col)

איך זה ייתכן?
מסתבר, שלא הקבלן הוא זה שמממן את ההוזלה. מדובר ביוזמה של משרד השיכון, עוד בימי אריאל אטיאס כשהיה שר השיכון. אז הוחלט ליצור מחירים זולים לדירות לזכאים, והמכרז על הקרקע נעשה בשיטה כדלהלן: חצי מהדירות ימכרו במחיר מלא, לפי החלטת הקבלן. חצי השני, ימכר במחיר הנמוך ביותר עליו הקבלן מוכן להתחייב. הקבלן שיציע למשרד השיכון את ההצעת מחיר הנמוכה ביותר על דירה לזכאים – הוא יזכה בפרוייקט. בלשון אחרת: "מכרז הפוך". כלומר מי שיציע המחיר הנמוך ביותר הוא הזוכה.


המודעה שפרסם משרד השיכון השבוע

ולגבי הרווח לקבלן? הסירו דאגה. בחצי מכמות הדירות בו המחיר הוא חופשי לפי החלטת הקבלן, המחירים אכן גבוהים מאוד, וכאילו "מסבסדים" את דירות הזכאים. לדוגמה: דירת חמישה חדרים על הנייר נמכרה ע"י הקבלן במחיר של קרוב ל- 1800000 שקלים.

התעניינות גדולה במכרז
ההודעה של משרד השיכון יצרה הד גדול בקרב  זוגות צעירים מחוסרי דיור. השאלה שנותרה פתוחה: כמה יירשמו בהגרלה על 38 דירות בסה"כ?...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.