מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ה 29.10.2014

בישיבה בלוד: הוחל בכתיבת ס"ת לזכר הגב' מנדלזון ע"ה

אמש (שלישי) נערך בישיבת "תומכי תמימים" בלוד טקס תחילת כתיבת ספר תורה לזכרה של הגב' שרה רבקה מנדלזון ע״ה, 'אם הבית' של ישיבת 'תומכי תמימים' בלוד במשך יותר משישים שנה, ורעייתו של יבלחט"א ר' יצחק מנדלזון מלוד  עוד תמונות
בישיבה בלוד: הוחל בכתיבת ס
צילום: מיכאל גנזמן
מעמד מיוחד ומרגש נערך בערבו של יום שני השבוע, בהיכל ישיבת תומכי תמימים המרכזית לוד. מאות תלמידי הישיבה התכנסו לתחילת כתיבת האותיות בספר תורה שייכתב לעילוי נשמת אם-הבית המסורה, הגב' שרה רבקה מנדלזון ע"ה, אשר נלקחה לבית עולמה לפני חודש ימים.

במעמד נטלו חלק בניה של המנוחה, חתניה, נכדיה וניניה ובעזרת הנשים שהוקמה במיוחד לשם כך הסתופפו בנותיה, כלותיה, נכדותיה ונינותיה. כולם חשו כי כתיבת ספר התורה והכנסתו המיועדת להיכלה של הישיבה, טבעית ביותר לעילוי נשמתה, כמי שהקדישה עשרות משנות חייה ואת תמצית דם לבה לרווחת תלמידי התמימים שלהם דאגה ואותם טיפחה כמו היו בניה.

המעמד נפתח בדברים שנשא המנהל הרוחני של הישיבה, הרה"ח ר' מנחם קעניג, ששרטט קווים מאלפים ומרגשים לדמותה של אם הבית, לאכפתיות שהייתה קורנת ממנה על מצבו של כל תלמיד ומסירותה לישיבה.

חתנה של אם הבית ובעצמו משפיע בישיבה, הרה"ח ר' ברוך מרגליות, נשא דברים מאלפים אודות "והחי יתן אל לבו" והלקחים שיכולים וצריכים להפיק תלמידי התמימים מדמותה מאירת הפנים ודאגתה הכנה לזולת.

המשגיח הכללי, הרה"ח ר' יוסף יצחק בוטמן, שיתף את הקהל באנקדוטות של חוויות מאלפות במרוצת עשרות שנות פעילותה כאם הבית וקרא לתמימים ללמוד מדרכיה וללכת לאורה.

בשם הנכדים נשא דברים מאלפים, הרה"ח ר' יצחק חיים מרטון, שהצביע על נקודות אור באישיותה וקישר בינם לבין ימים אלו, כשהוא מותח קו בין הדאגה לאחרון היהודים שיגיע לנהר פרת אשר בעטיה ממתין היה העם כולו מלבקש על הגשמים שכה זקוקים להם, לבין דאגתה האישית והכנה של אם הבית למצבו של כל תמים.

את האות הראשונה כובד לכתוב בעלה הדגול, הממשיך לכהן לאורך ימים ושנים טובות כמדריך האהוב של הישיבה, הרה"ח ר' יצחק יונה מנדלזון ומיד לאחריו כובדו הרמ"ים, המשפיעים, אנשי הצוות ובני המשפחה בכתיבת האותיות.

ספר התורה ייכתב בידי נכדה של המנוחה, הסופר החב"די ר' שניאור זלמן ויגלר, והוכרז כי כל אחד מבוגרי הישיבה יוכל ליטול חלק בכתיבת ספר התורה. לפרטים ניתן לפנות לנציג המשפחה צביקי 054-3143770 או [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.