מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשע״ה 27.10.2014

ברוך דיין האמת: נפטר שלמה סלונים, ניצול פרעות תרפ"ט

אתמול (ראשון) נפטר מר שלמה סלונים, מצאצאי הרבנית מנוחה רחל ע"ה, בתו של אדמו"ר האמצעי ונכדתו של אדמו"ר הזקן ●  שלמה סלונים היה הניצול היחיד ממשפחת סלונים בחברון בפרעות תרפ"ט, בם נהרגו הוריו והורי אמו הי"ד, ואף הוא עצמו, עוד לא בן שנתיים, נדקר נפצע בראשו ובידו, וניצל בנס ●  יובא למנוחות היום (שני) בשעה 14:30 בבית העלמין כפר נחמן ברעננה לסיפור המלא  
ברוך דיין האמת: נפטר שלמה סלונים, ניצול פרעות תרפ
שלמה סלונים ז"ל. בתמונה הקטנה מימין כתינוק הפצוע שניצל מהפרעות, ומשמאל בהכנסת ספר התורה על ציון הרבנית מנוחה רחל בחברון בשנת תשס"ד (ארכיון col)

 אתמול (ראשון) נפטר מר שלמה סלונים, מצאצאי הרבנית מנוחה רחל ע"ה, בתו של אדמו"ר האמצעי ונכדתו של אדמו"ר הזקן.

מר שלמה סלונים, הוא בנו של הבנקאי ר' אליעזר דן סלונים הי"ד, בנו של רבה האחרון של חברון, הגה"ח ר' יעקב יוסף סלונים, בן רבם של החסידים ביפו, הגה"ח ר' שניאור זלמן סלונים (שהיה סמוך על שולחן רבותינו מליובאוויטש), בנו של החסיד ר' מרדכי דב (מוט'ל בער) סלונים, צעיר בניה של הרבנית מנוחה רחל.

הניצול היחיד
מר שלמה היה הניצול היחיד ממשפחת סלונים בחברון בפרעות תרפ"ט, בם נהרגו הוריו והורי אמו הי"ד, ואף הוא עצמו, עוד לא בן שנתיים, נדקר נפצע בראשו ובידו, וניצל בנס. את ביתו הקים ברעננה וכאביו הי"ד עסק בבנקאות והיה מנהל סניף בנק לאומי בתל-אביב.
היה משתתף בקביעות בעלייה השנתית לציון הרבנית מנוחה רחל, המאורגנת ע"י איגוד צאצאי רבנו הזקן, וכיבד בנוכחותו מספר כינוסי צאצאים לאורך השנים.

סגירת מעגל לאחר שבעים וחמש שנה
בשנת תשס"ד הוכנס ספר-תורה לכולל חסידות שעל ציון הרבנית מנוחה רחל ע"ה בחברון. בסיום כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה, כובד שלמה סלונים. 75 שנה קודם, בפרעות תרפ"ט, היה שלמה, תינוק יהודי בחברון שנפגע על-ידי מרצחים ערבים ותמונתו, בה הוא נראה בבית הרפואה, תחבושת גדולה לראשו ומבט של כאב בעיניים – זכורה יותר מכל. שלמה סלונים הרגיש כי לאחר שבעים וחמש שנים, הוא סוגר מעגל. "זוהי הנקמה הקטנה שלי בערבים שפגעו בי" הוא אמר אז במעמד סיום ספר התורה.

מר שלמה סלונים יובא למנוחות היום (שני) בשעה 14:30 בבית העלמין כפר נחמן ברעננה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.