מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ה 24.10.2014

"ועד התמימים עשה את הבלתי-ייאמן, אין מילים" ● מיוחד

במהלך חודש תשרי שהו שורת משפיעים ומשגיחים מהישיבות השונות בארץ הקודש בחצרות קדשנו, לצד תלמידיהם הרבים ● כעת, כשתשרי כבר נגמר ואיש איש הלך לדרכו, הגיע לידי COL דברים שהשמיעו כמה מאנשי הצוות בישיבות הקטנות, ששהו במהלך החודש בחצרות קדשנו, על רשמיהם מהביקור בחצרות קדשנו וממערך הפעילות והכנסת האורחים של 'ועד תלמידי התמימים העולמי' - המהווה 'ידא אריכתא' של ההנהלות - שקיים פעילות אינטנסיבית שהקיפה את כל סדר יומם של אורחים, לצד אירוח גשמי בפרמטרים הגבוהים ביותר  ועד תלמידי התמימים ● תשרי בליובאוויטש תשע"ה: 100 כתבות, גלריות, וידאו 
מצדיעים לוועד התמימים העולמי (צילומים: איציק רויטמן)
הרב יעקב קטן
משפיע ראשי בישיבת תות"ל אלעד

בפרק הזמן ששהיתי בחצרות קודשנו נוכחתי לראות ש'ועד תלמידי התמימים העולמי' עשה את הבלתי יאומן. בלשון הרבי זה נקרא 'להכניס את הבלי גבול בתוך הגבול, ושעם זאת, הגבול נשאר גבול'.

מצד אחד, חודש תשרי הוא חודש כללי, הן מבחינת תוכנו ומשמעותו, והן בגשמיות, מבחינת כמות האורחים שבאים. מצד שני, לכל בחור ובחור יש את 'תשרי' הפרטי שלו.

במומחיות רבה וכישרון רב, הצליחו בועד התמימים במשך כל החודש ההמוני הזה, לדאוג לכל בחור ובחור באופן אישי. למרות מימדי הענק, ראיתי במוחש איך שכל בחור מקבל את היחס המיוחד והאישי, כששום תחום לא נשכח, והכל בלי 'שליפות מהשרוול', הכל נעשה ביסודיות ומקצועיות.

אם זה בצד הגשמי, אורגן מקום ראוי, מסודר ומטופח לישון בו, סעודות מזינות ועשירות, ואפילו צוות רפואי שדאג במסירות לכל בחור שחש שלא בטוב. וכן בצד הרוחני, בכל התוכניות, ההתוועדויות, הפאנל "תשוב תחיינו" שהיה מיוחד בצורה בלתי רגילה, הסדרים שהתנהלו בסדר מופתי לחלוטין, שימת הלב היום-יומית לנוכחותו של כל בחור ובחור, וכל שאר הפעילות המבורכת שנתנה לבחורים את הכלים למצות את החודש כדבעי.



ראיתי במוחש איך שכל ההשקעה משתלמת. הבחורים מונחים במה שצריך, מפנימים את התכנים והאווירה החסידית והודות לפעילות שהקיפה כל רגע ורגע מחודש תשרי - יוצאים עם תובנות עמוקות לחיים של חסידישע בחור.

אני ושאר הנהלות הישיבות סומכים על 'ועד התמימים' בעיניים עצומות, ומודים להם על פועלם המבורך. אין מילים לתאר את המסירות וההשקעה שלהם, שלקחו זאת על עצמם לא כתחביב, אלא כשליחות חיים. באהבת ישראל נדירה הם דואגים לכל בחור, מקשרים אותו בימי החושך כפול ומכופל הלזה בקשר אמיץ וחזק לאמת, ובדרכים הנכונות.

הרב יוסף יצחק כ"ץ
משפיע ומשגיח ראשי בישיבת תות"ל בני ברק

עבורי, הייתה זו הפעם הראשונה להיווכח בהנהגתם המופלאה של תלמידי התמימים בימינו במשך חודש תשרי ולראות את המפעל המבורך שמארח אותם בגשמיות וברוחניות - 'ועד תלמידי התמימים העולמי'.

מדובר במחזה שלא ניתן לתארו, ועד כמה שמנסים, בלתי ניתן לשער במה מדובר עד שרואים זאת במוחש.

נכנסתי ל-770 וגיליתי לגיונות של מלך, שקועים בלימוד, מתוועדים, קאכ'ן זיך בעניינים של הרבי.

למרות שהבחורים לא נמצאים במסגרת הישיבתית הרגילה, ויש אולי תחושה של "אינו מצווה", אבל בפועל רואים ש"ועושה", ואדרבה בהוספה. הבחורים למעשה לא יצאו מתומכי תמימים, אלא נמצאים בד' אמות של הרבי, בישיבה של ממש, מכל הבחינות וההיבטים, שאותה הקים עבורם 'ועד תלמידי התמימים'.



הפעים אותי במיוחד לגלות איך שיום אחרי יום, בשעת בוקר מוקדמת, תלמידי התמימים מתייצבים כחיילים לסדרי הישיבה של ה'ועד', ללימוד חסידות. בדרך כלל ישבו בלילה שלפני כן והתוועדו עד השעות הקטנות, ובכל זאת בחסידות כולם הופיעו. גם אחרי שלושה ימי חג, שמע"צ-שמח"ת-ושבת בראשית, בחסידות בוקר למחרת לא היה מקום פנוי.

יש כאלו שנוהגים לומר שמה שהיה פעם היה אחרת לגמרי, ואילו היום המצב לא כדבעי. אך לפועל, כל מי שהגיע לתשרי אצל הרבי, וראה את תלמידי התמימים שוקדים על התורה ועל העבודה, יודע שההיפך הוא הנכון, "דור לדור ישבח מעשיך", והמצב כיום באין ערוך למה שהיה.

זה לא יאומן! זה תכלית הכוונה, ואין ספק שאחרי כזה תשרי, שעם כאלו תמימים, הרבי חייב לחזור.

הרב יוסף יצחק בוטמן
משפיע ומשגיח ראשי בישבית תות"ל המרכזית לוד

לפני שיצאתי לארץ, נסעתי לאהל הק'.  פגשתי שם בחור בוגר הישיבה אצלנו, שלומד כעת בישיבה גדולה. במהלך השיחה סיפר לי הבחור כי שהה בשמחת תורה על-יד האהל, ולאחר שנודע לו שהייתי בימי החג בקראון-הייטס, שאל אותי ברצינות: "האם גם ב-770 מרגישים שהרבי חי?".

השאלה הזו תפסה אותי, ומאוד נהנתי ממנה. היא שיקפה את המצב, אותו ניתן לקלוט כאשר נמצאים בחודש תשרי אצל הרבי ופוגשים את תלמידי התמימים.

התמימים של היום חיים את הרבי, מרגישים את הרבי, ויודעים ובטוחים שהרבי נמצא איתנו. הרבי מוחשי אצלם.



בשכל אנושי נראה שעל פי טבע הדברים, כאשר לא רואים את הרבי, היתה צריכה להיות חלישות משנה לשנה. אך לפועל רואים להיפך לגמרי. לא מובן כיצד התמימים של היום חיים ונושמים רבי בכל רמ"ח ושס"ה, אך זו המציאות בשטח.

זה ה'מוטו' שהבחורים קיבלו אצל הרבי, והועברו בכל ההתוועדויות והכינוסים שקיים עבורם 'ועד תלמידי התמימים העולמי', הדואג לכל מחסורם, ועם זה הם חוזרים לארץ. יש לנו רבי, והרבי תיכף מגיע חזרה.

והמעשה הוא העיקר - התוצאה החיובית של חודש החגים אצל הרבי מתבטאת בכך שכל בחור קיבל אצל הרבי חיות מחודשת, ובכח חיות זו לוקח על עצמו עוד כמה פעולות ומחדיר לסובבים אותו שכל פעולה קטנה יכולה להיות המכרעת את הכף, ולהביא את משיח.

הרב מנחם קעניג
מנהל רוחני דישיבת תות"ל המרכזית לוד

במהלך שהותי אצל הרבי בחודש תשרי, נחשפתי מקרוב באופן אישי לפעילותם המבורכת של 'ועד תלמידי התמימים העולמי' שמפעיל עבור התלמידים מערך שלם של סדרי לימוד, שיעורים, ענייני משיח וגאולה, נסיעות מסובסדות אל ציונו הקדוש של הרבי, קונטרסים ויומנים, התוועדויות, תכניות מיוחדות וכו' עם חסידים ומשפיעים, המחדירים בהם רוח של התקשרות אמיתית ופנימית לרבי. 



גם לכל צרכיהם הגשמיים דואג ה'ועד' במסירות בלתי רגילה, החל מסידור מקום לינה אנושי, ראוי ומכובד וכלה בארוחות מזינות המוגשות בטוב טעם. כך שהתלמידים נמצאים בהחלט בידיים טובות ואחראיות הן במובן הרוחני והן במובן הגשמי.

אין ספק שפעילותם המבורכת של 'ועד תלמידי התמימים העולמי' מאפשרת לנו לשלוח את התלמידים לרבי כמאז ומקדם, ועל כך הנני להודות בשם ההנהלה וההורים לכל העוסקים במלאכת הקודש. ודאי שפעולותיהם הברוכות הן לנחת רוחו של הרבי, ובזכותן נזכה להתראות עם הרבי בביאת משיח צדקנו תיכף ומיד ממש.

הרב מנחם מענדל קנלסקי
משפיע ומשגיח בישיבת תות"ל קרית גת

בזמן שהותי אצל הרבי הסתובבתי בין התלמידים, ושעמתי מהם כיצד הם מרגישים. התחושה העיקרית המשותפת ששמעתי מכל תלמיד ותלמיד הייתה שטוב להם.

טוב להם ברוחניות, בהיותם אצל הרבי, ובזכות הפעילות של ה'ועד'. וטוב להם בגשמיות שמעניק להם ה'ועד', ובזכות זאת ראשם פנוי לעסוק אך ורק בדבר החשוב והעיקרי - להיות אצל הרבי בפועל בכל רגע ורגע מזמן שהותם שם.

אחת הפעולות היותר מיוחדות שמפעיל ה'ועד' היא מערך הנסיעות לאהל הק'.

בימים עברו, הנסיעה לאהל הייתה מלווה בטרדות רבות. בחור שמגיע לרבי, על פי רוב אסף לשם כך פרוטה לפרוטה עבור הכרטיס, ובא לכאן כמעט ללא כסף. כך נוצר מצב, שבחור יכל להגיע הנה, אך בכל פעם שרצה לפנות אל הדבר המרכזי לשמו נסע - לנסוע לאהל, נתקל בקושי טכני - הכסף.



ואילו כיום המצב שונה בתכלית. המערך המדהים של ההסעות לאהל בכל יום, בתמורה לדולר בודד בלבד, מורידים מהבחור כל טרדה וכל מניעה ובלבול, ומאפשרים לו להתמקד בדבר שלשמו הגיע, להיות אצל הרבי.

גם הקבצים הנפלאים שיוצאים לאור, שבאופן אישי קראתי כל מילה ומילה מהם, מוסיפים חיות בקרב התלמידים, ונותנים זריקת מרץ חסידית.

מתוקף תפקידי גם ב'ועד תלמדי התמימים העולמי', בנוסף לתפקידי כאיש צוות בישיבה, קיבלתי טלפונים רבים של הורים, שהתקשרו למטרה אחת ויחידה: לומר תודה. אמהות פנו לאשתי, וסיפרו בשם הבן שנמצא אצל הרבי, שלא חסר להם דבר, ואין להם שום טרדות.

אין ספק שאלפי התמימים שהיו אצל הרבי, יכלו לשקוע ברוחניות'דיקע ענינים, בזכות העובדה שהסירו מהם את כל הטרדות והדאגות מהענינים האחרים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.