מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ה 23.10.2014

ח"כ שטבון: "חוק גיוס בני הישיבות היה למטרת ניגוח" ● וידאו

לאחר שהשתתף ורקד בהקפות השניות בכפר-חב"ד בשבוע שעבר, נפגש חה"כ יוני שטבון מ'הבית היהודי' לשיחה עם הרצל קוסאשוילי על מספר נושאים, בניהם: הקשר המשפחתי עם חב"ד ● חוק גיוס בני הישיבות אליו התנגד מעל בימת הכנסת ● מחאת המילקי וסדר היום החברתי בישראל, וגם: האם יש סיכוי שנראה אותו כיו"ר המפלגה במקום נפתלי בנט? ● מיוחד למגזין שישי  יוני שטבון מדבר
ח
(צילומים: שניאור שיף. עריכת וידאו: צביקי ריבקין)
הרצל קוסאשוילי

חה"כ יוני שטבון נחשב ל'סמן הימני יותר', אם אפשר לקרוא לזה כך, במפלגת 'הבית היהודי', שלא רכשה לה 'אוהדים' רבים בלשון המעטה, בקרב הציבור החרדי.

בשיחה שנערכה עימו מספר ימים לאחר שמחת תורה, שטבון מביא את הראיה שלו לנושאים הבוערים שעל סדר יומה של החברה בישראל: מחוק גיוס בני הישיבות, עד לחוק הגיור המעוות שמנסים לחוקק בימים אלו.

שטבון הוא צעיר ומלא ברוח עשיה, מה שמסביר את האהדה שהוא צובר בקרב הדור הצעיר של הדתיים הלאומיים. הוא למשל, בניגוד לבנט, לא חושב שתמיד יש להפעיל את נוהל החיבוקים עם כל הגורמים הקואליציונים, והוא דווקא חושב שיאיר לפיד שר האוצר מבין היום שדברים שרואים משם לא רואים מכאן.

בעת ההצבעה על חוק גיוס בני הישיבות בכנסת, עלה שטבון לדוכן הנואמים ונשא נאום לוחמני נגד חוק הגיוס אותו הוא מגדיר "חוק למטרות ניגוח של הקהל החרדי".

כיוצא יחידה מובחרת, ולאחר שקיבל צל"ש על לחימתו במלחמת לבנון השניה, חוזר שטבון ואומר שהחוק שנוצר למטרות פופוליסטיות, איבד את חשיבותו האמיתית. מאידך, הוא מאמין שעולם התורה הוא הבסיס ועמוד השדרה של החברה בישראל והוא ילחם למענו ככל שיידרש.

שטבון שואף ומכוון גבוה, וכנראה שיש לו על מה לסמוך. הפופולאריות שלו נמצאת בנסיקה מתמדת, אל מול התדרדרות תדמיתו של בנט. כך שלא הופתעתי מכך שבסוף הריאיון על השאלה האם הוא מתכוון לרשת את מקומו של יו"ר מפלגתו הנוכחי השר נפתלי בנט, הוא ענה: "לאן שה' יוביל אותי אני אלך..."

> חה"כ יוני שטבון בראיון
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.