מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ה 22.10.2014

שברולט טראקס בסיפור משפחתי ● אלה ברכב

השברולט טראקס מצהיר על סיום עידן "המשפחתומטיות", לצורך כך הוא מתחמש במראה קשוח ומנוע טורבו ● שמואל מתן צירף שלושה בני משפחה, כרך עבה של סיפורי חסידים ויצא לדרך ● בפנים: פרק נוסף בסדרת "אלה ברכב"  שברולט טראקס מתכננים לקנות רכב? קודם תכנסו למדור הרכב של COL
שברולט טראקס בסיפור משפחתי ● אלה ברכב
שברולט טראקס
שמואל מתן

שתיים לפנות בוקר, כולם ישנים כעת, אפילו הבכור שהבטיח להקריא לי סיפורים מהלמדי"ם (של המאה הקודמת...) נם בניחותא במושב הקדמי, חודש אלול ואנו חוזרים מסיור סליחות ירושלמי קריר שמתלווה אליו ניחוח רוחני שרק עיר הקודש יכולה להעניק.



הטראקס של שברולט מלווה אותנו כבר שלשה ימים ומד הדלק מסמן לי בהבהוב כתום ש-500 הקילומטר הספיקו לרוקן את מיכל הדלק (כ-50 ליטר, תעשו את החישוב לבד...) ואני עוצר להתרעננות קצרה לפני שנגיע הביתה.

אני מציין לעצמי שזו הפעם הראשונה שאנו בוחנים כאן במדור, רכב שהוא לא סטיישן ולא מיניוואן, אני נזכר שגם לבני משפחתי הייתי צריך לחזור על הסיפור... שבכלל היינו צריכים להיות עם האורלנדו טורבו של שברולט ובעקבות תאונה קלה הרכב כבר שלשה ימים במוסך וזה בסה"כ רכב חילופי.

שזה אומר שהמשפחה התחלקה ברוטציה, אני מסביר לילדי שיש לא מעט משפחות שלא מחזיקות רכב שבעה מקומות ואולי טוב שנבדוק האם הטראקס מתאים להם...

הסגמנט החדש התחיל בכלל עם ה"ג'וק" של חברת ניסן שהפכו סופר מיני לרכב מעוצב ומוגבה, המכירות ההיסטריות גרמו לכל היצרנים לחזור לשולחן השרטוטים ולייצר רכב טרנדי משלהם. הטראקס הוא התשובה של שברולט קוריאה לאופנה החדשה.

בכל כיוון שלא תסתכלו הטראקס נראה רבוע וקשוח והוא עושה את העבודה! לא מעט אנשים היו משוכנעים שזה "ג'יפ" של ממש, לכם אני אספר שמדובר בסה"כ ברכב לא גדול שבתרגיל עיצובי הוא נראה מרשים וענק וזה יעשה טוב לכל מי שזה חשוב לו...



הטראקס נמכר עם שני מנועים ושני רמות גימור. רכב המבחן קיבל את רמת הגימור הגבוהה שהיא קוסמטית בעיקר ואת מנוע הטורבו שעליו ארחיב בהמשך. מחירה של הגירסא הבסיסית עם מנוע ה-1800 סמ"ק עומדת על 129.000 ₪ והגירסא הבכירה תגרד מכיסכם עוד 12.000 ₪  וזה זניח יחסית לרכב במחיר כזה.



הכניסה לטראקס גבוהה וזה נוח! (תראו שיהיה לכם קשה ליפול פתאום למשפחתומטית שלכם אחרי נסיעה ממושכת בטראקס) מבפנים חיכו לנו מושבי עור בשילוב בד נוחים למדי אך לא חובקים, משענת יד לנהג, תקרה גבוהה, הגה מצוין עם שליטה על המולטימדיה ובקרת השיוט, מחשב דרך קל לתפעול אבל חסר נתוני צריכת דלק רגעית, תאי אחסון רבים, ארבעה! מחזיקי כוסות, מזגן חזק וסביבה חפה ממתגים מיותרים.

מערכות המולטימדיה המותקנות בישראל דומות לא אחת לניתוח השתלת איברים לא מוצלח, בזרם דקיק אנו נפגשים כבר במערכות מולטימדיה שמגיעות היישר מהיצרן והם הרבה יותר מוצלחות. בשברולט קוראים לזה my-link . זה כולל בלוטות' מצוין שניתן לשמוע בו את ה-waze בבירור (אבל מונע מכם לשמוע רדיו...), מצלמה אחורית מצוינת שעזרה לי מאד לצלוח את החניות הצפופות של גושדן, כניסת USB  וכל השאר.



אבל ה-my-link לא מושלמת ועדיין צריך ללחוץ חזק על מתגי הטאצ' כדי לקבל תגובה. הייתי שמח אם היו משאירים כפתור או שניים אנלוגי לווליום וכדו'. חבל שאין אפשרות לשמיעת דיסק (היום כולם משתמשים בדיסק אונקי, אמרו לי באולם התצוגה) וכמו"כ המערכת מוקמה רחוק מידי כך שהתעייפתי למשוך את יד ימין קדימה בכל פעם כדי לתפעל, מזל שיש את מתגי הבקרה על ההגה שהופכים את המולטימדיה לנגישה יותר.
הראות לאחור לא מוצלחת בשל החלון האחורי הצר וטוב שיש מראות גדולות, לצדדים הראות טובה יותר.

במושב האחורי ימצאו את עצמם שני נוסעים נהנים ממשענת היד במרכז, הכוללת מתקן כוסות. המרווח לרגליים מצוין. אם תרצו להכניס נוסע שלישי, בוסטר או כיסא תינוק תגלו שהטראקס פשוט צפוף לזה.

תא המטען בטראקס לא גדול (350 ליטר) אבל מאד נח להעמיס בו בשל רצפה שטוחה, אם תורידו את המושבים האחוריים תקבלו משטח העמסה ענק הדומה לסטיישן.



הדבר האחרון שנותר לספר לכם זה על המנוע הנמרץ שבנו בשברולט והנה הנתונים: ממנוע צנוע בנפח 1400 סמ"ק בתוספת טורבו קיבלנו 140 סוסים זריזים! אם לא תשימו לב למד המהירות הדיגיטלי תמצאו את עצמכם משייטים במהירות של 130 קמ"ש, (אההה אולי בגלל זה צירפו כאן את האופציה למגביל מהירות...)

בנהיגה רגועה, כמעט ולא תרגישו את החלפת ההילוכים (אלא אם כן מדובר בעליות מאומצות שאז התיבה מתבלבלת וחובטת לפעמים) ותמיד יש את האופציה להעברה ידנית של ההילוכים שמוקמו משום מה על הידית עצמה  ואחרי מס' ניסיונות זנחתי את הרעיון...

לסיכום, הטראקס הוא חבילה מצוינת שבהחלט קוראת תיגר על סגמנט המשפחתומטיות .הכניסה הגבוהה, המנוע הזריז והאבזור גרמו אפילו לחובב מיניוואנים כמוני לחשוב על הטראקס כאופציה למכונית שנייה במשפחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.